Motorozhatalan traktor???
Szöveges ítélet
Hibalista
- A motorozhatatlan traktor?
- VTR 1000 F teszt
-
-
- Nagyon sokan mondták, hogy az a motor amit venni szeretnék, az nem az én vezetési stílusomhoz való, túl lágy, túl kényelmes, szóval elég turistás. A vásárlás előtt két évvel mentem egy cimborám motorjával, lés akkor megfogadtam, hogy nekem egy V2-es motor kell. Mivel számomra csak egy Honda jöhetett számításba, ezért esett a választásom a VTR 1000 F-re – ja, meg azért mert az SP 2 1 millióval többe került -. Eljött a nagy nap, reggel 7 órakor indultam Sopronba egy utánfutóval – Azt elfelejtettem mondani, hogy december 7-ét írunk. A Salamon szalon közepén a gyönyörűségem tűzpiros színben pompázva. Az M1-en hazafelé többet néztem a visszapillantó tükörbe mint előre, de az egyik szemem sírt a másik meg üveg ugyanis tudtam, hogy nem fogom tudni kipróbálni. Az órájában kb. még egy hónapig 3 km volt.
- Az első 1000 kilométer úgy telt, hogy gondosan, az előírások szerint járattam be a motort. Az első 500 km-ig 4000-es fordulatig lehetett húzni, de 2000-es fordulattól már lehetett érezni azt a nyomatékot amivel a motor rendelkezik. 500 kilométer fölött már lehetett 6000 fordulatig húzni ami körülbelül 140 km/órát jelent. Az volt az érdekes, hogy nem vettem észre változást a nyomaték leadásában, 2500-tól ugyan úgy húzott mint 6000-nél. Nekem ez a nyomaték leadás újdonság volt mivel előtte egy 600-as sportmotorom volt amivel a Mátrában majdnem átugrottam a kormányon. Visszatérve a VTR-hez alig vártam az első szervizt. A motor egyébként kemény járású, zakatoló a haverok szerint olyan mint egy T4K. (DE HALLÓ EZ EGY V2-ES!!!) Igazából az első 2500 kilométert a városban tettem meg vele, gyári futóműbeállítással. Az első futómű részben állítható, a rugó-előfeszítést és a húzófokozatot lehet állítani, a hátuljával szintúgy ugyan ez a helyzet. Mivel abban az időben futár voltam az ha az idő megengedte azzal dolgoztam, viszont hamar rájöttem ez nem kifizetődő ugyanis a városban simán benyeli a 8-9 litert és a tankja is aránylag kicsi ugyanis egy tankkal 170-180 kilométert tudtam csak elmenni. Ez a helyzet akkor is ha autópályán vagy a hegyi utakon megyünk vele bár akkor még jobban fokozza az eddig sem kicsi fogyasztását, 11-12 liter. Azt hiszem ez tekintélyes mennyiség. A testhelyzetet tekintve a városi közlekedésben teljesen hibátlan mivel a henger elrendezése miatt keskeny a motor. Napi hat-hét óra városi motorozás után is – kedvenc városom kiváló útminőségét tekintve:) – kifogástalan volt. Lámpától való gyorsulásnál sem akarta a fejét csóválni illetve egy-két centiméternél kifogyott a kormánycsapkodási hajlama. A gyárilag szerelt sport max nagy kívánnivalót hagy maga után. A hátulját folyamatosan eltekeri úgyhogy nagyon oda kell figyelni kanyarból való kigyorsításnál, főleg akkor amikor föl akarom tenni hátsókerékre. A hátsókerék először megcsúszik aztán letapad és úgy jön föl az eleje. Az egy-kereket tekintve ha úgy indulok el állásból akár 2500-től simán feljön az eleje és akkor még a kereket sem tekeri el. Kettesben már egy kicsit más a helyzet, ott keményen bele kell nyúlni a kuplungba, viszont ha feljön akkor játszi könnyedséggel lehet tartani. A motornak ugyanis a gázreakciói kezesek és finomak. A nyomatékleadás szinte 45 fokos, így aztán nincs is gond az egy-kerekezésre. A motor 2500-től simán ugyan úgy húz mint 10500-nál ahol közbeszól a leszabályzó. Nulláról kapcsolgat fölfelé és észre sem veszed már 200-al repesztesz mivel nincsen benne nyomaték ugrás. –mint soka 600-as sportmotorban-. A motor gyári adat szerint 110 lóerő ez egy 600-as sportmotor teljesítménye, nem túl kecsegtető egy 1000-estől, de a 100 NM-es nyomaték pótol mindenért. Álló helyzetből ugyanis fölveszi a versenyt öcsém XX-ével persze csak úgy kb. 140-ig mert 110 lóerő csak 110 lóerő. Igaz, hogy 50 kilóval könnyebb mint az XX, 190 kiló körül van.
- Az olajjal nagy dilemmában voltam, nem tudtam eldönteni, hogy milyen minőségűt tegyek bele mert a kereskedők minden áron az aranyárú folyadékot akarták rámsózni. Aztán egy független szerintem hozzáértő szaki tanácsolta, hogy teljesen szintetikus olajat tegyek bele
- Azóta ezt teszem bele, de 5-6000 kilométerenként tudom, hogy a gyár 12.000 kilométert ír elő mivel elég nagy igénybevételnek van kitéve.
- 5000 km. A sebességváltóról sok jót nem tudok mondani, mivel a váltó nagyon hangos és csattog. Néhe sikerül is vele lukat váltani, bár ez azért ritka. A Honda jobban teszi ha elfelejti ezt a váltót vagy inkább letagadja. Egy bontóban találtam Németországból behozott Mori-Waki titánium rendszert. Miután fölpattintottam többszörös orgazmusom volt mikor megtettem vele az első kilométereket. Ez az 1000-es V2-es iszonyat basszus nyomott hátul. Ekkor kezdtem vele Lepencén feszegetni a húrokat. Igazából nem is nagyon kellett, me4rt elég könnyen leért a lábtartó meg az eleje is elég puha volt(gyári beállítás). A tempósabb kanyarokban eléggé elkezdett pumpálni a motor. A futómű-állítással addig jutottam, hogy tökig betekertem az elejét, fél fordulatot bentről kifelé a hátulját, így már elviselhető volt a gyors motorozáshoz.
- 8500 km. Ekkor már a hátsó kerék teljesen elfogyott, itt tettem föl egy pár kört futott Super Corsat, előre pedig egy vágott slik-et. El sem hittem, hogy ekkorát dob a kanyarstabilitásán ez a két ragacs.
- 12000 km. Kimúlt az első fékbetét. A négy dugós Nissin simán lassítja a cangát. A féktávot pontosan nagyobb erőfeszítés nélkül két ujjal lehet abszolválni Társaságban simán megverem az össze motort féktávon. Nagyon gondolkodtam, hogy milyen betétet tegyek bele (szárnyast?, nem a gyárit nem akarom!), egy verseny fékbetétre esett a választásom. Ezzel aztán azt értem el, hogy hidegen nagyobb erővel kellett húznom a kart viszont ahogy bemelegedett a gyárinál sokkal jobban lassította a vasat és így méterekkel csökkent a féktáv az előző betéthez képest. Aztán úgy gondoltam, hogy fel kéne pattintani egy fém-fékcsövet. A fékerőn nem változtatott, de sokkal pontosabban lehet vele bemérni a féktávot. Ezután irány a nyílt nap! A ringen még nem mentem a VTR-el tavaly mentem a 600-ommal akkor még a régi pályán, az időm 2,15 és 2,20 között volt. Az első 20 percben nem tudtam csak 2,40-2,50 körül menni, de aztán kinéztem magamnak egy csókát, ő meghúzott és akkor már 2,30 körüli időket mentem. Na, és itt jött elő az ami a turista motorok hátránya, leért mindene, a könyök, a dob, a lábtartó bütyök úgy elkopott, hogy alig bírtuk kivenni. Kb. 10 perc után, ahogy egyre gyorsabb köröket mentem annál jobban figyelmeztetett arra, hogy „ Uram, Uram, Uram, ez egy F nem SP!”
- Aztán pár hét múlva az első lánckereket lecseréltem egy fokkal kisebbre így még dinamikusabbá vált ami nem utolsó szempont a pályán és az egy-kerekezésnél. Kettesben simán feljön az eleje. Ugyan ebben a sebességi fokozatban 40-ről 140-ig megveri a 04’ R1-est!!! Ugye nem is olyan rossz egy 97’konstrukciótól? A gyári 15W-s telóolajat lecseréltem 20W Motul-ra meg egy progresszív rugóra, a kipufogót pedig fölhúzattam az ülés alá. Az eleje az F betűhöz képest teljesen kifogástalan lett, a kipufogó nem ér le viszont a lábtartó még mindig útban van. Következő lépcső a versenylábtartó és a hátsó rugós tag lesz mert az még mindig gáz.
- Tehát egyszóval aki szeret túrázni, de kellő motiválást érez egy kis lángos evésre a 24-esen, annak ez kellő kompromisszum.
-
- Hátrány: Előny:
- - puha első-futómű - kezes, kellemes futómű
- - kis hatótávolság - nyomatékos motor
- - nagy benzinfogyasztás - finom gázreakciók
- - hangos váltó - nem szervizigényes
- - utasnak is kényelmes ülés
- ( bár ezt csak a páromtól tudom, mivel még soha nem ültem hátul )
-
- Adatok:
- Motor: V2-es, 90° víz-hűtéses teljesítmény
- Teljesítmény: 110Le 98Nm
- Súly: 190 kg.
- Végsebesség (2 személy): 270 km/h. (260 km/h).
- Fék: elől 4 dugós Nissin 295mm-es dupla tárcsa
-
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |