LEAD robogónak tökéletes
Szöveges ítélet
Öreg 50 ccm Hondámat kívántam lecserélni, egy kicsit méretben nagyobbra. Mivel teljesen megbízható volt a kis hondám, így csak és kizárólag abban gondolkodtam. Külsőre rögtön megtetszett, így vártam a megfelelő hirdetésre, ahol az ár és a kinézet elfogadhatónak tűnt. Kipróbáltam, azt kaptam amit vártam hang és teljesítmény terén is, ezért 2009-ben megvásároltam. A kilométer óra állás nyilván nem valós, de nem érdekelt.
És a motorról. Az éves szerviz és az állandó izzó csere mellett csak tankolni kellett, egyéb hibája nem volt tavaly (2012 év közepéig), akkor sajnos az első teló és a berúgó köröm is elfáradt. A fogyasztása fix.re befutóra 3,2 liter volt, minden terepen. Emelkedőn 60-70 km/h (105-110 kilóm alatt) sík terepen 80-95 km/h is kihozható belőle, itt megjegyezném, hogy gyári adatai alapján max 70-80 kg.-os utast vihetne. Rövid távon kényelmesnek tűnik, hosszú távon folyamatos 1-1.5 órás motorozásnál viszont már kényelmetlennek volt számomra, főleg a hátam és a térdeim nem bírták. Bár kerekei kicsik (10') talán egy picit jobban érezni vele az úthibákat, de nem veszélyes és megszokható. Kormánya kisméretű kerekei ellenére még 90 km/h-nál sem rázott, stabilan tartja minden sebességnél az utat. Nekem bevált én ajánlom mindenkinek, szerintem megbízható, üzembiztos kis-nagy robogó. Ami viszont tényleg gond vele, hogyha meghibásodik, akkor nehéz hozzá alkatrészt találni, az is iszonyú áron van.
A robogómat 2012 elején átadtam feleségemnek, bár időnként még én is járok vele (főleg rövidebb távokon) hosszú távon illetve általánosságban már a VFR 750F-es Hondámmal szaladgálok.
Hibalista
- -fényszóró izzó: havonta kellett cserélni 1-2 alkalommal, amíg valamilyen halogén izzót bele nem tettünk (igaz ehhez pedig faragni kellett a foglalatból), azóta nincs vele probléma)
-
- - első teleszkóp : 7 év használat (nálam csak 2) után elfáradt, de csak az egyik a párból, így még használható, újonnan horror áron lehet csak 35-45 ezerért beszerezni, valószínűleg ebay lesz belőle, ott 18 ezerért kapható
-
- berúgó köröm : szintén 7 évet bírt, azóta sem sikerült beszerezni sem újat, sem használtat, így önindítóval indul.
-
- Röviden tömören, ha nem olajat, izzót, fékbetétet, szűrőt (bár ez is drága) veszel bele, hanem vmilyen alkatrészt, akkor mélyen a zsebedbe kell nyúlni, persze csak akkor, ha sikerül találni hozzá alkatrészt.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős Törökbálint
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 6000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Honda dio 50 ccm | Következő motorja? | Honda VFR 750F |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |