A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Vtr 1000 F Firestrom 2006 (996)

Vtr 1000 F Firestrom 2006 (996) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Motorozhatalan traktor???

Szöveges ítélet

Hibalista

- A motorozhatatlan traktor?
- VTR 1000 F teszt
-
-
- Nagyon sokan mondták, hogy az a motor amit venni szeretnék, az nem az én vezetési stílusomhoz való, túl lágy, túl kényelmes, szóval elég turistás. A vásárlás előtt két évvel mentem egy cimborám motorjával, lés akkor megfogadtam, hogy nekem egy V2-es motor kell. Mivel számomra csak egy Honda jöhetett számításba, ezért esett a választásom a VTR 1000 F-re – ja, meg azért mert az SP 2 1 millióval többe került -. Eljött a nagy nap, reggel 7 órakor indultam Sopronba egy utánfutóval – Azt elfelejtettem mondani, hogy december 7-ét írunk. A Salamon szalon közepén a gyönyörűségem tűzpiros színben pompázva. Az M1-en hazafelé többet néztem a visszapillantó tükörbe mint előre, de az egyik szemem sírt a másik meg üveg ugyanis tudtam, hogy nem fogom tudni kipróbálni. Az órájában kb. még egy hónapig 3 km volt.
- Az első 1000 kilométer úgy telt, hogy gondosan, az előírások szerint járattam be a motort. Az első 500 km-ig 4000-es fordulatig lehetett húzni, de 2000-es fordulattól már lehetett érezni azt a nyomatékot amivel a motor rendelkezik. 500 kilométer fölött már lehetett 6000 fordulatig húzni ami körülbelül 140 km/órát jelent. Az volt az érdekes, hogy nem vettem észre változást a nyomaték leadásában, 2500-tól ugyan úgy húzott mint 6000-nél. Nekem ez a nyomaték leadás újdonság volt mivel előtte egy 600-as sportmotorom volt amivel a Mátrában majdnem átugrottam a kormányon. Visszatérve a VTR-hez alig vártam az első szervizt. A motor egyébként kemény járású, zakatoló a haverok szerint olyan mint egy T4K. (DE HALLÓ EZ EGY V2-ES!!!) Igazából az első 2500 kilométert a városban tettem meg vele, gyári futóműbeállítással. Az első futómű részben állítható, a rugó-előfeszítést és a húzófokozatot lehet állítani, a hátuljával szintúgy ugyan ez a helyzet. Mivel abban az időben futár voltam az ha az idő megengedte azzal dolgoztam, viszont hamar rájöttem ez nem kifizetődő ugyanis a városban simán benyeli a 8-9 litert és a tankja is aránylag kicsi ugyanis egy tankkal 170-180 kilométert tudtam csak elmenni. Ez a helyzet akkor is ha autópályán vagy a hegyi utakon megyünk vele bár akkor még jobban fokozza az eddig sem kicsi fogyasztását, 11-12 liter. Azt hiszem ez tekintélyes mennyiség. A testhelyzetet tekintve a városi közlekedésben teljesen hibátlan mivel a henger elrendezése miatt keskeny a motor. Napi hat-hét óra városi motorozás után is – kedvenc városom kiváló útminőségét tekintve:) – kifogástalan volt. Lámpától való gyorsulásnál sem akarta a fejét csóválni illetve egy-két centiméternél kifogyott a kormánycsapkodási hajlama. A gyárilag szerelt sport max nagy kívánnivalót hagy maga után. A hátulját folyamatosan eltekeri úgyhogy nagyon oda kell figyelni kanyarból való kigyorsításnál, főleg akkor amikor föl akarom tenni hátsókerékre. A hátsókerék először megcsúszik aztán letapad és úgy jön föl az eleje. Az egy-kereket tekintve ha úgy indulok el állásból akár 2500-től simán feljön az eleje és akkor még a kereket sem tekeri el. Kettesben már egy kicsit más a helyzet, ott keményen bele kell nyúlni a kuplungba, viszont ha feljön akkor játszi könnyedséggel lehet tartani. A motornak ugyanis a gázreakciói kezesek és finomak. A nyomatékleadás szinte 45 fokos, így aztán nincs is gond az egy-kerekezésre. A motor 2500-től simán ugyan úgy húz mint 10500-nál ahol közbeszól a leszabályzó. Nulláról kapcsolgat fölfelé és észre sem veszed már 200-al repesztesz mivel nincsen benne nyomaték ugrás. –mint soka 600-as sportmotorban-. A motor gyári adat szerint 110 lóerő ez egy 600-as sportmotor teljesítménye, nem túl kecsegtető egy 1000-estől, de a 100 NM-es nyomaték pótol mindenért. Álló helyzetből ugyanis fölveszi a versenyt öcsém XX-ével persze csak úgy kb. 140-ig mert 110 lóerő csak 110 lóerő. Igaz, hogy 50 kilóval könnyebb mint az XX, 190 kiló körül van.
- Az olajjal nagy dilemmában voltam, nem tudtam eldönteni, hogy milyen minőségűt tegyek bele mert a kereskedők minden áron az aranyárú folyadékot akarták rámsózni. Aztán egy független szerintem hozzáértő szaki tanácsolta, hogy teljesen szintetikus olajat tegyek bele
- Azóta ezt teszem bele, de 5-6000 kilométerenként tudom, hogy a gyár 12.000 kilométert ír elő mivel elég nagy igénybevételnek van kitéve.
- 5000 km. A sebességváltóról sok jót nem tudok mondani, mivel a váltó nagyon hangos és csattog. Néhe sikerül is vele lukat váltani, bár ez azért ritka. A Honda jobban teszi ha elfelejti ezt a váltót vagy inkább letagadja. Egy bontóban találtam Németországból behozott Mori-Waki titánium rendszert. Miután fölpattintottam többszörös orgazmusom volt mikor megtettem vele az első kilométereket. Ez az 1000-es V2-es iszonyat basszus nyomott hátul. Ekkor kezdtem vele Lepencén feszegetni a húrokat. Igazából nem is nagyon kellett, me4rt elég könnyen leért a lábtartó meg az eleje is elég puha volt(gyári beállítás). A tempósabb kanyarokban eléggé elkezdett pumpálni a motor. A futómű-állítással addig jutottam, hogy tökig betekertem az elejét, fél fordulatot bentről kifelé a hátulját, így már elviselhető volt a gyors motorozáshoz.
- 8500 km. Ekkor már a hátsó kerék teljesen elfogyott, itt tettem föl egy pár kört futott Super Corsat, előre pedig egy vágott slik-et. El sem hittem, hogy ekkorát dob a kanyarstabilitásán ez a két ragacs.
- 12000 km. Kimúlt az első fékbetét. A négy dugós Nissin simán lassítja a cangát. A féktávot pontosan nagyobb erőfeszítés nélkül két ujjal lehet abszolválni Társaságban simán megverem az össze motort féktávon. Nagyon gondolkodtam, hogy milyen betétet tegyek bele (szárnyast?, nem a gyárit nem akarom!), egy verseny fékbetétre esett a választásom. Ezzel aztán azt értem el, hogy hidegen nagyobb erővel kellett húznom a kart viszont ahogy bemelegedett a gyárinál sokkal jobban lassította a vasat és így méterekkel csökkent a féktáv az előző betéthez képest. Aztán úgy gondoltam, hogy fel kéne pattintani egy fém-fékcsövet. A fékerőn nem változtatott, de sokkal pontosabban lehet vele bemérni a féktávot. Ezután irány a nyílt nap! A ringen még nem mentem a VTR-el tavaly mentem a 600-ommal akkor még a régi pályán, az időm 2,15 és 2,20 között volt. Az első 20 percben nem tudtam csak 2,40-2,50 körül menni, de aztán kinéztem magamnak egy csókát, ő meghúzott és akkor már 2,30 körüli időket mentem. Na, és itt jött elő az ami a turista motorok hátránya, leért mindene, a könyök, a dob, a lábtartó bütyök úgy elkopott, hogy alig bírtuk kivenni. Kb. 10 perc után, ahogy egyre gyorsabb köröket mentem annál jobban figyelmeztetett arra, hogy „ Uram, Uram, Uram, ez egy F nem SP!”
- Aztán pár hét múlva az első lánckereket lecseréltem egy fokkal kisebbre így még dinamikusabbá vált ami nem utolsó szempont a pályán és az egy-kerekezésnél. Kettesben simán feljön az eleje. Ugyan ebben a sebességi fokozatban 40-ről 140-ig megveri a 04’ R1-est!!! Ugye nem is olyan rossz egy 97’konstrukciótól? A gyári 15W-s telóolajat lecseréltem 20W Motul-ra meg egy progresszív rugóra, a kipufogót pedig fölhúzattam az ülés alá. Az eleje az F betűhöz képest teljesen kifogástalan lett, a kipufogó nem ér le viszont a lábtartó még mindig útban van. Következő lépcső a versenylábtartó és a hátsó rugós tag lesz mert az még mindig gáz.
- Tehát egyszóval aki szeret túrázni, de kellő motiválást érez egy kis lángos evésre a 24-esen, annak ez kellő kompromisszum.
-
- Hátrány: Előny:
- - puha első-futómű - kezes, kellemes futómű
- - kis hatótávolság - nyomatékos motor
- - nagy benzinfogyasztás - finom gázreakciók
- - hangos váltó - nem szervizigényes
- - utasnak is kényelmes ülés
- ( bár ezt csak a páromtól tudom, mivel még soha nem ültem hátul )
-
- Adatok:
- Motor: V2-es, 90° víz-hűtéses teljesítmény
- Teljesítmény: 110Le 98Nm
- Súly: 190 kg.
- Végsebesség (2 személy): 270 km/h. (260 km/h).
- Fék: elől 4 dugós Nissin 295mm-es dupla tárcsa
-
-

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.