Messziről rendőrnek néznek :-)
Szöveges ítélet
Bármennyire is megkedveltem, nem tévesztett meg: CBF 600-ról átülve határozottan robogós az érzés, a vezetési stílus; motort nyomokban(sem) tartalmaz. Ami nem feltétlenül baj, sőt!
A CBF-el sem hajszoltam gyakran a sebességet, annak a 78 lóereje sem volt általam kihasználva; a "100-110-el poroszkálok, kanyarban nem igyekszem a határokat feszegetni, élvezem a napsütést" - stílusú motorozáshoz az a gép (nekem) sok volt. A 125-ös robogó városban ugyan tökéletes volt, de úgy döntöttem, kell egy kétkerekű a két gép helyett, ami mindkét célra megfelel; még ha mindkét területen bizonyos kompromisszumokra fogok kényszerülni.
Nos, ezen a ponton csalódtam kellemesen!
Ami jó benne:
Hiába 250 kg az önsúlya, az alacsony súlypont miatt abszolút robogósan, gyorsan döntögethető, nem érződik nehéznek. Egyáltalán nem érzem, hogy városban kevésbé lenne használhatóbb, mint a 125-ös robogó; hosszú, mint egy villamos, de elég keskeny, hogy elférjen az autók között.
Szélvédelemben bárminél jobb, mint amin eddig ültem, és két kereke volt.
Akkora a tárolóhely az ülés alatt, hogy a hátsó doboz csak nagyon indokolt esetben szükséges. Fenék alá elfér a notebook + napi edzéscucc, hétvégére ruhák + ellátmány 1 főre, elképesztő.
Nagy teste és fehér színe miatt messziről észrevesznek; a rendőrségnél használt márkájú/típusú sisak és a kék/fehér alapszínű kabát miatt olykor szokatlan előzékenységet tapasztalok a városi dugókban :-)
Finoman járó kéthengeres blokkja, és jól hangolt kuplungja miatt nagyon kultúrált az elindulás, a haladás.
A 39 LE elég arra, hogy 2 személlyel 140-el haladjon (eddig próbáltam), ez nekem megfelelő.
Megengedem magamnak azt a hanyagságot robogón, hogy motorosnadrág + csizma helyett alul "csak" farmer + térdvédő + motoroscipő -vel védem magam (kabát, kesztyű, gerincprotektor, sisak természetesen továbbra is kötelező). Ez egyből megváltoztatta a nyári túrák minőségét: A "csak meg ne kelljen állni, mert egyből szakad a t.kömről a víz" érzést felváltotta a "Persze, nyugodtan álljunk meg itt is, miért ne", aminek egyenes folyománya volt, ne kifacsart szivacsként (néha szó szerint!) végezzem egy-egy hosszú nap után.
Üléspozíció: Mivel itt tökéletesen függőlegesen lehet ülni, a csuklót nem terheli az a kis előredőlés sem, az ülés meg roppant kényelmes, így az egy fenékkel megtehető távnak tényleg csak az üzemanyag mennyisége szab határt, semmiképpen sem a kényelem hiánya. Az, hogy a lábakat a lábtartó kiképzése során majdnem kinyújtva is lehet tartani, csak még vonzóbbá teszi a gondolatot, hogy inkább ezen a gépen leszek puhap.cs, mint kőkemény egy igazi motoron. Legfeljebb este, egy áttúrázott nap után én sütöm a grillhúst, amig mindenki másnak mindenhol fáj.
Motorhoz képest kis kerekével az úthibákat meglepően jól veszi; rosszabbra számítottam.
Túra közben nem a sor4 vagy a V2 hangját hallgatod (hangja az nincs neki), nem az ideális ívet keresed, hanem jut idő jobban élvezni a környezetet amerre jársz; talán egy idő után észreveszed azt a kis erdei rönkházat, ami mellett vagy ötvenszer elmentél már, de közben fejben folyton a "kanyar előtt fékezek, visza kettő, ráteszem az ívre, stabilgáz, oda nézek, ahova megyek, kanyar végén fokozatos gyorsítással kijövök" foglalta el a tudatodat/tudatalattidat.
Ami nem jó benne:
Igaz, amit a tesztekben írnak; a vázba tényleg be van tervezve egyfajta rugalmasság, nem olyan merev, mint egy motoré. Lehet, hogy ez csak motorról átülve zavaró; mindenesetre megszokható, most már észre sem veszem.
Városi fogyasztás 5 liter körül. Nézőpont kérdése, hogy sok-e; autóhoz képest nem, 125-ös 3 literéhez képest igen. Mondjuk régen vádoltak meg azzal, hogy nem eszek rendesen, lehet, hogy lehetne ez kevesebb is, kisebb önsúllyal. :-)
Nem "kívánja" a sebességet; hiába hajtanád, egy idő után lenyugtat, nem akarsz vele gyorsan menni. Mondjuk nagyon nem is érdemes; egyenesben gyorsan menni nem saját érdem, hanem a motoré, kanyarban meg felépítéséből adódóan nem tud. Ez a tulajdonsága talán a "jó" kategóriába kellett volna, hogy kerüljön, figyelembe véve a felhasználó várható élettartamát?
Nem kelt érzelmeket, nincs lelke. Ez egy használati tárgy. Egy motorba lehet szerelmesnek lenni, ebbe nem. Nem szerető, egy kiváló házvezetőnő. Ha egyszer (ne adja az ég) meghúzom, összetöröm, sajnálni fogom a pénzt, amibe a javítás kerülni fog, de magát a gépet nem, hiszen csak fém és némi műanyag.
Akinek ajánlom:
Nyugodt túrázó. Városi robogós. Akinek elég, ha a járműve 160-at megy. Leszokott már az egykerekezésről. Aki nem érzi cikinek, ha nem a "Motoros vagyok", hanem a "robogózom" kifejezést kell használnia.
Aki nem azzal tölti a hétvégéjét, hogy lefaragjon még 30 másodpercet a Felsőtárkány - Lillafüred távon a szintidejéből, hanem van ideje megállni megnézni a kilátást a megyehatár után, vagy bemenni Répáshutára egy halászlére.
Aki nem attól kemény, hogy mennyire gyors / erős / krómozott a motorja.
Aki szeret t.kig pakolva elindulni hétvégére, mert a sógor diópálinkájából mindenképpen vinni kéne pár üveggel kóstolót, és pont befér a ruhák közé. Majd sóhajtva felrakja a hátsó dobozt, mert Neki jutott a hétvégi bevásárlás hálátlan szerepe, és a karton bort, meg a kaját még meg kell venni útközben 8 főre.
Ha magadra ismersz, próbáld ki; nagyszerű partnered lesz. Lesznek ugyan motorosok, akik többé nem intenek vissza; meglásd, nem fog érdekelni.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Honda Wilker
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | CBF 600 SA | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |