Kis hűséges darázs
Szöveges ítélet
Első robogóm ez a kis Dylan, miután A1-es motorjogosítványt csináltam a meglévő B-s autósjogsimhoz. Így nem túl sok hasonlítási alapom van.
Munka miatt vettem, ügyfelekhez, partnerekhez Budapest területén belül szaladgálni, agglomerációba kijárni, így amint meglett a gép, a munkaidőm rögtön a felére csökkent! Pár hónap múlva úgy éreztem behozta az árát. Ugye mind tudjuk hogy 30-60perc BKV-val minden táv két pont közt, vonattal meg az utazik akinek sok ideje és pénze van...kösz nem!
Kinyílt a világ, még a világ végére is elvitt. Kirándulni is sikerült, megpakolva 2 személlyel (sátor, minden nyavalya), 80-ig jól tartható, nem lesz instabil, és viszonylag kényelmes. Egyébként 100-110km/h fölé nem tudod vinni, lekorlátoz az elektronika. Gyakran járok Budapest-Szolnok távon is, jó a szélvédelem még télen is kibírom kézmelegítő, tucano, és közepes plexi sokat dob rajta.
Sok-sok motort néztem/néztünk azt előre tudtam, hogy robogót akarok, és olasz robogókat nem szeretnék, ezért kezdetben is Suzukit, Yamahát és Hondát néztem. Édesapám ajánlotta elsősorban a Hondát, szerinte menjünk biztosra, továbbá fontos kitét volt hogy 4 ütemű és vízhűtéses legyen, és amennyire lehet korszerű, újszerű, de egyszerű megoldásokkal. Továbbá forgalomba helyezve, műszakival, mindennel csak rá kelljen ülni. Mikor fater élőben ránézett az első mondata: "nézd, ebben a sárgában olyan mint egy kis darázs! :D"
A Honda Dylan alapvetően semmiben sem kiemelkedő, simán csak egy kedves, kellemes, naprakész közlekedőeszköz, reggel-délben-este mindig pöccre beindul, -14-17ben is(!), hóban, sárban, vízben télen is jön-megy, dudál és kész. Egész évben használom. Inkább 5-6 réteg ruhába öltözöm, tucanot és esőruhát veszek fel, de 15-20 percen belül bárhol ott vagyok.
Nagyon fontos a rendszeres olajcsere erre figyelmeztet is a műszerfal!, 10w40 Repsol Sintetico-t szoktam bele tenni és jobb minőségű benzinkutakon tankolom (Shell, Mol, OWM). Egy csurig töltött, általában 7 literes tankolás nekem elég sokra elég, nagy a hatótávja.
Hibalista
- 2014
-
- (B125 viszga kész 2013 őszén. motor megvásárolva. 2014.01.31.)
-
- 35.000ft Generátor felujitás (Alkatrész + munkadíj + odaszállítás)
- 6.500ft Akkumulátor csere Varta YTX14
- 15.000ft Műszerfal csere (tönkrement az LCD kijelző, és repedt is volt a műanyagja, párált, beázott)
- A csere műszerfalon szintén elhalványodott hosszabb idő mulva a kijelző, de már megszoktam :)
- 15.000ft Műszaki vizsga
-
- 2015
-
- 18.000ft Vízpumpa meghibásodás előtte egyre gyakoribb csöpögéssel (teljes felújító készlet + munkadíj + egyebek)
- 38.000ft Michelin CityGrip gumik (munkadíjjal)
-
- 2016
-
- 45.000ft Első villák/futómű javítása - újratöltés, fékfolyadék csere, fékbetétek cseréjével + műszaki vizsgáztatás
- 27.000ft Itt nemsokra rá első tárcsafék korongot Brembo-t a Bárditól vettem.
- 15.000ft Az idomok recsegnek, ropognak, törnek, állandóan kipotyognak a rossz magyar utak miatt a csavarok, meg letörnek a füleik ezért kb műanyagragasztásra, fém fülek beépítésére, elem lefényezésre stb. blabla összejött ennyi.
-
- 2017
-
- 7.000ft Hátsó teleszkópok bontottan párban
- 52.000ft Teljes hajtás - szíjcsere - görgők felújítása, hajtóműolaj és motorolaj csere, szelephézag állítás, egyéb folyadékok cseréje, kvázi teljes felkészítés szezonra
- 27.990ft Bontott hátsó teleszkópjaim elfáradtak, alig két hónap után sajnos inkább újat vettem. Interneten rendeltem egy YSS márkájú utángyártott párt ez pedig 3 fokozatban állítható is egy hozzá való kulcssal.
- 5.000ft A hűtőrendszerrel van valami furcsa, lehet a visszajelző a hibás mert néha kigyullad, olykor meg semmi baja. Ezért le lett engedve az összes hűtővíz, és a rendszer át lett mosva. Eddig nem produkál semmit...az is lehet hogy a meleg időtől is meghülyült.
- 21.990ft Egy nagyobb kátyúba hajtva kiszakadt a rögzítőfüle a hátsó lámpának, így már csak 1db tartja a 4-ből. egy új lámpaszettet rendeltem, Vicma márkájú lett betéve a teljes lámpasor ára ennyi volt. - szerelés ingyen volt. építve lett egy hegesztett fém konzol a műanyag idom alá hogy mindig stabilan álljon és többé ne forduljon elő hogy a lámpabúra fos műanyag rögzítése elold.
- 30.000ft A fentebb említett kátyú óta jobbnak tartottam kivizsgálni, sajnos a kormánymű megvolt hajolva pár fokkal. Cseréltem kompletten az egész rudat, és még a csapágyazást is a kormány-nyaknál teljesen originálra, meg egyúttal a fékkarokat is újat rendeltem.
- 12.000ft Az első teleszkópok is feladták a harcot, elfosták magukat. kicsit szivárgott az olaj belőle. Már egyszer voltak javíttatva 2 éve, most is ez lesz. A felujítás a KÉK Hold-ban Óbudán történt.
- 7.000ft Új Varta akkumulátor
- 18.000ft Az év azzal végződött, hogy nem lehetett beindítani, tekert de nehezen kapta el. Az önindító szénkefés rendszerében lett valami. Munkadíj nem volt mert édesapám csinálta meg, a Webike japan-ból egy nemzetközi japán oldal - lett erededi indítókefe és hozzá tartozó felújítószett rendelve.
- 15.000ft az önindító miatt eléggé szét volt szedve és szembesültünk vele, hogy jobb egyúttal a vezérműláncát is cserélni - így idő előtt meg lett csinálva, letudva. Ez az olajszivattyú és más egyéb biszbasz alkatrészekkel lett ennyi.
- 33.500ft Fals levegőt kapott valahol, ingadozott az alapjárata stb. Mindenhol csöveket cseréltünk és egy Membránt is újat rendeltem és kapott egy karburátor felújítást is.
-
- 2018
-
- 2500ft-ért szereztem rá Givi doboztartó konzolt hátra, meg egy dobozt okosítottam.
- 15.000ft Hátsó gumit cseréltem, mert egy repeszdarab volt beleállva menthetetlenül SOS javítás volt!
- 35.000ft Forgott a kerék folyton sztenderen. Elhasználódott a hajtása, a fedelet levéve elsőre semmi jele nem volt, de mint kiderült szíjat is érdemes cserélni és görgőket is, meg csúszkát vagyis kvázi mindent megcsináltunk.
- 42.000ft Mivel nem lett tökéletes a hajtás a felújítás után. Ezért végül a kuplungot is kellett mindenestől lecserélni - jobb csírájában elfojtani a problémát: ez volt OEM-partsról 40 ezer önmagában. utána kiválóan teljesített és a végsebesség is nőtt.
- 10.000ft Elvittem műszaki vizsgára csak ennyibe került vidéken… Persze 50 perccel a vizsga előtt elment az első alapvilágítás (!) Ezt gyorsan orvosoltam, nagy nehezen bevarázsoltuk az izzót a helyére, éppen csak odaértem.
-
- 2019
-
- A km állás mostmár a 90.000-hez közelít! Néha lefulladt, az alapjárat elgyengült. Pár napon belül nekiláttunk orvosolni.
- 6.000 ft-ba került egy bontott ducati electrica gyújtásvezérlő, és egy másikat is vettem 8 ezerért tartaléknak - ezeket megtisztítottuk mivel használtak és teszteltük is. Beépítés után szép lett az alapjárat, minden működött tovább.
- 25.000 ft-ba került kicseréltem a hátsó páros rugóstagot, mert ismét elengedte magát idénre. Megint YSS-t vásároltam.
- 5.000 Ft-ért vettem gumicsöveket a főbb rendszerekhez, fals levegőt kapott, meg új benzincsövet és számos tömítést is rendbe szedett édesapám, ezeket egy nagy szétszedéssel januárban mind felújítottuk szezonkezdetre.
- 7.000 Ft-ért egy új akksit is kapott megint. Mostmár nem Vartát vettem, mert azokat tök hamar elhasználtam és meguntam.
- 40.000ft új gumikat tettem fel ismét Michelin City Grip
- 16.000Ft az ülés beázott, mert elvolt szakadva, az egészet Törökszentmiklóson újrahúzattam egy szakival, teljesen gyári értékeknek megfelelőt készített.
-
- (A2 jogosítvány kész.)
-
- 2020
-
- A km állás ezen évben lépte át a 100.000-et.
-
- 16000ft Januárban autót vettem, a motort néha használtam csak, aztán beköszöntött a Pandémia. A koronavírus miatt tartós otthonülésem volt. Ennek ellenére egy kis motorozás alkalmával leállt alattam. Leugrott a gyertyapipa hűvösvölgyben - majd ez innentől rendszeres lett, folyton kilazult. Vettem komplett gyertyapipát, hozzá vezetékelést + egy új iridium gyertyát is amit rögtön beszereltünk.
-
- 10000ft eltört a középsztender, ezt egy bontottra cseréltem le kompletten a 16. kerben találtam eladót.
-
- 5000ft a hosszabb állásban beálltak a fékdugattyúk, az első tárcsafék nem akart működni. Az egészet leszereltük, felújítást, majd teljes fékfolyadék cserét és légtelenítést kapott.
-
- 7000ft a hátsó fékpofák is le lettek cserélve, Ferodo márkájú olasz termékre.
-
- 2000ft elromlott az ülés nyitó-csukó mechanikája. Újra kellett bovdenezni, és bezsírozni, meg az ülés csukópontjához is vettem egy új zárat.
-
- 25.000ft évvégén teljes felújításon esett át a hajtásrendszer. Görgők, csúszkák és a szíj is cserélve lett. (a korábbi szíj még bőven határértéken belüli, ezért megtartottam tartaléknak)
-
- 2021
-
- Eladást tervezek, közös utunk végéhez ér! Egy nagyobb, modernebb, újabb motort szeretnék majd a közeljövőben. Legalább 300cm3 felettit, még az sem biztos h díványrobogó lesz-e a következő.
Ide hordtam szervizbe
1.
Volt egy magán szerelő, nem tudom már a nevét ismerőstől kaptam a számot, korrekt volt csak számomra messze Budaörs felé (?) bevallom talán oda se találnék mégegyszer, nehéz volt tömegközlekedve odajutnom és sokáig is készült a motor így kozelebbit kerestem. A végén kicsit nagyon kapkodott, pár csavart az idomokból kihagyott, de azt otthon átnézve pótoltam...!:)
2.
Kék Hold SE gumikat cseréltem egy kollégám ajánlotta és akkor láttam meg, hogy szervizelnek is. Sokáig ide hordtam, korrektek, jófejek a szerelők is, kulturált az üzlet, csak jókat tudok mondani, de ott van a 3. kerületben és mióta elköltöztem máshová nagyon kiesik nekem. Budapest, Szentendrei út, 1038
3.
Édesapám, vidéken lakik, autószerelő amugy, de mivel 150km távra van tőlem így csak a rendszeres apróbb karbantartásokra tudom igénybe venni a szolgáltatásait:) Olajcseréket, fékbetétek cseréjét és apróbb-cseplőbb időszakos karbantartásokat igyekszem úgy igazítani mikor éppen arra járok egy-egy családi összejövetel miatt.
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 27000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 73000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | NSS300, SW-T400 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |