A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

CBR 600 F 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kis CBR forever (második rész)

Szöveges ítélet

Első motorom egy CBR 600 F2 volt, amit 2012 telén adtam tovább. Az eladás fő indokaként szerepelt a pakolhatóság hiánya, márpedig a fejembe vettem, hogy túrázni kell.
Igen ám, de egy kényelmes, mégis sportos Honda, egy mindig készen álló CBR után mit vegyek? Nekiálltam a keresgélésnek, de több lett a kérdés mint a válasz: sportmotor,
de túrára is jó legyen. Öcsém kérdése gyújtotta fel a villanyt: vegyél dobozos CBR-t. Hasznaltauto.hu, szűrés CBR-re és dobozra, éppen volt, éppen tökéletes állapotban leledzett,
éppen meg is vettem jól.
Iszonyatosan kényelmes motor, a 172 centimmel, 65 kg-os súlyommal legalábbis. A leghosszabb utunk 1100 km-re sikerült, a horvát tengerparton indultunk hajnalban, Montenegrón,
Szerbián át értünk haza éjjel, és még nem kámpicsorodtam el teljesen. Kényelem tehát, fontos!
Megbízhatóság. Olyan nem történt meg hogy ne indult volna. Mindig számíthattam rá. A szervízelésre odafigyeltem, az olajcseréket időben megkapta a motor, hatezrenként, szűrővel együtt.
Egyszer kigyulladt alattam valószínűleg egy zárlat miatt, de éppen jó helyen voltam, éppen tudtak segíteni, éppen el tudták oltani a lángokat, az angyalok figyelnek. Egyszer a vízpumpa adta meg magát, de szintén jó helyen, tréler nélkül abszolválható javítás következett ismét. Azért ez egy húszéves motortól szép teljesítmény, az együtt megtett 65000 km alatt.
Időközben elkezdődött a pályázás is. Jó gumikkal (a Pirelli Diablónál állapodtam meg) kifejezetten jó élményt nyújtott a kis CBR akár Kakucsról, akár az Euroringről vagy éppen a Hungaroringről legyen szó.
A túrázásra találták ki a CBR-t mégis; a három dobozzal a világból ki lehetett gurulni vele.
Húsz év azonban sok idő; azt a tanácsot kaptam, hogy ha nem akarok apró szerelgetésekbe bocsátkozni, nézzek új motor után. Nagyon nehéz volt az elválás, álljon hát itt egy nekrológ, ami az elszakadás utáni első héten írodott.
Kényelme, kezessége, túrázáshoz és még akár pályázáshoz is elegendő ereje, megbízhatósága miatt kezdő motorosoknak is jó szívvel ajánlom a típust.

Nekrológ

Normális vagyok, tényleg hirdettem, tényleg olvasták, valóban megvették Ubult? Most komolyan: ennyi volt? Felteszik a dobozos autóba, és többé nem látom, nem láthatom őt, aki pedig nagyon ritkán utazott dobozos autóban, pedig mennyit utazott, de mennyit!

És csak ment, és ment. Ment, vitt engem, mentünk együtt. Vitte a Nőt, a Kisgyerekeket, a Barátokat, és csak ment és ment. Már-már .'"+!" volt ez a menés, nem nagyon akart megállni sem, szinte soha. Hetvenezret ment, mentünk, sok idő ez, rengeteg; 6 évnyi idő, összenőttünk, összenőttem vele, a vassal. Már kezdem sejteni a nagy öregek beszámolóinak a mozgatórugóit, az emlékeket, amik egy-egy elbeszéléskor előjönnek, a szavak mögött megjelenő apró mosolygást. Szóval ment, megállás nélkül; Zürich, Mariazell, Prága, Pula, Mariazell, Bledi-tó, tengerpart, síkság, Alpok, hágók, esőben, fagyban, síkesztyűvel, maszk nélkül, szétfolyva a 40 fokban, majdnem feldőlve a bura hatása alatt, le a hegyről, fel a hegyre, körbe a Balatont, ki a Garda-tóhoz, a Balkánon ámokfutni, menni aszfalton, köveken, porban, elcsúszni, felállni, felállítani próbálni, elszenvedni; majdnem leér, aztán csak leér, a kanyar, az de jön, menni, be; 1:50, aztán 1:40, majd 1:30 alá, igen, leér a térd, kopik, karcolódik. Kifolyik, felforr, a legjobb helyen, mindig a legjobb helyen, aztán továbbmegy, csak megy, nem áll meg; ó, már itt a hóhatár; lázasan, újra életre kelve, menni, messzire, jönni a messziből, emlékezni, kifáradva, megújulva, menni. Otthonosan, Miskolc, gyorsan, csak egy ugrás, nincs bírság, van bírság, Autobahn, fizetni, de menni, Vajta, 40 perc, talán húsz, M6, szeretjük, M7, szeretjük, alagút, ahogy dübörög, ahogy világít, amilyen jó ott az eső elől elbújni, meleg levegőben kiengedni kicsit, aztán menni ki, álló napig ázni, menni, nem csúszik, csak megy, aztán csúszik, hideg minden, csúszik, a szél odébbdob, csak mosolyog, kurjongat, aztán káromkodik. M7, de jó, még csak itt? Ó, már itt, M1, Bécs, megint, Mariazell, megint, Alpok, megint. Szerpentin, egyre jobb, egyre gyorsabb, egyre nagyobb élmény. Kopik, rágja, a vasfog, az UV, a rozsda, az évek. De indul újra, ha nem, új delej, aztán indul újra, mindig. Nem hagy el, megvár; éjszaka ott van egyedül, és megvár, a tengeri sós,friss szellőben, a hónapos, áztató esőben, az őszi levelek fedte párás felszálló ködben, ahogy beborítja a völgyet, a tavaszi napsütésben, ahogy éles szögben ébreszti a reggelt, megvár; ott vár, és indul. Dobozzal, két dobozzal, gitárral, gitár nélkül, kínlódva, ráhajolva, hátradőlve, fél lábbal, két lábbal, feltérdelve, gyakorolva, csak menni, csak haladni. Tankolni megállni, megörökíteni megállni, nem megállni csak leképezni, csak emlékezni, mert haladni kell, folyamatosan, hajnaltól öreg éjszakáig. Cserélni amikor kell, cserélni mindig, a legjobbat adni, a legjobbat kapni, húzni, tekerni, gangolni feszesen, egyenletesen, kapaszkodni, mosolyogni. Vigyázni, fékezni, túlélni, elengedni, integetni, visszamosolyogni. És ennyi. Tényleg?

Talán a következő világan, akik előrementek, már építik, már készítik, talán már készül, talán már tesztelik. Ott nem gyullad ki, ott nem csúszik meg, nem folyik el.

Vagy talán a következő szezonban folyt köv egy VFR-el? :D

Hibalista

- -vizpumpa
- -fesszabalyzo

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (10) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? CBR F Következő motorja? K 1200 S
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.