A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

cb600f Hornet 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Látom benne a darazsat

Szöveges ítélet

Eljött az idő, hogy lecseréljem a tisztességben megöregedett CB-1 es Hondámat. Nagyon szerettem a kompaktságát a hangját és a szemnek mind a mai napig modernnek ható formáját. De a 25 év nem múlt el nyomtalanul. Jöttek a hibák. Egy elhúzódó elektromos problémasorozat miatt, megingott a bizalmam, mennie kellett. Aztán egy monacoi nagydíj vasárnapján elvitték.
Nekem motor kellett azonnal, hisz nyár közepe van. Meg ha nem veszek hirtelen felindulásból másikat, még a végén elkopik a pénz lényegtelen dolgokra, mint evés meg rezsi.
Kezdődött a hírdetések bújása. Miután sikerült elhessegetnem régi mumusom a Ducati Monster gondolatát, már célirányosan kerestem, 2000 utáni 600-as Hornet. Mert szeretem a sornégyet, tetszik a központi hátsó rugó és a körlámpa. Az, hogy egy tucatmotor, amin semmi egyedi megoldás, vagy technikai kuriózum nincs, nem zavart. Legalább olcsó hozzá az alkatrész, és magyar viszonyok közt is könnyen szerelhető.
Következő hét csütörtökön már mentem is szemügyre venni egy ígéretes példányt. 2000-es évjárat, tehát már 17 colos első kerekes. Nem volt rajta sok esztétikai hiba. Új Metzeler Rennsport gumikkal, új láncszettel, papír vékonyságúra kopott fékbetétekkel és olasz papírokkar. Miután lesöpörtem róla a faleveleket, töltöttünk bele pár deci benzint, némi köszörülés után elindult. Fél perc alatt életre kelt minden henger, ígéretes... Némi alkudozás után, már fent is volt az utánfutón a motor.
A Közlekedési felügyelet, NAV, okmányiroda szentháromság után megtörtént a forgalomba helyezés és már csavarozhattam is fel a csillogó, új rendszámot. Lecseréltem az olajat, a légszűrőbetétet, a gyertyákat és lecseréltettem az első fékbetéteket. Immár semmi nem állhatott a boldog és önnfeledt motorozás útjába...
Szépen indul hidegen, melegen. Még a téli állás után is gond nélkül életre kel. Ez korábban nem volt megszokott. 5000-es fordulat alatt nagyon vérszegény, de kárpótol az, ahogy a magasabb fordulattartományban viselkedik. A hangja a gyári dobbal csendes, kultúrált. A fogyasztása nálam 6-6,5 liter körül mozog. Nem ezzel kell elindulni világot kerülni, ahhoz rövid a hatótávja és hosszú távon kényelmetlen is. Tankolások alkalmával kell egy kávényi szünet, hogy ne gémberedjek el. Pakolni sem lehet rá, bár az ülés alatt van 4 db kihajtható kampó, de erre legfeljebb a sisakháló rögzíthető. Nagyobb sebességnél az embert tépázza a szél, de engem ez cseppet sem zavar, inkább ez mint valami ormótlan plexi. Nyaranta a városi arszolásnál a vízhöfok folyamatosan a felső harmadban táncol, de amint lesz egy minimális menetszél, szépen visszaáll a mutató középre.
Ezidáig két hibáról tudok beszámolni, egy jelentéktelenről és egy nagyobbról. Az első egy teleszkópfolyás volt, igazából nem is hiba, kopóalkatrész. Szimeringcsere és kész, mehet tovább. A másik viszont annál meglepőbb volt. Egyszer csak menet közben megcsapta az orrom az égő olaj kesernyés szaga. Első reakció a tagadás volt. Nem ez nem jöhet belőlem, hiszen hibátlan a motorom és szinte új, alig 15 éves. De legbelül tudtam, hogy valami nem stimmel. Megálltam tankolni, de inkább rá sem néztem a motorra. Csak indulásnál sandíottam oda. Igen, a hengerfejnél szivárgott az olaj, nem vészesen, de határozottan. Szervíz... Értetlenül néznek, ilyen Horneten nem szokás... Hengerfej le, új tömítés miegymás. Azóta ment tízezer kilómétert, a legnagyobb hiba ezidő alatt az volt, hogy izzót kellett cserélni a műszerfalban.
Egy jól használható, városban is ügyes motor, ami igazán elemében lakott területen kívül van. Ha haladni akarunk vele, forgatni kell, de ez nincs ellenére, sőt igényli. Ha megkapja a kötelező karbantartásokat remélhetőleg jó ideig motor marad. Semmiben nem nyújt kimagaslót, de az összképet tekintve mégis kiváló. Nem véletlenül gyártották olyan sokáig, szinte változatlanul. Ha túllépünk az olcsó megoldásokon észrevesszük, hogy egész szép, én tényleg látom benne a darazsat.

Hibalista

- teleszkópszimering, hengerfejtömítés, termosztát

Ide hordtam szervizbe

Belmoto Kaposvár

(gyorsak segítőkészek)

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 27000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? CB-1 Következő motorja? Monster 620ie
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.