Kis szumós
Szöveges ítélet
$$$ update $$$
Irásomat még a szezon elején irtam,így az akkori élményeket tudtam megosztani.Nos hogy már október van leirom az idei évet.
Valamikor még május körül ki takaritottam a légszűröt-légszűrő szivacsot,igy ismét jól húzott.Júliusra elfáradt az akkumlátor (nem is pörgette eléggé a önindítót) ezért kicseréltem, és ezzel a lendülettel a gyújtógyertyát is.Augusztusban pedig átfordult az óra,igy hát 0km-res lett.
Az igen magas futásteljesítmény ellenére nem érzek rajta semmit csere érettnek.Olaj nem folyik sehonnan,csillapítás még mindig OK,kapcsolók-izzók-elektromos rendszer is.Idomok se töröttek-pattentok is rendbe vannak.-de azért láccik a 24 év-,...Hála istennek a tankban sincs rozsda,viszont a felniken mintha kezdene megjelenni egy két pötty.
A mocit olyan 60-65 km/h-rás utazóval használjuk,de nem esik szét.Remélem még 2-3 évig nem kell hozzá nyulni.Bár én úgy érzem fogja birni.Terjengenek olyan városi legendák,hogy ennyi idős korban már szétesik a főtengely..Nem látom előjelét,remélem még ezzel is van időnk.Mostanába OMV-s ásványi olajat vettünk bele,de elmegy.Hidegen füstöl vele egy kicsit,amugy OK.
Igen valószínűnek tartom,hogy ameddig ki nem leheli a lelkét nálunk lesz.Az árát már most behozta: 45 ezer forint/2 év télen-nyáron..De mivel szép állapotú 60 ezret megadnának érte,az bőven reális.Én ajánlom mindenkinek,ha találkozol egy normális állapotúval megéri megvenni.Azt nem tudom,hogy tuningolni megéri-e.Arra azért már nincs futóműve,de a fékei nagyon szépen dolgoznak.
Egy éve van nálunk,egy idős Úrtól vettük,hogy majd csak működni fog,hogy édesanyámnak könnyítse a munkáját.
Az eladó 93-asnak gondolta,és 45 ezerért vettük meg.Még azon héten utánna jártam,hogy ez a motor nem lehet 93-as már csak formavilága miatt sem.a honda japán honlapján megtaláltam,az alváz száma alapján,és ezt a tipust 84-86 között gyártották.Ő a második generációs Tact,az elsőt 79-83 között gyártották,az első modern értelembe vett Honda robogó volt az 1 generáció.A kutatómunkám olyan jól sikerült,hogy kiderítettem japán-ba ez kultusz motor volt,a bananarama még számot is irt róla:He´s got a Tact.Nagyon nagy mennyiségbe volt eladott ez a kis moci...Még egy régebbi Vandame filmben is szerepelt.A kövi generácio pedig a 89ig gyártott stand up tact,elektromos sztenderrel.
Az első AF-18as Dio-k is a AF-09es Tact motorját örökölték.
-----
A mi kis Tactunk AF-09-es,elektromos szivatóval,önindítóval,Mikuni karburátorral,dupla lengőkaros tellókal,CVT-automatával, 5,8 Le-rős gyári sport verzió/6000 rpm-nél,48 kg önsúllyal,kétütemű motor automata olajozású rendszerrel,távolsági fényszoróval,gyorshajtásra figyelmeztető lámpa.Mindez egy ´84-es nép-robogóban.
Rugózása lágy,a lengécsillapítás mindent elnyel.Kerekei tipikus japán 10 collosak,mindehhez hozzájárul az eszméletlen alacsony hasmagasság.(kb 8 cm)Gyakorlatilag emiatt sokat kell manőverezni a gödrök között.
Megbízhatósága kétségtelen,23 éves létére nem kell félni a lerobbanástól.65-s óráját akkasztja vége valahol 85 körül van.Amióta nálunk van kb 5-ször kellet berugni,azt is télen.Mindig önindítóval indul,de pöccintésre és már pöffög is az öreg gép.Szóval nagyon jó állapotú a motorja,semmi fura hangja nincs.Egyedül a ventillátor szokott néha zörögni minimálisan.Az óra csak 10-ezer km-rig mér,hát most oan 9000nél van és nem sokára átfordul.Feltételezem má párszor megtette.Ha majd 0km-res új tact-unk lesz feltöltöm a képet:)
Öööö most semmi más nem jut eszembe.Igazából sose rossz,sosincs baja,alig eszik.Bírja az emelkedőt,a 2 személyt.De anyukám és ő egy csapat,ők vigyáznak egymásra,semmi szabály szegés:)
De amikor nekem szervizbe volt az Aprilia,és a hondat használtam nem éreztem büntetésnek,nagyon szerethető járgány.Főleg,hogy ebben a motorban van nyomaték,ami a tuning elötti apriliamról nem volt elmondható
Hibalista
- Hátsó sárhányó--lerágta a kutya:)
- A trafó drótjainak a vége oxidálás miatt lecsúszott a trafórol.Ezért ezt eccer vissza kellet dugni.--2006-os szezon
- Akkumlátor,gyujtógyertya;2007-es szezon
-
Ide hordtam szervizbe
Egyszer volt karbantartáson,ahol fel lett polírozva,ki lett cserélve a légszűrőbetét,ki lett pucolva a karbi-kipufogó,és átesett egy átvizsgáláson.Minden gyári,semmit nem kellet javítani.,Motorja is fúratlan.
a polírozás szép lett,a többihez nem kell tudomány ezé kap egy 10-est
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 7900 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |