Kicsi a bors, de szemét
Szöveges ítélet
Azért vettem, mert egy kiváló állapotban megmaradt, régi twinnek látszott, mindene eredeti volt. Kicsit nehezen indult, de nem is került sokba, ha jól emlékszem 70 ezer forintért került hozzám. Végigmentem a karbikon (ez kéthengeres), beállítottam a szelepeket, kicseréltem az olajat, faragtam bele légszűrőt, akkor még motoroztam is vele néhány száz kilométert - igaz, az egyes utak nem vittek messzebb tíz-tizenöt kilométernél. Nem mertem távolabbra hatolni, mert mindig lemerült az akksi. Amikor működött, eszeveszetten jó hangja volt, a 125 köbcentijéhez képest (akkora a motor, mint egy postás SR125-ös!) kihúzatva egész rendesen hasított is. A kétkulcsos első fék tűrhető volt rajta, de az üléspozíció nagyjából egy Simsont adott ki, ezért inkább kamaszmotornak lett volna való.
A Hosubához vittem megcsináltatni az elektromosságot meg beállítatni rendesen a karbikat (Dunaharasztira), visszakaptam "megcsinálva". Az egy szem elektronikai szabályzót lekenték szilóval, valami másik légszűrőt műtöttek rá, állítólag szinkronozták a karbikat, mindezt negyvenezerért. Mindenesetre onnantól a korábban kis fordulaton ki-kihagyó motorból fix egyhengeres lett, mellesleg meg állandóan ömlött mindenütt a benzin. Hát persze, mindkét spéci tűszelep eresztett a karbikban. Szereztem tűszelepet, akkor az úszó lyukadt ki, közben kiderült, hogy semmi töltése nincs a motornak. Aztán nagy nehezen összetákoltam, akkor meg gyenge lett, szétszedtem, hát leette a bütyköket a vezérműtengelyről. Szerezz itthon bütyköstengelyt egy negyedszázados kis Hondához. Én inkább felhegeszttettem az egyetlen megmaradt jó bütyök alapján. Volt egy pillanat, amikor kínkeservesen, de olykor két hengerel működött, akkor eladtam valami 120 ezerért. Azóta láttam felbukkanni mindenféle veteránbörzéken, még mindig jól néz ki, kapott egy motorgenerált is, ha jól tudom, de nekem attól még csak egy rossz emlék marad.
Hibalista
- Karbik (tűszelep, úszó, súber, minden), fesszabályozó, vezérműtengely, kormánnyak-csapágy
Ide hordtam szervizbe
Hosuba
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1972 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 26000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 200 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.8/10) |