Kis CBR forever
Szöveges ítélet
2008 nyaran lattam meg egy hirdetesben, az adott videki varosban akadt dolgom ket egymast koveto hetvegen, az elson megneztem a gepet, a masodikon kiprobaltam es vittem. :)
A modellrol csak jokat hallottam korabban, kozel egy evig keresgettem azt a tipust, ami megfelelne az elvarasaimnak. Kezdo motoros voltam, zero kilometerrel, gyakorlattal; megbizhato, halados, ugyanakkor turazasra, nezelodesre is alkalmas gepet kerestem. A CBR-ben ezeket mind megtalaltam.
A probakor utani elso mondat a kovetkezo volt: "Ez nagyon kenyelmes". Egy 172 cm magas embernek tokeletes a motor; a menetszel sem zavaro ca. 160 km/h-ig, nem farad el a csuklo sem (egyszer egyultomben mentem 500 km-et, csak tankolni alltam meg. Akkor azert mar vartam a nap veget. :))
Megbizhatosaga legendas, ezt megtapasztaltam. Mar hozzam kerulesekor sem volt fiatal joszag (17 eves), de az egyutt toltott cirka 30000 km alatt egyszer sem hagyott cserben. Volt akksi-lemerules (betolassal rogton indult), jobbra-balra eldoles (kuplungkar banta, de meg negyed karral is lehetett valtani), km-ora spiral szakadas, de ezeket leszamitva mindig utra keszen vart, tobb honap allas utan is gond nelkul indult tavasszal, aztan hajra.
Minden telen gondosan atnezte Levi, a vezermulanc-csere volt talan a legnagyobb koltseg. Olajat kapott, 6000 km-kent. Nem tul fiatal kora ellenere egy 6000-es futas alatt mindossze ca. 1 l olajat evett. Benzinbol a 4 eves atlag 5.5 l/100 km. Mondom, turaztam leginkabb. :) Ha megkapja a szukseges, minimalis torodest, a vilagbol kivisz ez a gep. Bebarangoltam vele az egesz orszagot, Felvideket.
Elso motorom volt, fajo szivvel valtam meg tole, de nem nagyon tudtam pakolni ra. Egy par evvel fiatalabb, dobozos CBR lett a kovetkezo vas. :)
Csak ajanlani tudom mindenkinek a tipust, meg kezdoknek is.
Hibalista
- felso villaszar csere
- teleszkop-szimering es olaj
- km-ora spiral
- vezermulanc
- Ezeken tul a kopo alkatreszeket kellett cserelni (fekbetetek elol/hatul, fektarcsak, gyertya, levegoszuro, stb).
-
Ide hordtam szervizbe
Levi for president. :)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 67000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | CBR 600 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |