Kicsi a V2. de gyors!
Szöveges ítélet
Régóta tervezem, hogy írok a gépről, de ez nem is olyan egyszerű műfaj...
Nézzük tényeket:
249 ccm
40 lóerő 12 000-es fordulatnál
25,6 Nm 9 000-es fordulatnál
vízhűtés
szárazon 140, feltöltve 153 kg.
max. speed 170 km/h, CBR600RR-el mérve.
Szerintem impozáns értékek egy ekkora motorotól. A hasonló korú Lada Samara 1500 köbcentis motorból 75 pacit és 114 Nm-t képes kihozni. Igaz, nem 12 000-es fordulaton... Nade térjük vissza a VT-hez. Aki ránéz, kapásból azt kérdi: Mekkora, 400-as? Hát nem kérem, nem 400, csak 250-es. Tééényleg? Bizony!
Kell kérem a hely a hengerenként 4 szelepnek! Ahogy egyik előttem szóló írta: örök élet+2 nap :) Mint minden pörgős motornál, itt is oda kell figyelni, hogy hidegen nem hajtuk és akkor nem lesz gond. A net szerint képes elmenni 100 000-km-ig nagyavítás neélkül...
Mikor megvettem nem voltam ennyire lelkes. Japcsiból behozott drab, itthon én vagyok az első tulaja már 2004 óta. A sós tengeri idő meglátszott rajta. Belül a tank totál rozsda, az alu vázat is megkezdte az idő, szintúgy a felniket. A tankot megcsinálták a többit nem. A vázzal sokat küzdöttem, csiszolás, súrolás, lehelés, imádkozás, foházkodás, anyázás után olyan amilyen, motmár nem érdekel. A felniket meg lefujattam. A hátsó pro-link felfüggeszés is megviccelt, nem egyszer. Vásárlás után nem sokkal elengedte az olajat. Megcsinálták. Aztán megint elengedte az olajat. Megcsinálták, ezúttal jó lett. Csak a menetesszár tekeredett ki vagy félév múlva egy hosszabb túra alkalmával, vagy 100 km-t mentem csillapítás nélkül. Megcsinálták, azóta jó. Kopp-kopp... Lánc cserénél hátra tetettem egy 2 foggal kevesebb lánckereket, hogy ne legyen olyan pörgős. Majdnemhogy felesleges volt. Azonos sebességnél a fordulatszám nem változott észrevehetően, 2 személlyel 1 bolhafingnyit lomhább lett. Idén tavasszal e-bay-ről rendeltem 2 iridíumos ngk gyertyát, darabját fele áron meghozták szállítással együtt mint itthon amennyibe került volna. Ezzel, meg az új légszűrővel eddig max. 3,8 L a fogyasztása, korábban 4 fölé is fel tudtam tornázni. A tavaly beszerzett új Bridgestone BT45 gumikkal jelentősen javult a kanyarsebességem. Alacsony súlypont, kis súly, jó gumik, ideális kanyarvadász, nagyobb és újabb géppel közlekedő haverok csak pislogank... :) Na és ott a hang!!! Moriwaki dob (vagy rendszer?) eszméletlenül szépen szól! A szomszéd tömbházból többen is ki szoktak álli az erkélyre amíg melegítem :) Babetta, Simson Schwalbe (1969-ből, megvan még) és egy leharcolt Suzuki DR125 után kötöttem ki a VT250-nél. Elsőre beleszerettem, a kezdeti hibái után most ugyérzem műszakilag rendben van, IMÁDOM! Nagyobb gép? Minek! Hosszabb túrára nem a leg ideálisabb, de napi használathoz tökéletes.
Hibalista
- kopó alkatrészek: fékbetétek (6000+9990 ft), lánc+lánckerekek, gumik (44 000 ft), légszűrő (9600 ft), gyertyák (6000 ft e-Bayről), akku (10 000 ft)
- nem kopó: hátsó lengéscsillapító, asszem 11-12 000 ft körül volt a javítása, felnik festése
Ide hordtam szervizbe
Bajnok Motor, itt vettem
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Lakamoto, mégicsak Honda szervíz...
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 21000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |