Masszív de mégis sportos túragép igényeseknek...
Szöveges ítélet
Még most is megvan a motor, még gondolkodom, hogy eladjam-e... a helyzet az, hogy ez egy igazi, hosszú túrákra tervezett jármű. Azt volt régen a tervem, hogy európai körtúrákat fogok vele tenni, de úgy alakult, hogy végül nem lett rá idő, Ausztrián, Horvátországon kívül nem sikerült messzebb eljutnom. Ahhoz egy kicsit nagy és nehéz, hogy itt helyben ugráljak vele ide-oda, ezért esett a választásom a VFR-re, mint követő (ha veszek új motort) de abból is a 2008-as változat tetszik, az tényleg gyönyörű...
Na, de maradjunk a Pan-nál. Amerikai import, ami nekem van, nagyjából ugyanaz, mint az európai változat, csak a logo helyett csak egy ST1300 matrica van az oldalán. 0 kilométerrel vettem, újonnan, a hazaköltözésemkor jött velem. Akkor ez volt az egyetlen ilyen járgány az országban. Az USA-ban is raktam bele vagy 15000 mérföldet és nagyon vigyáztam rá, hogy szép egyenletesen járatódjon be.
Olvasom itt a kommenteket, de nem értem miféle vibrációról beszélnek itt 160 km/h felett? Külföldi fórumokon is láttam hasonló beírásokat, de szerintem ez marhaság, legalábbis az én motoromnál nem érezni semmi ilyet még 240 km/h-nál sem...
Jó és rossz tulajdonság? Kezdjük a rosszal, dög nehéz. Ez menet közben nem érződik, de ha toligálni kell a garázsba vagy parkolásnál közben van egy padka, vagy emelkedő vagy mély kavics kész. Könnyen magával ránt, ha túl nagy szögben döntöd... :) Ez persze csak az álló helyzetre érvényes, menet közben hihetetlenül stabilan és precízen mozgatható, kezes bárány... a lábtartó csavarját le tudod koptatni, annyira jól ki van egyensúlyozva, gyönyörűen fekszik a kanyarban...
A másik, kevésbé rossz, hogy ronda ha leveszem róla a dobozokat. Ne vedd le a dobozokat! :) Az FJR Yamaha tesónál ezt jobban megoldották. Az utolsó, hogy az aszfaltot szereti igazán. Egy ilyen nehéz gépet sárban, földúton, mély kavicsban hajtani nem kicsit gáz... Az oldalsó dobozokat pedig könnyen le tudja rúgni az utas ha nem emeli meg rendesen a lábát.
A fenntartási költséget azért írtam magasabbra, mert amióta tízszeresére emelték a motorkerékpárok adóját, azóta többet fizetek a motorra, mint a kocsimra. A gumik, fékek meg nem kopnak jobban, mint akármelyik másik motornál. A kényelmet pedig az ülés miatt húztam le, az lehetne egy fokkal jobb, de vannak gyártók erre szakosodva.
No, de folytassuk a jókkal. Hihetetlen stabil, masszív. A kedvenc VFR800 hozzá képest olyan érzés kb. mintha egy biciklin ülnél. Nagyobb szél sem tud dobálni.
Iszonyatos nyomaték van benne, gyakorlatilag mindegy hány kiló a barátnőd, nem érzed, és ha valaki le akar tolni az útról csak meghúzod kicsit az ST fülét és mindenki hamar kicsi pont lesz mögötted. A 180-al villogtató BMW-seket szoktam előszeretettel alázni a pályán :) ...130 km/h-nál is még bőven van tartalék, 150-160 km/h normál utazó tempó neki. Szerintem elfért volna rajta még egy sebesség fokozat.
A szélvédő pompás, hogy elektromosan állítható. A kapcsoló nem ragad! A plexi legkisebb magasságát egy csavarral lehet még külön 2-3 centit állítani hidegebb vagy melegebb időre. A turbulencia úgy van belőve, hogy kb. 100 km/h felett úgy érzed, mintha valaki finoman támasztaná a hátad.
A fényszórók nagyon el lettek találva, tökéletesen prímán bevilágítják a teret, kb. mintha kocsival mennél. A dobozokba jól lehet pakolni, mindegyikben elfér egy egész bukósisak is és lecsatolható. Ennek a mechanikáját is kifogásolta valaki, ami első ránézésre tényleg furcsa, de nekem 12 éve semmi bajom vele, pedig általában rendesen tele szoktam pakolni őket. Ha már kevés az üzemanyag, a műszerfalon látod sok más mellett azt is, hogy kb. hány kilométerre lesz elég a maradék.
Az ABS nem egyszer mentett már meg balesettől. Nem árt ha van. A motort hűtő szél pedig csak a bokádat fújja, nem lesz tőle meleged nyáron sem. A kardán meghajtása elnyűhetetlen és nem igényel különösebb karbantartást (csak legyen benne olaj.)
Tekintélyt parancsoló nagy vas, az alap kipufogó rendszer mégis csendes, nem fogsz halláskárosodást szenvedni egy hosszabb túrán sem. A formatervezők nagyot alkottak, legalábbis nekem bejönnek az idomformái. Arra is ügyeltek, hogy a bukócső ízlésesen el legyen rejtve egy-egy fekete háromszög alakú plexi alá. Egyenes úton ha feldől a motor, ez úgy megfogja a gépet, hogy semmi nem ér le, se a dobozok, se a kipufogó, semmi. Felállítani egyedül csak megfelelő technikával lehet, aki ilyen motort vesz, annak kötelező anyag ennek az elsajátítása. Az is jó, hogy mindamellett, hogy ekkora behemót, van rajta center kitámasztó is, ha felhúzod rá, mind a két kereket tudod mozgatni.
Markolatfűtést nem rakattam rá, viszont a kürtöt lecseréltem egy kompresszorosra, hogy észrevegyenek ha kell. Ez bevált nem egyszer, amikor forgalmas úton próbáltak leszorítani.
Mindent összegezve nehezen tudnék elképzelni ennél pompásabb, megbízhatóbb túragépet, nagyobb mint egy CBR de mégsem Goldwing... még mindig nem tudom eladjam-e vagy sem... :))
Hibalista
- Semmi nem romlott el rajta...
Ide hordtam szervizbe
Honda Motor Dunaújváros. Csak azért adok 7-et, mert az árakkal mindig át akartak vágni (valahogy mindig több lett a vége, aztán megbeszéltük. Ha valakinek Pan-ja van, az nem jelenti azt, hogy fán találja és szedi le a pénzt...). Amúgy nagyon jó munkát végeztek.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Laci barátom, aki nagy Honda motoros és kiváló szerelő is. Most már máshová nem is viszem a motort, benne jobban bízom, mint bárkiben...
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Honda Sabre 1100 | Következő motorja? | VFR800 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |