A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

CB600F Hornet 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kicsi, harapós, és majdnem tökéletes

Szöveges ítélet

Első motorom, így sok összehasonlítási alapom nincs, de a közösen megtett kilométerek alatt sikerült kiismernünk egymást.
A vásárlást fél éves, kimondottan alapos kutatás előzte meg. Több típus volt esélyes, de mindenképpen naked-et akartam. SV650N, ER6N, FZ6N, GSR600, Bandit, és nem utolsó sorban a Hornet (kimondottan 2005-2006-os, tehát a még karburátoros PC36 facelift).
A dilemmát, az érveket és ellenérveket most nem írnám le. Biztos lenne pár fanatikus, aki nem értene egyet azzal, hogy melyik típust miért zártam ki. Én nem vagyok márka és/vagy típusfanatikus. Osztottam-szoroztam, és a Hornet lett a befutó. 200-250 km-re találtam olyat, ami nem egy levetett olasz hulladék, színben és állapotban is megfelel.
Egy szezon alatt 12000 km-t tettünk meg ami meggyőzött, jó döntést hoztam. Nekem ideális. 170 cm, 75-80 kg vagyok. Javarészt egyedül használom, maximum nyeregtáskával. Ennek okán a motor ereje bőven elegendő.
Maximum 97 LE, habár a teljes ménes megmozgatásához rendesen forgatni kell. Nem érdemes 10000 alá engedni a mutatót. Igaz, amit sokan írnak, lent nem egy erőgép, de egy sor4-es 600-astól többet ne várjunk. El kell fogadni, hogy hegyi túrán kicsit gépészkedni kell. A kezessége, a dönthetősége és pontossága azonban bőven kárpótol.
Kényelem terén nincs gond. Bő 600 km-es túrát is mentem már vele. Szélvédelmet említeni nettó hülyeség, tehát ugorjunk. Ha nincs szétülve az ülés párnája, nem fogsz zsibbadni. A lábtartók nekem ideális helyen vannak.
A gyári kormány lecserélését én nem javaslom. Próbáltam, nekem nem vált be. A manőverezhetőségén eleve nem lehet javítani, a kényelmen viszont ronthat. Ráadásul a gyári bovdenek és kábelek ki vannak centizve, tehát ha pár centivel szélesebb kormányt raksz rá, könnyen lehet, hogy cserélhetsz minden egyebet.
Ha már manőverezhetőség. Ha tudsz motorozni, ezzel a motorral bármit megtehetsz. Nincs kanyar, amit be ne vennél. Emellett a futómű és a geometria igen megbocsátóvá teszi. Ha hibázol is, nem dob el hanem ad esélyt a korrigálásra. Emiatt is használják sok helyen oktatómotornak.
Elöl a fordított teleszkóp veszett jól mutat, azonban nem állítható. Emiatt érdemes az olajat az előírtnak megfelelően kétévente cserélni. Hátul hat fokozatban állítható, ha jól emlékszek.
A teljesítményt én elegendőnek minősítem. Nem jön zavarba a 200 fölötti tempótól sem (a vége 230 fölött van), de nem arra találták ki. Néha-néha jól esik, de a szélvédelem hiánya miatt idővel kényelmetlen lehet. Az mindenesetre becsületére vált, hogy nem okozott gondot, hogy lépést tartsunk az ezres túramotorokkal.
Csuklótól függő a fogyasztás. Nálam 5,8 és 6,8 l között van az átlag.
A megbízhatósága méltó a Honda híréhez. Ha megadsz neki mindent, sosem lesz vele gondod. Ha gondod van vele vagy te, vagy az előző tulaj elspórolt valamit. Nem érdemes!
Jómagam a gyár által javasolt olajcsereperiódust (12000 km) is feleztem és hatezrenként kap frisset szűrőstől.
A fékek jók, bár ez a motorostól is függ. Nekem egy vezetéstechnikai tréning radikálisan csökkentette a féktávolságomat.
A forma szerintem gyönyörű. Tartalmaz klasszikus elemeket, de van benne sportosság és némi agresszivitás.
Nem egyszer kérdezték meg, hogy lefotózhatják-e? Pedig egyéb neves motorok is álltak mellette. Ez mindig büszkeséggel tölt el.
Két negatívumot említhetek. A fényszóró gyár által javasolt izzójával nem vagyok elégedett. Most kap majd nightbreaker izzókat. Bízok benne ez javít majd a világítás minőségén.
A másik a pakolhatóság. No ez egyszerűen nincs. Az ülés alá a motoros elsősegélycsomag nem fér be! Pár apróságot ide-oda elrejthetsz, de a hátizsák használata rendszeres lesz.
Összegezve: imádom! Szinte tökéletes és másoknak is bátran ajánlom.

Hibalista

- Vezérműlánc feszítőpatron (gyári) - 30000 Ft körül

Ide hordtam szervizbe

Maszek szerelő (tanult, hozzáértő, és jó ismerős)

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 43000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja? CBR1000
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.