Műanyagmotor
Szöveges ítélet
10 éve leszálltam egy 250-es Suzukiról, azóta nem motoroztam. Kézenfekvő volt ugyanabban a kategóriában folytatni. A Yamaha YBR 250-est és ezt a típust néztem. A Yamaha már injektoros, de ezért az extráért nem volt kedvem +200 ezer Forintot fizetni, így maradt a Honda.
Műszakilag kifogástalan, esztétikailag meg majdnem mindegy példányt kerestem és elég hamar meg is találtam.
A motor tanulómotornak is kiváló, használták is annak, könnyű menni vele, könnyű kormányozni, döntögetni, fékjei nekem elegek. Üléspozíció, kormánypozíció a 180cm/90kg méreteimnek tökéletes. Valamiért a bal tükör felét kitakarja a bal karom. Ezt már más is írta, nem tudom, hogyan lehetne állítani rajta.
Fogyasztás 3.5 - 4 liter / 100 km. Ideális 10-20 kilométeres ingázásokra, munkába járásra, de persze van, aki ilyennel megy a tengerpartra :-)
A műszerfal elég megosztó, nekem kimondottan nem tetszik. Álmodern szemfényvesztés a pici folyadékkristályos kijelzőjével. Többre értékeltem volna 2 krómkarikát meg pár plusz ledet. A kijelzőn lévő óra havonta 3 percet siet, így mindig kételkedni kell abban, amit mutat. Nem tudom, hogy egy quartz alapú óra hogyan tud pontatlan lenni, de ez az.
A motorról bosszantó dolgok vannak lespórolva, például a kattogó indexrelé. Már egy szaros 30+ éves japán robogón is volt. Olajnyomásmérő, töltésjelző, alapnak kellene lennie minden 4 ütemű motoron. A blokk oldalán nincs ablak az olajszint ellenőrzésére, tekerős nívópálca van, mint egy fűnyírón. Állítsd a motort függőlegesbe (amihez a középsztender is le lett spórolva, állítólag kapható és ki van alakítva a helye a vázon), tekerd ki a dugót, dugd vissza, de ne tekerd vissza, és ott az olajszint. Zseniális, nem?
A motoron minden műanyag, ami műanyag lehet. A többit ismerjük, a fülek letörnek, jöhet a kókány.
És itt el is érkeztünk a motor másik megosztó pontjához, a 6 sebességes váltóhoz, amiből az első 4 olyan rövid, hogy 50-nel már az 5. fokozat az optimális, ha nem kell gyorsítani, csak haladni. Hónapokig tartott az a tanulási folyamat, hogy ne kelljen számolgatni a váltásokat, mert ugye a fokozatkijelző is le van spórolva. A 4-es fokozat az valamennyire pariban van a sebességgel, 40-nél 4000 a fordulat, 60-nál 6000. Ez az egyetlen támpont, ha elfelejted a számolgatást menet közben.
Városban kényelmetlen, ha nincs zöldhullám és folyamatosan meg kell állni, majd újra felvenni a tempót.
Bőven elég lett volna ennek a motornak 5 fokozat, az első 4 egy kicsit elnyújtva. Sehogy sem jó, csak megszokni lehet.
6-osban 80 km/h->5500 fordulat, 100 km/h -> 7000 fordulat. Kb ez a motor és a vezető utazója is, mert szélvédelem, az nincs. 100 felett pedig jön a kapaszkodás a kormányba.
Összességében szeretem a motort, de aprópénzért feltehették volna rá a bosszantó "extrákat", vagyis alap dolgokat.
1 hibája volt egy év alatt, a 15 éves gyári teleszkópszimering elkezdett folyni. Bocsánatos bűn. Otthon javítható mindenféle komolyabb szerszámozottság nélkül, amennyiben van hova felkötni az elejét, hogy az első kereket ki lehessen venni.
Néhányan írták, hogy puha az eleje. Friss Motul 10w teleszkópolajjal nekem visszakeményedett az eleje, érdemes ezek szerint cserélni. Gyanús, hogy a gyárit eresztettem ki belőle.
Hibalista
- Első teleszkópszimering - Hidegen csak full szivató + kicsi gázadásra indul, nem tudom ez hiba-e. - A műszerfalban lévő óra siet.
Ide hordtam szervizbe
Magam javítom, amit tudok.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | GN250 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |