Környezetkímélő nyomatékgyár
Szöveges ítélet
Csak jót tudok elmondani az eddigi 21000 km-ről. A motor csodásan halad, erőlködés nélkül megy mindenhol, minden körülmények között. Injektoros, de ez nem sokat számít, lóerőben kicsit kevesebb, mint az öregebb karbisok, de gondolom kevesebbet is fogyaszt. A futóműve rendkívül stabil. Én nem száguldozásra vettem, de örülök, hogy közel 300km/h-ra tervezték, mert így pl. fele ekkora sebességnél könnyed és magabiztos. Pörgetni sosem kell, nyomatékból megy. Persze ha jól esik és leforgatod, iszonyatos gyorsulást produkál, ritkán csinálom, mert nem közútra való. Pályázáskor jól jön, ha 7-10-ig forog a gép, pillanatok alatt felugrik bármilyen sebességre. Ismerőseim kérdezik, mennyivel megy, mindig azt mondom, amennyivel kéred, a motornak mindegy. Éppen ezért nem is gyilkolom, inkább tartson sokáig, kevés ráköltéssel.
Az olajcsere gond nélkül megejthető otthon is, hozzá lehet férni a szűrőhöz is a teljes idomzattól. Légszűrőt kicsit macerás cserélni, ehhez fel kell emelni a tankot.
Gondolkodtam Xenonégőn, de letettem róla, teljesen jó a gyári fény. Tompítottan is szépen világít a testes első fényszóró, ezt akkor látom, mikor haverjaimmal cserélek néhány km-re.
Azért van egy negatívum, ez pedig a testtartás/ülőhelyzet. Még magasított túrakormánnyal is elég behajolós, sportmotoros, ami jól jön a pályán, de megedz a hosszabb túrákon. A motor karakteréből fakadóan észrevétlenül múlnak a 100km-ek, ami nap végén jön ki egy kis csukló és hátfájásban. Megszokható, illetve gondolom meg is erősödnek előbb-utóbb a kellő izmok. Bevállalható egyébként, volt már olyan, hogy reggel 8-kor indultunk és másnap hajnal 2-kor értünk haza, fejben, fenékben bírtam.
Annak ajánlom, aki egyszerre szeretne magának egy sportmotort és egy túramotort. Alul is tol, felül meg nagyon megy. Két személy sem gond még hegyekben sem természetesen. Fogyasztása teljesen elfogadható, 5-7 liter között használattól függően. Vételára mára már baráti. Városi motornak kevésbé alkalmas a mérete miatt, (persze sorok között simán elfér, és még a tükör is behajtható), illetve pillanatok alatt 100-105 fokra felforr a hűtőfolyadék, de bírja, ebből még nem volt gondom, pörög a ventillátor lelkesen.
Hibalista
- Semmi bajom nem volt vele eddig, olajat és fékbetétet cseréltem otthon.
Ide hordtam szervizbe
A fékbetétre találtam egy olcsó és teljesen jó megoldást, felújítattam egy erre szakosodott vonatfékes céggel Pesten, zajtalanul és hatásosan működik.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Straussguminál járt gumicserén, jók, gyorsak, korrekt áron.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 29000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | CBF600 | Következő motorja? | VFR1200 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |