Kezdőknek a legjobb 600-as
Szöveges ítélet
1999-ben a Motorkatalógusban megláttam ezt a motort. Az immáron teljesen alumínium vázas CBR600F megbabonázott. Gyönyörű volt... szerelem első látásra. Azonnal jelentkeztem is motoros tanfolyamra, elkezdtem jobban spórolni, majd 2000. április végén sikerült kigurulnom egy fekete paripával a kereskedésből. Szeptemberben már 11000 km volt benne. Imádtam, szinte magát vezette, szóval "unalmas" volt, mint egy Honda. :-) Soha semmi baja nem volt, váltója, mint kés a vajban, motorja kellemes, 6000-ig kirándulómotor, 9000-nél elszabadul a ménes, s egészen 12500-ig tombol, ahol végül leszabályoz az elektronika.
Mára már sport-túra kategóriában említik ezt a motort, ami igaz is lehet, hiszen az utasnak is kényelmes az üléspozíciója, ellenben a mai kemény sportmotorokkal, ahol az utasnak a hóna alatt van a térde.
Később elkapott a gépszíj, s kedvet kaptam a pályamotorozáshoz. Nagyon könnyen lehetett vele fejlődni a pályán is. Később azonban előjöttek azok a dolgok, amik szériaállapotában hátráltatják a további gyorsulást.
Ezeket ilyen esetben orvosolni kell:
1. A kipufogó nagyon alacsony, s szélesen kinyúlik oldalra a leömlő csatlakozásánál. Ezért ajánlott egy szűkebben, s magasabban futó rendszerre cserélni. Én Arrow rendszerre cseréltem ki. Ez azzal járt, hogy az utas lábtartóját le kellett szerelni.
2. A középsztender is hamar leér, ezért leszereltem.
3. A lábtartó nagyon alacsonyan van pályázáshoz, így ki kell cserélni egy magasabbra. Nekem már késő volt, lekopott, s a szükséges mértékben még le is fűrészeltem belőle. :-)
4. Igaz, hogy a futóműve teljes mértékben állítható, de hamar kevés lesz pályán. Én Hyperpro progresszív rúgókat tettem bele előre és hátra is. Így sokkal jobb lett.
5. A pontosabb fékezés érdekében célszerű fémfékcsövekre lecserélni a gyárit. Gyári tárcsán a legjobb a gyári fékbetét!!! Még versenyen is!!!
Aztán került még bele HRC cucc (vezműtengelyek, szeleprúgók, hengerfejtömítés, elektronika), sporlégszűrő.
Vasárnapi motorosként néhány amatőr versenyen is elindultam. Legjobb helyezésem egy Cosmo kupa 7. hely, legjobb köridőm 1:56.45 még a régi Hungaroringen.
A motor jelenleg is hibátlanul üzemel, mostani gazdájánál már 50000 km fölött jár a kilométerszámlálója mindenféle meghibásodás nélkül.
A kuplungját 30000 km-nél kellett szervizelni (lamellacsere)
Úgy tudom, a motor lassan eladósorba kerül mert a gazdája el akarja repülőgépezni az árát...
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
2000-2002: Cosmo motor (Köszönet Koncz Antinak és Roska Lacinak a professzionáis szervizelésekért)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
2002-2003: Yamaha Tátrai (jelenleg Omega motors) Követtem kedvenc szerelőimet.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |