Megbízható gép
Szöveges ítélet
Ezelőtt különböző motorjaim voltak (yamaha sr125, yamaha ybr125, Etz 251,…stb). Ezek után szerettem volna egy nagyrobogót is kipróbálni. Több típus is szóba került mindenképpen négyütemű és nagykerekű érdekelt. Végül a választásom egy 2006-os honda sh 125i-re esett amit nem bántam meg. Lakhelyemtől kb 140 km-re találtam rá az áhított gépre amivel boldogan motoroztam haza. Mivel én egy 194cm-es figura vagyok sok motor üléspozíciója kényelmetlen számomra. Ezen a motoron azonban tökéletesen elférek ez leginkább az alacsonyan elhelyezkedő talplemeznek,és a hosszú kényelmes ülésnek köszönhető. Fent említett távot is pihenő beiktatása nélkül megtettem anélkül,hogy az alfelem elzsibbadt volna. A 16-os kerekek jól elnyelik az út egyenetlenségeit de a gyárilag felszerelt gumikkal dönteni életveszély ahogy kanyarba vagy körforgalomba is, de ez komolyabb gumikkal orvosolható. Hátsó telók több fokozatban állíthatóak én elég lágynak érzem a rugózást. Lakott területen kívül ritkán megyek de akkor is max a megengedett 90-es tempóval ezt akár erős szembe szélben is tudja sőt többet is bírna de nekem bőven elég ez is. Injektoros motorja 100 km-en kb 3 litert eszik,úttartása erős oldalszélben is meglepően stabil. Utasom párszor volt csak, számottevő gyengülést nem tapasztaltam üléshelyzet utasnak is kényelmes (pláne a gyári dobozon lévő háttámlával). Világítása erős de engem zavart,hogy gyújtáson már világít is minden (2 első helyzet, tompított, hátsó helyzet, rendszámvilágítás,műszerfal) ez kb 80w és indításkor féket húzni féklámpa 21w, +benzinpumpa mindez önindítózáskor egy 6 ah-s aksiról. Ezért az első fényszoró ami magába 55w kapott 1 lámpakapcsolót,nekem így szimpatikusabb. Fékei tökéletesek a jobboldali kar az első tárcsát, a baloldali az elsőt és a hátsó dobot egyszerre fékezi, ezen a karon van 1 rögzítő fék is amely szintén mindkét kereket fékezi. Első tároló rekesz (kesztyűtartó) kicsi, ténylegesen 1 pár bőrkesztyűnek való esetleg forgalmi+ kulcscsomó elfér benn,+ itt van 1kis biztosíték tábla. Ülés alatti tároló a nagykerekűeknél viszonylag kicsi itt is az. Egy esőruha, pulóver,lezáró,elsősegélycsomag,a gyári szerszámkészlet esetleg 1 nyitott bukó azért befér. Szerencsére szuper csomagtartója van amire nagyméretű doboz is felrakható. A műszerfalon a kilométerórán kívül található napi számláló, óra, és olajcserére figyelmeztető lámpa is. Aki 125-ös robogót keres annak bátran ajánlom,hiszen kényelmes,megbízható és HONDA!
Hibalista
- Első fékbetét, aksi cellazárlat
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 26000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | ybr125 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |