Nagy és SeXXi
Szöveges ítélet
2008 tavaszán egy hirtelen vezérelt ötlettől vezérelve (amit több év álmodozás előzött meg) megvásároltam a CBR 1100 seXXit.
2 nap múlva már le volt tudva az 1000-es szerviz.
Fokozatos volt az ismerkedés, tiszteletben tartottam a teljesítményét, ezt bizonyítja az is, hogy majdnem 10.000-nél lett lecserélve a gyári gumi amitől így utólag nem voltam elájulva.
Méretei ellenére nem lehetetlen a terelgetése, persze nem egy 600-as, de lehet vele tempósan kanyarogni. Ebben nagy segítség a kiszámítható gázreakciója, a szép majdnem lyuk mentes teljesítmény görbéje (6000 után van egy alig észrevehető megugrás) és a magyar utakra ideális se túl puha se nem kemény futómű hangolása.
A sebesség váltón akár kettesével is lehet felfele pakolni, nem fogy ki a nyomatékból.
Fogyasztása nagyban múlik a csuklótól is 7l átlaggal elkocog, de kajált már 10 felett is nálam.
A kényelme relatív, sosem lesz Goldwing, de sikerült már elmotoroznom vele 1900 km-t egyhuzamban (25 óra, Anglia-Magyarország, itt evett 10 liter felett amikor néha kicsit jobban eleresztettem). A hátsó felem erősen tiltakozott, de túl lehetett élni.
A motor, a tankbőrt leszámítva teljesen gyári, se kipufogó se túra plexi nem került rá, utóbbi az én 185cm-nek teljesen megfelel, kevésbé terhelődik a csuklóm.(az üzemanyag tank lehetne kicsit rövidebb)
Olajat 6000 km-enként kap akárcsak szűrőt, a fékbetétek átlag 15ekm-t bírnak a hátsó gyorsabban fogy, de egyben szoktam cseréltetni.
Gumi fronton nekem a BT 023 jött be, majdnem 20ekm-t futott a hátsó, igaz, minta már nem volt rajta túl sok, de még akkor sem csúszkált. Ehhez az is kell hogy a pilóta ne akarja minden áron szétgyilkolni. (ilyen volnék én is)
A fékek is gátat szabnak a gumifüstölésnek, amik mai napig kiemelkedően teljesítenek, nagyon eltalált konstrukció.
Összegezve: nekem kényelmes, nagyon tud haladni, és nagyon tud fékezni, a használt piacon már egész jó áron hozzá lehet jutni, nem költségesebb fenntartani mint hasonló kategóriájú japán motort, és nagyon tartós az eddigi tapasztalatok szerint.
Szerencsés helyzetben vagyok használt motorok értékesítésével foglalkozom rengeteg féle-fajta motort volt szerencsém kipróbálni, jóval újabbakat is, de a jó öreg SeXXit nem cserélném el még drágábbra sem.
Hibalista
- Fő üzemanyag vezeték elfáradása, elrepedése
- Hátsó lengővillát lánctól védő gumi elszakadása
-
-
Ide hordtam szervizbe
Honda Motorcenter Kft. Székesfehérvár
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Közeli jó barátom aki nagyon érti a dolgát, precíz, és úgy bánik a motorommal mint ahogy én is :)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 43180 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | CB400 SF | Következő motorja? | olyat még nem gyártottak :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |