A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Xl 1000 Varadero 2003 (996)

Xl 1000 Varadero 2003 (996) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Mint a bicikli, olyan könnyedén irányítható... ha már gurul!

Szöveges ítélet

Második saját motorom, egy 24 órás túraverseny után döntöttem úgy, hogy lecserélem a Suzuki GS500F motort egy kényelmesebb, túrásabb motorra, amivel jobban lehet bírni a tartós motorozást. Eleinte Transalp hirdetéseket nézegettem, de igen magas áron mentek még a régebbi motorok is. Triumph Tiger 800-ast próbáltam, de az új motor még akciósan is elég drága volt, meg a váz egy helyen nyomta a térdemet. Emellett motoros haver is telebeszélte a fejemet, nehogy 7-800-as motort vegyek, mert az nem tartja úgy az árát, nincs olyan teljesítménye...stb. Így elkezdtem nézegetni az amúgy is szimpatikus típusnak tűnő Varadero hirdetéseket. Nagyon be voltam sózva, hogy nekem kell egy túramotor, mert mindössze 2 hét keresgélés, nézegetés, gondolkozás előzte meg a vásárlást. Haver le is tolt, hogy az első motor, amit megnézek, meg is veszem, de elég jó áron volt, és nem mellesleg nagyon tetszett is. ABS-en kívül mindenféle, túrára hasznos felszerelése adott volt. Három, színre fújt doboz, magasított túraplexi (meg az eredeti), tanktáska, markolatfűtés, 12 V-os aljzat és teljes, idomot védő bukócső. No ez az amit eddig teljesen sikerült kihasználni. Szerencsére nem menet közben, hanem tologatás közben gödörbe lépés, kettesben kanyarban elindulás, lefulladás miatt sikerült eldőlnöm. Mindez persze azért is van, mert a motor dög nehéz, a konkurrensek közül az egyik legnehezebb. A menetkész tömege 270 kg, ha teljes túrafelszerelés rajta van, akkor szerintem 300 felet is lehet bőven. Ehhez jön még az is, hogy nem vagyok túl nagy növésű, 175 centimmel mindkét oldalra nem is ér le egyszerre teli talppal a lábam. Ha járnék dilidokihoz (szerencsére nem járok), minden bizonnyal megállapítaná, hogy valamiféle kompenzálásként veszek ekkora motort, 5 méternél nagyobb pickupot, meg akkora kutyát, hogy két lábon állva magasabb, mint én, pedig az autó csak arra kell, hogy a kutyát tudjam valamivel vinni sétálni. Ha tehetem, inkább motorozok, már többet is, mint amennyit autóban ülök. A magasságom miatt így leparkolásnál sem mindegy, hogy hogyan, merre lejt az út, és a forgalmi helyzetekben a megálláskor mindig fél lábbal fogok talajt, de ha lehet, inkább az utolsó pillanatig egyensúlyozok lassú menetben, hiszen ahogy a címben írtam, nagyon kezes és jól irányítható, hiába a viszonylag magas a súlypont. Mindehhez jön az a fajta kényelem, hogy több száz km-t le lehet lazán nyomni egy seggel, mert széles az ülés. Laza egyeneseken meg jól esik kinyújtani a lábam, hiszen nem ér le a talajig. Feleségemnek is örömmel mondtam, hogy ezzel a kényelmes ülésű motorral sokkal nagyobb élmény lesz neki is motorozni (a Suzukin kb. 100 m-t vittem összesen 4 év alatt), de nem kapott rá az ízére. Több motoros irigykedve néz rám, mikor erről esik szó...
Nagyon jó a szélvédelme, főleg a kicsit magasabb, utángyártott plexivel. Gyakorlatilag nem kell lecsukni a sisakplexit, mert nem zavaró a légáramlat. Esőben a lábat is jól védi, a lábfejem és a vállam kap csak valamelyest a vízből. A fogyasztása sem vészes nagy tömegű és nagy homlokfelületű motor létére. Budapesten szaladgálva, rövid utakon, dolgozni bejárni 6,5-7 liter, de 80-90-es túratempóval volt 5,2 is. Ez utóbbi persze olyan, mint a gyárak által megadott fogyasztási érték, mert olyan életszerűtlen helyzetben sikerült produkálni, amikor a csopperes haver, közös guruláskor az Alföld csodaszép, sík, ámde számtalan kátyút és buckát nyújtó útjain nem bírt normális tempóval haladni, mert szétrázódott a hátsó fele. Egyébként tempósabb közúti haladáskor is 6 alatt szokott lenni a fogyasztás, autópályán 130-cal 6-6,5 l/100 km. Hiába, ez már injektoros verzió, nem karburátoros. Azokról 10 literes fogyasztást is hallottam. Ehhez a modellhez már jár a Honda saját immobiliser rendszere, ami okozott már kellemetlen meglepetést. Az egyik gyári kulcsot már nem is ismeri fel, de a másik kulccsal is sikerült teljesen meghalnia egy túra előtt pár nappal, kölcsönöznöm kellett egy másik motort. Így alakult, hogy a bérelt Hornettel estem be a vizes úton az árokba... Lehet hogy lelke van a motornak, és sejtett valamit...? Azóta még néha előjön a nem indulás, de 1 percen belül kulcs eltávolítással és visszatétellel, indítózással megoldódik a probléma. Folyamatban van a pótkulcs beszerzése, betanítása.
Nagyon elégedett vagyok a motorral az elmúlt egy év, 10 000 km óta. Persze használt, 8-9 éves motor révén költeni kellett olaj-, olajszűrő-, légszűrő, gyertya cserére, fékbetét cserére, kormánycsapágy cserére, és kapott aszfaltra, túrázásra való rendes, tapadós gumikat. Komolyabb hibája nem volt, és akárhányszor ráülök másik kategóriájú gépre, nem érzem igazán jól rajta magam. Hiába alapvetően egy hosszú távon is kényelmes, nagy termetű magasított túramotor (endúró kifejezést meghagynám a terepeseknek), meglepően alkalmas a városban a sorok közötti motorozásra is, jórészt csak a furgonok tükre jelent akadályt, leszámítva néhány helyzetet, ahol tényleg nem fér el, csak egy robogó, de a nagykörút kivételével még mindig lazán tudtam vele Budapesten haladni. A gyorsulása számomra bőven elegendő. Inkább igyekszem magam visszafogni, hogy ok nélkül nagyon húzkodjam a gázt, mert a nyomaték rendesen tudja koptatni a gumit, nyújtani a láncot, de ha szükséges egy gyors előzés miatt vagy csak éppen kicsit neki lehet ereszteni a ménest, akkor imádnivaló ahogy pillanatok alatt szinte szárnyra kel az egész óriás alattam...

Hibalista

- kulcs jeladó

Ide hordtam szervizbe

Kawaszati - korrekt és profi

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Haver - kisebb rutin dolgokat segít megcsinálni, mert autószerelő, és persze ő is motorbuzi

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 43600
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? GS 500F Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.