A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Ses 125 Dylan (124 cm3)

Ses 125 Dylan (124 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kis hűséges darázs

Szöveges ítélet

Első robogóm ez a kis Dylan, miután A1-es motorjogosítványt csináltam a meglévő B-s autósjogsimhoz. Így nem túl sok hasonlítási alapom van.

Munka miatt vettem, ügyfelekhez, partnerekhez Budapest területén belül szaladgálni, agglomerációba kijárni, így amint meglett a gép, a munkaidőm rögtön a felére csökkent! Pár hónap múlva úgy éreztem behozta az árát. Ugye mind tudjuk hogy 30-60perc BKV-val minden táv két pont közt, vonattal meg az utazik akinek sok ideje és pénze van...kösz nem!

Kinyílt a világ, még a világ végére is elvitt. Kirándulni is sikerült, megpakolva 2 személlyel (sátor, minden nyavalya), 80-ig jól tartható, nem lesz instabil, és viszonylag kényelmes. Egyébként 100-110km/h fölé nem tudod vinni, lekorlátoz az elektronika. Gyakran járok Budapest-Szolnok távon is, jó a szélvédelem még télen is kibírom kézmelegítő, tucano, és közepes plexi sokat dob rajta.

Sok-sok motort néztem/néztünk azt előre tudtam, hogy robogót akarok, és olasz robogókat nem szeretnék, ezért kezdetben is Suzukit, Yamahát és Hondát néztem. Édesapám ajánlotta elsősorban a Hondát, szerinte menjünk biztosra, továbbá fontos kitét volt hogy 4 ütemű és vízhűtéses legyen, és amennyire lehet korszerű, újszerű, de egyszerű megoldásokkal. Továbbá forgalomba helyezve, műszakival, mindennel csak rá kelljen ülni. Mikor fater élőben ránézett az első mondata: "nézd, ebben a sárgában olyan mint egy kis darázs! :D"

A Honda Dylan alapvetően semmiben sem kiemelkedő, simán csak egy kedves, kellemes, naprakész közlekedőeszköz, reggel-délben-este mindig pöccre beindul, -14-17ben is(!), hóban, sárban, vízben télen is jön-megy, dudál és kész. Egész évben használom. Inkább 5-6 réteg ruhába öltözöm, tucanot és esőruhát veszek fel, de 15-20 percen belül bárhol ott vagyok.

Nagyon fontos a rendszeres olajcsere erre figyelmeztet is a műszerfal!, 10w40 Repsol Sintetico-t szoktam bele tenni és jobb minőségű benzinkutakon tankolom (Shell, Mol, OWM). Egy csurig töltött, általában 7 literes tankolás nekem elég sokra elég, nagy a hatótávja.

Hibalista

- 2014
-
- (B125 viszga kész 2013 őszén. motor megvásárolva. 2014.01.31.)
-
- 35.000ft Generátor felujitás (Alkatrész + munkadíj + odaszállítás)
- 6.500ft Akkumulátor csere Varta YTX14
- 15.000ft Műszerfal csere (tönkrement az LCD kijelző, és repedt is volt a műanyagja, párált, beázott)
- A csere műszerfalon szintén elhalványodott hosszabb idő mulva a kijelző, de már megszoktam :)
- 15.000ft Műszaki vizsga
-
- 2015
-
- 18.000ft Vízpumpa meghibásodás előtte egyre gyakoribb csöpögéssel (teljes felújító készlet + munkadíj + egyebek)
- 38.000ft Michelin CityGrip gumik (munkadíjjal)
-
- 2016
-
- 45.000ft Első villák/futómű javítása - újratöltés, fékfolyadék csere, fékbetétek cseréjével + műszaki vizsgáztatás
- 27.000ft Itt nemsokra rá első tárcsafék korongot Brembo-t a Bárditól vettem.
- 15.000ft Az idomok recsegnek, ropognak, törnek, állandóan kipotyognak a rossz magyar utak miatt a csavarok, meg letörnek a füleik ezért kb műanyagragasztásra, fém fülek beépítésére, elem lefényezésre stb. blabla összejött ennyi.
-
- 2017
-
- 7.000ft Hátsó teleszkópok bontottan párban
- 52.000ft Teljes hajtás - szíjcsere - görgők felújítása, hajtóműolaj és motorolaj csere, szelephézag állítás, egyéb folyadékok cseréje, kvázi teljes felkészítés szezonra
- 27.990ft Bontott hátsó teleszkópjaim elfáradtak, alig két hónap után sajnos inkább újat vettem. Interneten rendeltem egy YSS márkájú utángyártott párt ez pedig 3 fokozatban állítható is egy hozzá való kulcssal.
- 5.000ft A hűtőrendszerrel van valami furcsa, lehet a visszajelző a hibás mert néha kigyullad, olykor meg semmi baja. Ezért le lett engedve az összes hűtővíz, és a rendszer át lett mosva. Eddig nem produkál semmit...az is lehet hogy a meleg időtől is meghülyült.
- 21.990ft Egy nagyobb kátyúba hajtva kiszakadt a rögzítőfüle a hátsó lámpának, így már csak 1db tartja a 4-ből. egy új lámpaszettet rendeltem, Vicma márkájú lett betéve a teljes lámpasor ára ennyi volt. - szerelés ingyen volt. építve lett egy hegesztett fém konzol a műanyag idom alá hogy mindig stabilan álljon és többé ne forduljon elő hogy a lámpabúra fos műanyag rögzítése elold.
- 30.000ft A fentebb említett kátyú óta jobbnak tartottam kivizsgálni, sajnos a kormánymű megvolt hajolva pár fokkal. Cseréltem kompletten az egész rudat, és még a csapágyazást is a kormány-nyaknál teljesen originálra, meg egyúttal a fékkarokat is újat rendeltem.
- 12.000ft Az első teleszkópok is feladták a harcot, elfosták magukat. kicsit szivárgott az olaj belőle. Már egyszer voltak javíttatva 2 éve, most is ez lesz. A felujítás a KÉK Hold-ban Óbudán történt.
- 7.000ft Új Varta akkumulátor
- 18.000ft Az év azzal végződött, hogy nem lehetett beindítani, tekert de nehezen kapta el. Az önindító szénkefés rendszerében lett valami. Munkadíj nem volt mert édesapám csinálta meg, a Webike japan-ból egy nemzetközi japán oldal - lett erededi indítókefe és hozzá tartozó felújítószett rendelve.
- 15.000ft az önindító miatt eléggé szét volt szedve és szembesültünk vele, hogy jobb egyúttal a vezérműláncát is cserélni - így idő előtt meg lett csinálva, letudva. Ez az olajszivattyú és más egyéb biszbasz alkatrészekkel lett ennyi.
- 33.500ft Fals levegőt kapott valahol, ingadozott az alapjárata stb. Mindenhol csöveket cseréltünk és egy Membránt is újat rendeltem és kapott egy karburátor felújítást is.
-
- 2018
-
- 2500ft-ért szereztem rá Givi doboztartó konzolt hátra, meg egy dobozt okosítottam.
- 15.000ft Hátsó gumit cseréltem, mert egy repeszdarab volt beleállva menthetetlenül SOS javítás volt!
- 35.000ft Forgott a kerék folyton sztenderen. Elhasználódott a hajtása, a fedelet levéve elsőre semmi jele nem volt, de mint kiderült szíjat is érdemes cserélni és görgőket is, meg csúszkát vagyis kvázi mindent megcsináltunk.
- 42.000ft Mivel nem lett tökéletes a hajtás a felújítás után. Ezért végül a kuplungot is kellett mindenestől lecserélni - jobb csírájában elfojtani a problémát: ez volt OEM-partsról 40 ezer önmagában. utána kiválóan teljesített és a végsebesség is nőtt.
- 10.000ft Elvittem műszaki vizsgára csak ennyibe került vidéken… Persze 50 perccel a vizsga előtt elment az első alapvilágítás (!) Ezt gyorsan orvosoltam, nagy nehezen bevarázsoltuk az izzót a helyére, éppen csak odaértem.
-
- 2019
-
- A km állás mostmár a 90.000-hez közelít! Néha lefulladt, az alapjárat elgyengült. Pár napon belül nekiláttunk orvosolni.
- 6.000 ft-ba került egy bontott ducati electrica gyújtásvezérlő, és egy másikat is vettem 8 ezerért tartaléknak - ezeket megtisztítottuk mivel használtak és teszteltük is. Beépítés után szép lett az alapjárat, minden működött tovább.
- 25.000 ft-ba került kicseréltem a hátsó páros rugóstagot, mert ismét elengedte magát idénre. Megint YSS-t vásároltam.
- 5.000 Ft-ért vettem gumicsöveket a főbb rendszerekhez, fals levegőt kapott, meg új benzincsövet és számos tömítést is rendbe szedett édesapám, ezeket egy nagy szétszedéssel januárban mind felújítottuk szezonkezdetre.
- 7.000 Ft-ért egy új akksit is kapott megint. Mostmár nem Vartát vettem, mert azokat tök hamar elhasználtam és meguntam.
- 40.000ft új gumikat tettem fel ismét Michelin City Grip
- 16.000Ft az ülés beázott, mert elvolt szakadva, az egészet Törökszentmiklóson újrahúzattam egy szakival, teljesen gyári értékeknek megfelelőt készített.
-
- (A2 jogosítvány kész.)
-
- 2020
-
- A km állás ezen évben lépte át a 100.000-et.
-
- 16000ft Januárban autót vettem, a motort néha használtam csak, aztán beköszöntött a Pandémia. A koronavírus miatt tartós otthonülésem volt. Ennek ellenére egy kis motorozás alkalmával leállt alattam. Leugrott a gyertyapipa hűvösvölgyben - majd ez innentől rendszeres lett, folyton kilazult. Vettem komplett gyertyapipát, hozzá vezetékelést + egy új iridium gyertyát is amit rögtön beszereltünk.
-
- 10000ft eltört a középsztender, ezt egy bontottra cseréltem le kompletten a 16. kerben találtam eladót.
-
- 5000ft a hosszabb állásban beálltak a fékdugattyúk, az első tárcsafék nem akart működni. Az egészet leszereltük, felújítást, majd teljes fékfolyadék cserét és légtelenítést kapott.
-
- 7000ft a hátsó fékpofák is le lettek cserélve, Ferodo márkájú olasz termékre.
-
- 2000ft elromlott az ülés nyitó-csukó mechanikája. Újra kellett bovdenezni, és bezsírozni, meg az ülés csukópontjához is vettem egy új zárat.
-
- 25.000ft évvégén teljes felújításon esett át a hajtásrendszer. Görgők, csúszkák és a szíj is cserélve lett. (a korábbi szíj még bőven határértéken belüli, ezért megtartottam tartaléknak)
-
- 2021
-
- Eladást tervezek, közös utunk végéhez ér! Egy nagyobb, modernebb, újabb motort szeretnék majd a közeljövőben. Legalább 300cm3 felettit, még az sem biztos h díványrobogó lesz-e a következő.

Ide hordtam szervizbe

1.
Volt egy magán szerelő, nem tudom már a nevét ismerőstől kaptam a számot, korrekt volt csak számomra messze Budaörs felé (?) bevallom talán oda se találnék mégegyszer, nehéz volt tömegközlekedve odajutnom és sokáig is készült a motor így kozelebbit kerestem. A végén kicsit nagyon kapkodott, pár csavart az idomokból kihagyott, de azt otthon átnézve pótoltam...!:)

2.
Kék Hold SE gumikat cseréltem egy kollégám ajánlotta és akkor láttam meg, hogy szervizelnek is. Sokáig ide hordtam, korrektek, jófejek a szerelők is, kulturált az üzlet, csak jókat tudok mondani, de ott van a 3. kerületben és mióta elköltöztem máshová nagyon kiesik nekem. Budapest, Szentendrei út, 1038

3.
Édesapám, vidéken lakik, autószerelő amugy, de mivel 150km távra van tőlem így csak a rendszeres apróbb karbantartásokra tudom igénybe venni a szolgáltatásait:) Olajcseréket, fékbetétek cseréjét és apróbb-cseplőbb időszakos karbantartásokat igyekszem úgy igazítani mikor éppen arra járok egy-egy családi összejövetel miatt.

Értékelése: 7

Képek a motoromról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 27000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 73000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja? NSS300, SW-T400
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.