A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Xr 600 R 1985 (591)

Xr 600 R 1985 (591) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kultikus kultivátor

Szöveges ítélet

Amióta a motoros eszemet tudom, skizofrén vagyok: enduro és/vagy sportmotor. Az első sportmotoromat - jóval áron alul - épp egy XL600R (régebbi, nyárspolgári kivitel) kedvéért adtam el, miután a dagonyázós énem kerekedett felül. Balszerencsémre az üzlet kútba esett, így hoppon maradtam. Sebeimet nyalogatván édesanyám XR125-ével vígasztaltam magam, de utána (vajh´ pont emiatt?) sportmotorok következtek. A diákévek alatt a kuporgatott ösztöndíjakból, nyári rabszolgamunkákból épphogy egy motort sikerült megvenni/fenntartani, de miután fejest ugrottam a nagybetűs életbe, így végre úgy éreztem, látens skizofréniámnak vége szakad. Amit elterveztem: teljesen minimalista versenyenduro, 600 körüli, nyomatékos motorral, egyszerű, megbízható technikával. Az egyik potenciális jelölt (KLX650R) az ár, a többi versenyenduro (akkori KTM, Husqvarna, Husaberg típusok) pedig a megbízhatóság hiánya, ill. a beszerezhetetlen alkatrészek miatt estek ki.

(Ez a motor már zsenge fiatalkorom óta megragadott. Tetszenek még emlékezni a Hungaroring közepén rendezett húsvéti enduro-triálokra? Ott esett-kelt az egykori monarchia motoros újságíróinak, ügyvédeinek, nőgyógyászainak színe-java. És ott szerettem bele ebbe a gőzkalapácsba is, miközben húztuk-vontuk a sárba süppedt masinákat)

Az XR jellemzően inkább mezőgazdasági munkagép, mintsem motorkerékpár: ugyanúgy pöfög, ugyanolyan egykedvűséggel és megbízhatósággal teszi a dolgát és ugyanúgy felszántja a földet.
Nem egy lóerőgyár: negyvenegynehány lóerejét a konkurencia régen túlszárnyalta, viszont a nyomatékleadása rendkívül egyenletes, kezdő endurósnak jól jön, ha pánikhelyzetben nem kell a váltókarral foglalkoznia. A motorblokk a kultstátuszt elért XR500-XL600 sorozat leszármazottja: ezerféle variációban és vázban öltött már testet, gyakorlatilag elpusztíthatatlan. Az XR-be természetesen az önindító nélküli, kissé hegyezettebb verzió került.
Maga a motorkoncepció nagyon minimalista, mint egy Zen-buddhista szerzetes cellája: egy leállítógomb és egy mérföldszámláló képezi a "felszereltséget". A "világítás" egy aprócska, fejidomba integrált első és egy szintén primitív hátsót lámpát jelent, amelyek a hiányzó akkumulátor miatt csak a motor indulásakor kapcsolódnak be. (az amerikai modelleken még féklámpa sincs)
A kipufogódob gyárilag is iszonyú hangos: utcai használatban sokszor éreztem lelkifurdalást emiatt. Cserébe viszont - ahol nem okoz problémát a zaj - mennyei basszus a jutalom.
A 1991-2001 közötti szériában a motor gyakorlatilag változatlan maradt, a matricákat váltogatták évről-évre.
Mivel szinte az összes példány versenymotorként kezdte, ezért általában meglátszik rajtuk az idő vasfoga. Azonban még így is minimális ráfordítással újjávarázsolható. A motorhoz a legtöbbször nem kell hozzányúlni, feltéve ha előtte nem alakítottak át valamit szorgos kezek. Akinek ez fontos: nagyon sok a rendszám nélküli import példány. Én országúton, túrázásra is használtam, így ez nem volt opció, viszont a rendszám komoly árkülönbséget jelenthet vásárlásnál.
Megbízhatóságával nincs probléma, viszont érzékeny a jó dekompresszor-szelep-karburátorbeállításra. Ha ez megvan, első rúgásra indul a paripa. Sajnos az én masinám éppen a következő gazdájánál kezdett el makacskodni, ami elég kellemetlen volt számomra.
Most ismét "egymotoros" sportmotoros vagyok, de lesz még bor és lágy kenyér...


Megjegyzés:
A megadott kényelmi-, gazdaságossági-, teljesítmény osztályzatok értelemszerűen a kategóriájához viszonyítottak (pl. nincs értelme kényelemről beszélni egy cruiserrel összehasonlítva).

Hibalista

- Előtte versenymotorként használták, amikor is egy "hozzáértő" szerelő szorosra illesztett dugattyút tett bele, így többször is megszorult, míg megelégeltem. A költségek (ha lúd, legyen kövér alapon):
- - hengerfúrás (Mercing) - 5000
- - WISECO kovácsolt dugattyú - 55000
- - tömítés (utángyártott) - 2000
- - hengerfej tőcsavarok (gyári) - 35000
- - szelepszárszimmeringek (gyári) - 12000
-
- Ezenkívül féktárcsacsere (az eredeti első tárcsa hártyavékony, országúti használatban szétrepedt!) - 12000 (Premier)
-
- Üléshuzat és matricakészlet (Tecnosel) - 35000
-
- Kerék és kormánycsapágyak (SKF) - 15000
-
- Illetve a szokásos segédanyagok (olaj, stb.)

Ide hordtam szervizbe

Jómagam

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1992
Kényelem (10) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.