Megbízható ügyintéző
Szöveges ítélet
2012-ben vettem a Honda Vision 110-t (valójában 108), vadomat újan. Szóba jött még a Honda PCX is, de végül úgy döntöttem, hogy nem adok +300ezret +15köbcentiért.
A vásárlásra két dolog inspirált azon kívül, hogy a budapesti forgalomban a robogózás szinte magától értetődik: 1) korábban egy 50-s Peugeot robogóval jártam, amit teljesítménye és szaga miatt mindig mindenki meg akart előzni. 2)Elegem lett abból, hogy a használtan vett robogón havonta jött elő valami szerelnivaló. Szerelni pedig nincs időm.
Szóval ez a kis gép ideálisnak bizonyult a napi munkába járáshoz és munka miatti napközbeni mászkáláshoz. Zuglóból járok vele Gazdagrétre és vissza nap mint nap. Ez a táv autóval 1-1,5 óra, BKV-val min. 50 perc. Robogóval 25-30 perc. A forgalomban ideálisan fürge, fordulékony ahol kell. A piros lámpáknál bátran megyek a sor élére, mert tudom, hogy az átlag autósra kb 50-80 métert simán ráverek (BMW és Audi sofőrők kivételével akik nem bírják az ilyen stresszet) annak ellenére, hogy kb. 95kg és 185cm vagyok. Csendes, nem büdös, a forgalom ritmusát biztonságosan tudom vele tartani, így kevesen érzik azt, hogy meg kellene előzniük. Utazósebessége 65-70 km/h az én súlyommal.
Vízszintes terepen nincs vele gond még két személlyel sem, de a hegymenet nem az erőssége, igaz a Hegyalja út a hídtól felfelé még nem akadály.
Fogyasztása 2,1-2,3 l/100km!!! Nem tévedés. Ha mindenhol betartom az 50km/h sebességkorlátozást (se több se kevesebb), akkor bizony 2,0 liter is lehet a fogyasztás egy túraplexivel és dobozzal. (Nem is értem, miért nem lehet ezt kiválasztani a tesztnél).
Amióta megvettem csak a kötelező szervizek és egy defekt miatt vittem szervizbe.
A 14 colos kerekekkel jól veszi a pesti ródeót, bár kissé kemény a rugózása, néha fel is üt egy-egy komolyabb bukkanónál.
Hátránya, az amire készült: munkába járás, ügyintézés a városban. Nem több és nem kevesebb. A nyeregben kb. 1 órát tudok benne fáradás nélkül tölteni, ennyi idő után már kezd kényelmetlen lenni. Szerencsére Budapesten belül ritkán kell ennyit utazni rajta. Talán, ha a kormány egy 10cm-el magasabban lenne, segítene ezen a problémán.
Összefoglalva: több mint 14000 városi kilométer után nincs logikus indok arra, hogy lecseréljem. Esetleg nagyobbat vennék mellé túrázásra...
Hibalista
- Index visszajelző izzó és a fényszóró izzó kiégett. Az index visszajelző izzót az egyik kötelező szervíz alkalmával cserélték. A fényszóróba az izzót megvettem a boltban és házilag cseréltem.
Ide hordtam szervizbe
Honda Karasna
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Looxor | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |