Munka-Hobby -Luxus
Szöveges ítélet
Előző motorjaim:
-Honda MTX 80
-Czetka 350
-Yamaha RD 350
-Yamaha WR450f
-Yamaha WR125X
A kényelemre adott pontszámot a MTX hez viszonyítottam, kategóriájában szerintem jó, de az MTX-en nagyobb a hátsó hely. Nem is használom két személlyel, legfeljebb a szomszéd falvakig merném.
Méreteim: 1,97 m ;110 kg
az ülés kb. 120-150 km-ig elviselhető
Akkor lássuk mire használom:
-agglomerációs közlekedés, ingázás, városi közlekedés
Amit meg lehet oldani vele:
-hátsó dobozzal szerelve kisebb cuccok szállítása, kisbevásárlás, váltás ruha elfér(hátsó utas alig)
Amire nem tervezték:
-TEREPEN csapatás
-ez nem egy krosszmotor
Az elmúlt két év során nagyrészt aszfalton mentem vele, alkalmanként kimerészkedtem a földutakra is. A gyári gumi most kopott le hátul, számottevő láncnyúlás nem tapasztalható. Elégedett vagyok a gumival ami elsősorban takarékos, olcsó, egészen csendes, és összességében jól motorozható, megfelelő az aszfaltos tapadása, földúton kisebb nyomvályúk leküdésére is alkalmas, de vizes nedves úton büntet.
Jól el lehet vele szórakozni a földutakon, ösvényeken.
menettulajdonságok,motorerő:
aszfalton remekül működik, bár a fékút kicsit hosszú. Nyugodt tempót lehet menni vele, utca, gyorsforgalmi, főút autóút, autópálya mind abszolválható vele. Nem tolnak le a többi közlekedők még szembeszélben és emelkedőn sem. Alattam az M0 érdi emelkedőn 110-et viszi ha nagy a szembeszél akkor 100.
Az ereje nagy sebességnél pont elég, kisebb sebességeknél kifejezetten élvezetesen gyorsul, bár az egyes rövid és a váltó nem egy versenyteknika. Ötösben alacsony fordulaton megjelenik egy "turbólyuk", kisebb fokozatokban elhúzza de ötös fölött pögetni kell. Egyenes úton ha nincs szél kipörgi a 130at
földutakon (és terepen nem)
sárban sosem kínoztam. Földúton kényelmesen viszi a 70-80 at is ha jó a felület(szerintem többet is vinne ha merném és jobban motoroznék), kényelmes a rugózása jól elnyeli az ütéseket, bár a WR450 futóműve sokkal fejlettebb az kirázza a vesémet is ha keményre állítom. Itt jegyezném meg hogy hiába a wr450 elsöprő ereje és fejlett futóműve azt egész egyszerűen nem használod ki. El lehet vele szórakozni a földutakon, de az egy pályamotor. Ha a barátaiddal szeretnél hegyen-völgyön élvezkedni a Hondával jársz jól. Ha meg keménykedni akarsz akkor kell lezárt útszakasz(ami nincs), társak, hogyha elkenődsz legyen aki összekanalaz, vagy pályabérlet(NAGGYON DRÁGA).
Mélyhomokos szakaszokon 3as 4esbe élvezetes menni vele.
Zsombékos réten, elboronált szántásba 2es felett büntet, menne-menne de nem jó érzés.
A köves murvás gödrös szakaszokon is cak lassan lehet haladni mert képes és leér az alja a hullámokon. És itt érkeztünk el a legnagyobb fájdalmamhoz:
szerintem alacsony a hasmagassága(mi több, ha jól láttam a hátsó himbarendszeren gyárilag van egy furat amivel még lejjebb lehetne állítani, de ez nem biztos).
Számomra ez a következőkben nyilvánul meg:
- a krossz emelőbak nem fér be alá lánckenéskor
- a közepes és mélyebb nyomvályúk ijesztővé válnak(a csizma súrolja a földet)
Értem én hogy ez elsősorban egy közlekedési eszköz, én stabil 3,4 es átlaggal járok vele, a rekord 2,9(városban lassan) de ez hosszú távon csak talán tartható.
Én is 95% ban aszfalton használom(kevesebb mint kb 1000 kmt mentem földutakon), de szerintem inkább fogyasszon 1-2 decivel többet az emelt magasság miatt, mint hogy ha alkalmanként földutazok és bejön egy helyzet akkor a zabszem járjon föl-le, és egy esést kockáztassak. A konstrukció ilyen a Honda szervizt kérdeztem lehet e a rugót feszíteni, de nem kell, mert két személyes terhelésre van tervezve.
A futóművel elégedett vagyok. Aszfalton, földúton is kényelmes. Földúton a motorerő, és bizonyos útszakaszok kombinációja lehetővé teszi a határok feszegetését, de énszerintem nem az az élvezet ha olyan közel kerülök a zakózáshoz hogy még épp nem esek el.(aki keménykedni akar vegyen pályamotort) Aki meg élvezni a motorozást, olcsón eljutni A-ból B-be, nem fizetni feleseleges dolgokért(és a garázsban üresjáratban álló motorért) az válassza a Hondát.
Ha arra használod amire tervezték akkor sok örömöd lesz benne. Nagyon jó a karaktere finomak a visszajelzések, az ergonómia megfelelő(ez testmérettől is függ), a futómű kiváló aszfaltra nem is kell több földúton meg tudd hol a határ! Az erőforrás nem egy versenyteknika de ha bemelegetdett és pörgeted lehet vele betyárkodni egy kicsit. A dinamikus közlekedéshez nem kell pörgetni jól elviszi, engem az 5 ös alja "turbólyuk" kicsit zavart de meg lehet szokni. 4es felett jobban ki kell forgatni ennyi. A motor meglepően széles fordulatszámtartományban dolgozik. Alul is van ereje.Fent jól pörög én még nem forattam soha tiltásig.
A gyári gumi vizes úton necces, száraz úton nekem megfelelt.
Nem vagyok egy nagy döntögető kanyarvadász, a kopott hátsó profil így sem kockásodott ki, és az élettartam alatt végig csendesen gurult.
pakolhatóság: a doboz sok helyet elvesz hátul, de jobb mint a hátizsák, ami húzza a testedet.
Összességében szerintem:
Ez egy valódi többcélú motor (leszámítva a kis hasmagasságot).
Jó a kompromisszum (nem is kompromisszum mert jól működik) az aszfalt és a földút között mind erő-futómű-gumi tekintetében.
Alacsony fogyasztás, éppen elegendő erő a mindennapi közlekedéshez, és az élvezkedéshez is. Bár nem vagyok időutazó, szerintem kezdő motorként is el tudtam volna vezetni az MTX helyett (itt jegyzem meg hogy a CRF bizony terepesebb mint az MTX, ami szintén egy aszfalt gép volt hosszú rugóúttal, és a rázkódástól törő hátsó lámpával)
kisebb túrákra is alkalmas lehet, én nem használtam ilyesmire, egyszer mentem egy nap 300km-t de közben meg kell állni, 2 személlyel szerintem használhatatlan lenne.
egy tank 180km + tartlék 40km
kijelzőn látszik,benzincsap automata
egy 125-ösnél pont annyival tud többet, hogy nem akarnak folyton lenyomni hátulról
Megjegyzés:
- a saját tapasztalataim szerint (80ccm 2T;125 4T) kezdő motorosnak 50ccm es robogót csak akkor adnék ha garantáltan nem közlekedik főúton,gyorsforgalmi úton, mert ott mindenki előzgetni fogja, és ahány előzés annyi esély a balesetre
ROBOGÓSOK védjétek a hátsótokat ne húzódjatok teljesen a szélre ahol kátyú, nyomvályú jöhet, a mögötted jövő meg kihívásnak veszi a helyzetet.
AUTÓSOK vegyetek mély levegőt, és bírjátok ki azt a pár kilómétert a robisok mögött a szélvédett, fűtött, kényelmes járművetekben.
kösz.
Hibalista
- -hátsó helyzetjelző
Ide hordtam szervizbe
-Honda Wilker
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
-olaj és folyadékcsere otthon
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | wr 450f | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |