Kicsi, harapós, és majdnem tökéletes
Szöveges ítélet
Első motorom, így sok összehasonlítási alapom nincs, de a közösen megtett kilométerek alatt sikerült kiismernünk egymást.
A vásárlást fél éves, kimondottan alapos kutatás előzte meg. Több típus volt esélyes, de mindenképpen naked-et akartam. SV650N, ER6N, FZ6N, GSR600, Bandit, és nem utolsó sorban a Hornet (kimondottan 2005-2006-os, tehát a még karburátoros PC36 facelift).
A dilemmát, az érveket és ellenérveket most nem írnám le. Biztos lenne pár fanatikus, aki nem értene egyet azzal, hogy melyik típust miért zártam ki. Én nem vagyok márka és/vagy típusfanatikus. Osztottam-szoroztam, és a Hornet lett a befutó. 200-250 km-re találtam olyat, ami nem egy levetett olasz hulladék, színben és állapotban is megfelel.
Egy szezon alatt 12000 km-t tettünk meg ami meggyőzött, jó döntést hoztam. Nekem ideális. 170 cm, 75-80 kg vagyok. Javarészt egyedül használom, maximum nyeregtáskával. Ennek okán a motor ereje bőven elegendő.
Maximum 97 LE, habár a teljes ménes megmozgatásához rendesen forgatni kell. Nem érdemes 10000 alá engedni a mutatót. Igaz, amit sokan írnak, lent nem egy erőgép, de egy sor4-es 600-astól többet ne várjunk. El kell fogadni, hogy hegyi túrán kicsit gépészkedni kell. A kezessége, a dönthetősége és pontossága azonban bőven kárpótol.
Kényelem terén nincs gond. Bő 600 km-es túrát is mentem már vele. Szélvédelmet említeni nettó hülyeség, tehát ugorjunk. Ha nincs szétülve az ülés párnája, nem fogsz zsibbadni. A lábtartók nekem ideális helyen vannak.
A gyári kormány lecserélését én nem javaslom. Próbáltam, nekem nem vált be. A manőverezhetőségén eleve nem lehet javítani, a kényelmen viszont ronthat. Ráadásul a gyári bovdenek és kábelek ki vannak centizve, tehát ha pár centivel szélesebb kormányt raksz rá, könnyen lehet, hogy cserélhetsz minden egyebet.
Ha már manőverezhetőség. Ha tudsz motorozni, ezzel a motorral bármit megtehetsz. Nincs kanyar, amit be ne vennél. Emellett a futómű és a geometria igen megbocsátóvá teszi. Ha hibázol is, nem dob el hanem ad esélyt a korrigálásra. Emiatt is használják sok helyen oktatómotornak.
Elöl a fordított teleszkóp veszett jól mutat, azonban nem állítható. Emiatt érdemes az olajat az előírtnak megfelelően kétévente cserélni. Hátul hat fokozatban állítható, ha jól emlékszek.
A teljesítményt én elegendőnek minősítem. Nem jön zavarba a 200 fölötti tempótól sem (a vége 230 fölött van), de nem arra találták ki. Néha-néha jól esik, de a szélvédelem hiánya miatt idővel kényelmetlen lehet. Az mindenesetre becsületére vált, hogy nem okozott gondot, hogy lépést tartsunk az ezres túramotorokkal.
Csuklótól függő a fogyasztás. Nálam 5,8 és 6,8 l között van az átlag.
A megbízhatósága méltó a Honda híréhez. Ha megadsz neki mindent, sosem lesz vele gondod. Ha gondod van vele vagy te, vagy az előző tulaj elspórolt valamit. Nem érdemes!
Jómagam a gyár által javasolt olajcsereperiódust (12000 km) is feleztem és hatezrenként kap frisset szűrőstől.
A fékek jók, bár ez a motorostól is függ. Nekem egy vezetéstechnikai tréning radikálisan csökkentette a féktávolságomat.
A forma szerintem gyönyörű. Tartalmaz klasszikus elemeket, de van benne sportosság és némi agresszivitás.
Nem egyszer kérdezték meg, hogy lefotózhatják-e? Pedig egyéb neves motorok is álltak mellette. Ez mindig büszkeséggel tölt el.
Két negatívumot említhetek. A fényszóró gyár által javasolt izzójával nem vagyok elégedett. Most kap majd nightbreaker izzókat. Bízok benne ez javít majd a világítás minőségén.
A másik a pakolhatóság. No ez egyszerűen nincs. Az ülés alá a motoros elsősegélycsomag nem fér be! Pár apróságot ide-oda elrejthetsz, de a hátizsák használata rendszeres lesz.
Összegezve: imádom! Szinte tökéletes és másoknak is bátran ajánlom.
Hibalista
- Vezérműlánc feszítőpatron (gyári) - 30000 Ft körül
Ide hordtam szervizbe
Maszek szerelő (tanult, hozzáértő, és jó ismerős)
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 43000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | CBR1000 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |