Mindent kibír
Szöveges ítélet
Sokadik motorként, majd 20 év gyakorlattal ültem rá 2005 tavaszán. Tudtam előre, hogy nem ez lesz az izgalom csúcsa, de mivel pénzem kevés volt, viszont új, megbízható, olcsón fenntartható gép kellett, jó választásnak tünt. Véletlenűl akadtam rá és nagy szerencsével fél évesen, 1500 kilóméterrel, 50 éves, nyugis emberkétől megvettem 500-ért. Spóroltam legalább 250-et, pedig a gép tényleg abszolút újszerű volt. Az XR egy spórolós motor. 4000 kilóméterenként olajcsere, néha egy kis benzin, ennyi a költség. Fogyasztása 2.1-3.9 között tud változni, az utóbbi nagyrészt homokbányában, az első bejáratás közben, 60-nál értendő. A teljesítménye lehangoló. Gyorsulásáról annyit, hogy nyomott már le 50-es robogó. Vége az én 85 kilóm alatt felegyenesedve 90, tankra hasalva 100. Nyomatékossága viszont nem rossz, két személlyel, csomagokkal is fel szokott menni 5-ben a nem túl vad emelkedőkre. Gyakorlottabb motorosnak csak terepen érdekes, ott egész bulis tud lenni, persze nagyobb ugratást kerülni kell a vékony első telók miatt. A gumik nagyon jók száraz földesúton és aszfalton, sárban hamar feladják. Tartósak, 12000 km-nél van még bőven tartalék. A lánc sem nyúlott túl sokat, igaz, sokat kenem. Terepen a legnagyobb gondot a nem túl bütykös és túl kicsi átmérőjü kerekeken kívül a hosszú 1-es jelenti. Kemény emelkedőn elkelne egy "feledik" sebesség. Kanyarsebessége jó, szerpentínen sokkal erősebb géppel is tartható a tempó. Az első fék ehhez a teljesítményhez bőven elég, a hátsó nem ér semmit, még ide is nevetséges. A motor kidolgozása jó, Hondás, abszolút megbízható, nagyon strapabíró. Kisebb eséseket terepen gyakorlatilag nyom nélkül elvisel. Jó aszfalton gyári gumival képes első kerékre állni. Jól pakolható, vettem hozzá egy kb. 15 literes Louis tanktáskát és egy 32 literes nonfango dobozt. Hidegen-melegen mindig elsőre indul, bár a karbinál lévő szivatóval kényelmetlen játszani. Legjobb indulás előtt bemelegíteni. Hangja nagyon kicsi, én az erdőkben ezt nem is bánom. Az űléshelyzet kényelmes, de 2-3 óra folyamatos mászkálás után már kezd a seggem fájni.
Hibalista
- Rendszámtábla égője kiégett. (80 Ft+ 5 perc) Rendszámtábla tartó ócska magyar műanyag, kettő már széttört, a harmadik úgy tűnik bevált. (300/db.) Tükröt letörtem, gyári 6500/db., helyette louisost vettem, 2800/pár. Ennek egy picit hoszabb a karja, így jobban használható. Esésnél lábfékkar könnyen sérül, ha nem sikerült volna a visszahajlítás 15300 (!) Ft.
Ide hordtam szervizbe
Honda Megamotors
Az óradíj relatíve magas, ha jól emlékszem 4800 áfával. Viszont: amikor több idő kellett a szervízre, akkor is egyet számoltak. Mikor az orfűi Honda bulin megismertek, hogy az ő ügyfelük vagyok, ingyen adtak egy pólót. Robi, a szerelőjük úgy tűnik ért a munkájához. Először nem engedték, hogy ott legyek a műhelyben, most már mint "ismerősnek" nem szólnak. Ráadásul szereztek vevőt egy motoros ruhámra.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 1500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |