Még jobb, mint gondoltam
Szöveges ítélet
Alapvetően túraendúrós lelkületű vagyok. A Honda Transalp volt eddig kinézetre és ergonómiára legközelebb a szívemhez. Tököl egy ideje a Honda az új Transalppal, lemegy a nap mire elkészülnek vele. Az Aprilia időközben megcsinálta Tuareg néven, csak az ugye nem Honda. Az Africa Twin meg feleslegesen nagy és drága nekem, főleg ide a városba.
2021. november elején előrendeltem meg az ADV-t. Akkor még nem lehetett tudni, hogy mi lesz a neve, hogyan fog kinézni, mennyibe fog kerülni. Valahogy mégis éreztem, hogy ez lesz az én motorom. Hasonlóan mint a DL650 V-Stromnál 2003. novemberben.
Aztán az EICMA-val szűk és csatornázott mederben elkezdtek csordogálni az infók. Majd nagy sokára kijöttek az első tesztek, és azok egyöntetűen pozitív tapasztalatai alapján már lehetett sejteni, hogy jó kézzel nyúltam bele a pakliba.
Ugrok egyet, és a tárgyra térek. Január 31-én megjött a várva-várt hír, hogy megérkezett végre a Reál Motorhoz. Egyszerre mind a 3 színből jött. Az ezüst, a piros és a sötétszürke is nagyon szép. A doboz ezüst betétje miatt döntöttem az ezüst motorszín mellett anno. Gyári dobozzal adja ki harmonikusan az arányait, anélkül nekem meztelen.
Ráültem azon melegében ahogy lehetett, és egyből éreztem, hogy megérkeztem. Valahogy minden a helyén van. A srácok megpörgették a dolgokat, és 2 nap alatt beüzemelve és rendszámmal már át is vettem, köszönet a gyorsaságért! Volt egy kis küzdelem, mert úttörőként a hatóságoknál és a biztosítóknál nem volt még benn a típus a rendszerben.
Az első 5km-t havas esőben tettem meg, de a körülmények sem tudták lehűteni a maradéktalan boldogságomat. Ma van a második nap, ragyogó napsütésben további 20km került hozzá, jellemzően városi forgalomban.
Első benyomásokról tudok nyilatkozni. Az ülés nagyon kényelmes, nekem egyáltalán nem túl kemény, ahogy néhány teszt mondta. 183 centi magas vagyok, 43-as lábbal. Nekem a trepni kialakítása tökéletes, legjobban a cipőm orrát az emelkedő részig előre nekitolva szeretem. A széles ülés miatt lábujjhegyen érek le a lámpánál. Alacsonyabbaknak szerintem előre kell majd csúszni a nyeregben. A szép széles, kónuszos kormány is a lehető legjobb helyen van. Az üléspozíció teljesen természetes. A plexi az ülésből előrenyúlva könnyen állítható, de csak egyszerre két kézzel, szóval menetből nem. A legfelső állás a jó nekem.
User Manual egyelőre nincs, jövő hétre ígérik. Addig kicsit vakon repülök. Bejáratás alatt egyelőre visszafogottan megyek. Menetdinamikáról annyit, hogy így nyugdíjas üzemmódban is gyorsan eltűnnek az autók a formás és masszív visszapillantó tükörben. 70 km/h-nál 4500-at forog a motor. Rezonancia a markolatban és a tükörben gyakorlatilag semmi, a plexi viszont néha berezeg. A Forzánál is panaszkodtak erre.
A futómű nagyon klassz, remek a súlyelosztás. Előzetesen tartottam a kis kerekektől. Kövezzetek meg, de én a 21-es első és 18-as hátsó kerekekre esküszöm. Az ADV-nek viszont meglepő módon jobb az egyensúlya kanyarban, mint a DL650-nek volt. Természetesen, magától fordul, nagyon jóindulatú. A rugózás túraendúróhoz képest kemény, nyilván robogóhoz képest úrias. A rossz magyar utak nem hozzák zavarba, és le se dob a hátáról, de a lyukaknak és a huppanóknak azért érdemes megadni a tiszteletet. A gumik tapadását eddig mindenki dicsérte, meg tudom erősíteni. És jól néznek ki, passzolnak a motor karakteréhez.
A kulcsnélküli rendszer nagyon tetszik. A gyári topcase masszív, csak ajánlani tudom. Az alja sajnos nem egyenes belül, illetve érdemes vigyázni a belső pántokat tartó csavarokkal, mert kiállnak. Nekem már sikerült is összekarcolni velük a sisakomat. Az ülés nyitása nagyon masszív, profi a kialakítás és a mechanika, és rengeteg lent is fent is a hely.
Az ülésből a látvány előre egyértelműen motor-szerű. Zseniális a kijelző, napsütésre olyan szinten fényesedik fel és olyan élesek a kontrasztok, hogy először nem is akartam elhinni. Informatív és praktikus, könnyen leolvasható, telitalálat.
Van egy csomó gomb a kormányon. Nyomkodtam össze vissza. Pár egyszerűbb beállítás megvolt intuitívan. A RoadSync-kel megvárom a gépkönyvet. Ájfosch-sal ugye még mindig nem kompatibilis, majd lesz valami.
Szép nagy a motor mérete, bárhonnan nézed. A tekintélyen tovább növeltek azzal, hogy a 2 első index folyamatosan világít, így optikailag még nagyobbnak látszol. Csak semmi robogós eltaposás, tessék nyugodtan lehúzódni.
Örvendetes még a viszonylag kezelhető súly. Tologatás vízszintes terepen úgy-ahogy oké, persze nem egy Vision. Középsztenderdre húzás nélkül szinte felugrik magától, ha jó helyen lépsz rá a karra.
És a végére még két dolog, ami erősen foglalkoztatott: a felszállás, és a szélvédelem. Elöl át lehet dobni a lábat, csak nem igazán kényelmes. Ebben a tekintetben az SH verhetetlen. A kézvédő és a szélvédő a hidegben jól vizsgázott, a felsőcomb igazából ami először átfagy. Így, hogy hátul és alul van a motor, sajnos elég nehéz lenne meleget varázsolni a hűtőből előre.
Ennyi egyelőre. 5 fok felett, ha nem esik az eső, akkor jó vagyok, és napi szinten gyűjtöm a tapasztalatokat. Amikor összegyűlik egy újabb adag, megint jelentkezem.
Hibalista
- Vadiúj. És Honda. Szerinted?
Ide hordtam szervizbe
Reál Motorcentrum Győr
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2022 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Transalp 650 | Következő motorja? | Marad az ADV nyugdíjig. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |