My Big Baby - egy álom ereje újra
Szöveges ítélet
2008 nyarán megvettem álmaim motorját, az új, modellfrissített 750-es Shadow-t. Megfogott a szépsége, arányai, technikai bravúrjai, ára, és természetesen a Power of Dreams érzés.
Amit 1 év és 5000 Km távlatából írhatok, hogy egy nagyon profin összerakott, megbízható, kezes és "olcsón fenntartható" vas.
Város: legnagyobb hibája a sima utakra hangolt futómű. Iszonyatosan tud dobálni elől is hátul is, láthatóan nem szereti a hepehupát. Fogyasztása nagyon lábujjhegyen 4,8-4,9 literre levihető, de normális használat mellett városban kér 5,5 litert. Nem túl széles szerencsére, az autók között viszonylag jól el lehet férni. Járdáról leállásnál, fekvőrendőrön áthajtásnál nagyon kell figyelni, mert még gyök 2-vel is sokszor leér az alja sajnos. (Szerencsére a váz legalacsonyabb pontjánál, ami ráadásul plusz hegesztéssel meg is van erősítve, semmi fontos nem sérül, csak szar hangja van és lejön a festék a váz aljáról ugye.)
Országút: az igazi "pálya" számára. Kisimul a járása, dolgozik a futóműve, igazán remek. Két személlyel, hegyes-völgyes szerpentinen időnként igen lendületesen motorozva fogyasztása 4,5-4,6 literre jött ki, ami szerintem nagyon baráti. Egy súlyos hártánya van, a dönthetőség. Én egy Shadow 125-ről ültem át rá, azt sokkal jobban lehetett dönteni. A futómű, a váz, a motor birna még jobban kanyarodni, de leérnek a hülye lábtartók :). Lábtartó-mod pedig nem szerepel a tervek között. Gyorsulásra a neten vegyes adatokat találtam, az általam leghitelesebbnek gondolt motorcyclecruiser online magazinjában 7.4-et írtak asszem 0-60 mph-ra. A végsebessége az enyémnek óra szerint 160-165 kmh, de ez már elég kényelmetlen. Azért jó volt kipróbálni :), és egyébként autópályán 110-120 környékén még félelmetesen tud gyorsulni (autókhoz képest), persze ez 140 körül már elvész.
Ami egyedülállóvá teszi: a kardán. Eszméletlenül finom szerkezet, gyakorlatilag 0 holtjáték a gáz/motorfék vagy motorfék/gáz átmeneteknél, és van egy nagyon különleges síró hangja a hypoid fogaskerekek miatt. Kicsit hasonlít egy kompresszoros motor hangjára, nekem nagyon tetszik, más lehet hogy utálná. Hallgassátok meg vásárlás előtt!
A vízhűtés elrejtése zseniális, alig látszik a radiátor.
A két napi kilométer-számláló nagyon hasznos. A gyári immobiliser meg jobb, mint a semmi, azért egy jó riasztót ajánlok hozzá mindenkinek!
A fék kielégítő, szerintem a motorhoz megfelelően méretezett, de a sportmotorhoz szokottak nagyon le fogják fikázni.
Mindezekért cserébe igen baráti áron elvihető.
Ami negatívumot tudok eddig mondani, az az, hogy sokmindene műanyagból van. (pl. motor oldaldekli, szelepfedél, sárvédők) Legalább a tank fémből van. Mindezt persze tudom hogy az árcsökkentés miatt kellett így tervezni.
Technika: én Honda szerelmes vagyok. A szerelem néha vak, de tartom magam a választásomhoz. Ezért most ömlengés következik: a motoron a legapróbb részletekig minden látható műgonddal készült. Nem véletlen Soichiro bácsi híres mondata: Devil is in the details. (Ördög a részletekben.) Bárhova benézel, ahová "elvileg" nem kéne, ott is tökéletes kidolgozást láthatsz. Alul is. Illesztési hézag, mint olyan, nem létezik.
A 2008-as modell változásai a 2004-2007-eshez képest:
PGM-FI befecskendezés: nehezebben tuningolható, de fantasztikusan működő rendszer. Volt alkalmam karbis 750-est vezetni, a PGM-FI-s sokkal finomabban dorombol, élénkebben veszi a gázt, könnyebben indul hidegen, és a Holland mélyföldől kezdve a Himalája tetejéig kompenzálja az időjárás hatásait, ergo mindenhol rendelkezésre áll az egyébként nem sok, 46 HP-s teljesítmény.
Új kormánykiemelők és kormány: a régi szélesebb volt és hátrébb ért. Nekem az új kényelmetlenebb amiatt hogy keskenyebb, viszont eltűnt a 2004-2007-es évjáratnál nagyon zavaró lassú sebességű kormány-becsuklási hajlam. Szóval volt értelme.
A 2-2 kipufogónak szép a hangja csak halk. A kinézetét mindenki dögösebbnek tartja az előző modell 2-1 rendszerénél, én is kezdek vele megbarátkozni. (Természetesen a két cső hátul rejtett helyen crossoverelt, tehát összekötött.)
Kerültek lámpácskák a felső kormánykiflibe, az azért jó, mert a zárt sisak állrésze pont kitakarja a műszerfalat, így pl a low fuel visszajelző most elég feltűnően látható.
Egyet sajnálok, hogy nem elérhető narancs-fekete fényezésben, mint a 2006-os modellévben.
Tervezett mod-ok: érintőleges módosítások, nem gondolom okosabbnak magam a japán mérnököknél. Ha oda kerülök, cserélek kipufogót (HardKrome, Vance & Hines, Cobra), kap egy Küryakyn hyperchargert, valamint az átalakítások miatt szükséges fuel-controllert, amivel a befecskendezés hozzáállítható a megváltozott szívó és kipufogó-oldali áramlásokhoz.
Hibalista
- Még semmi, de szerintem nem is fog.
Ide hordtam szervizbe
Honda Szabó Bp. XVI.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Én magam ha lejár a garancia.
Értékelése: 3
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |