Lehet túl fog élni engem is .
Szöveges ítélet
Japán belpiaci csoda, konténeres importból.Ott már leharcolták, az órája visszatekerve. Az eladó maga utazott ki japánba és küldött haza egy konténer motort--komolyan ez volt a dumája, mindegy egyébként...lehetséges minden.
140e ért vettem 2000ben, ez volt az utolsó példányuk már műhelymotornak használták, gondolom a jobbakat hamarabb elvitték.Sokáig gondolkoztam rajta de eleve ilyenre vágytam és megvettem a végén.
Naponta használom munkához ,télen is minusz 1-2 fokig ezzel tolom szóval mennie kell nincs mese és ez megy is majdnem nulla karbantartással.Néha-néha! lemosom meg cserélem az olajat évente Castrolra.Egyszer volt szerelőnél is:még az elején kb 1 éve használtam ,elmentem vele Pécsre Szegedről +a Bonyhádi dombok és mivel az eladó azt mondta ,hogy nem kell törődni az olajjal én meg se néztem soha...tudom mit gondoltok de ez az első motorom , totál zöld voltam.
A motor hazahozott éreztem , hogy baj van de annyi eszem nem volt ,hogy kitekerjem a dugót és ellenőrizzem az olajszintet és esetleg vegyek olajat a benzinkúton.Az eredmény dugócsere+gyürüzés+ fúrás, 40e-be fájt a szerelő15 ezres előzetes becslése után és utána folyt az olaj a blokkból alul-folyik most is.A tömítéseket nem cserélte a szerelő szerintem.
Ez egy tatamotor egyébként 50cc , gyenguska , mindenki előz ha felgyorsul a forgalom de a zsúfolt belvárosban jó és én ott lakok.A 100cc-s már jó erősebb, olyat kell venni ha van.
Szervizelni én szervizelem a 40ezres játék óta ami láncfeszesség beállításból gumicseréből és olajcseréből áll.Tíz év alatt 1 gyertyát kért, az első gumit nehezebb megszerezni mert 17-2,25 ös, most szereztem kettőt, hátulra bemegy a 17-2,5 ös is.Internetről lehet rendelni alkatrészt , Indonéziából olcsóbb!! mint mondjuk Hollandból ,így 19 év után /relé, bowden, búra/.A posta drágább mint az alkatrész!
Mostmár lehet kapni hozzá égőket is sokáig nem volt Stanley égő itthon , flexxel kellett egy másik tipust megfaragni, hogy belemenjen.Fogyasztás :1,2L országút 1,4L város.Rengeteg cuccot el lehet vele vinni , cipelőművész a gép.
Sajnos már a japánok nem gyártják , kínai koppincs van Panama néven 120e-ért a Praktikerből , van róla egy vélemény a honda dax címszó alatt.
Sok helyen olvasható , hogy 60 milliót gyártottak belőle!!ez csak úgy igaz ha beleveszik a kínai koppincsokat is , gondolom azok kínában futhatnak mert nem látni őket máshol. Sztem az Innova meg a Madass is kínai blokkal fut meg rengeteg pitbike is -jók a tapasztalatok de azok az A minőségű blokkok!! a rosszabbul sikerülteket E-bayen is árulják ócsóé, és úgy nincs garancia!!! ravasz a kínai kereskedő
Én a motort imádom! Az egyetlen baja a gyengesége meg , hogy nincs itthon hozzá semmi még gumi is alig. De nem romlik el soha ha a minimálisat megkapja.
Sajnálhatja az ország, hogy a komcsik nem engedték be ezeket ide akkoriban inkább bajlódott mindenki a Rigával meg a Verhovinával állandóan szerelve rengeteget fogyasztva--megérte ez valakinek is? Szerintem csak szenvedés volt a sz*t tákolni meg gyártani is mikor volt olcsón ilyen mint a Cub a világban. A politika itt is? Na ne.
Nincs itt a gépen képem róla de ilyen mint ezek a fotókon.
Hibalista
- 19 év után: - indexrelé 4500ft - fékbowden 8000ft!! - benzincsap - 1 gyertya - - féklámpa búra vettem tartalékba - - gumik elkoptak - égők kiégtek
Ide hordtam szervizbe
Szerelés előtti árajánlat háromszorosa a végösszeg!!!15e-40e Azóta is folyik az olaj a blokkból.A tömítéseket nem vette meg. A motor nem lett erősebb semmivel a dugózástól.Szegedi arc.
Értékelése: 4
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 20 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | japán kéne |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |