Kezdőként kezdőknek ajánlom
Szöveges ítélet
Az első motorom volt, kicsit fájó szívvel váltam meg tőle, mert a hangját leszámítva nagyon kedveltem... De miért is vesz egy zsírkezdő 600-as, 200kg-nál is többet nyomó négyhengerest? Jó ötlet ez? Testalkattól, edzettségtől függően szerintem igen.
Ha 600-as Horneteken és Fazereken tanulsz motorozni, mint én, akkor lassan rájössz, hogy a négyhengeresek (az eleinte rémisztően soknak tűnő lóerő ellenére) sokkal kultúráltabban, simábban reagálnak a gázadásra, a vezetői hibákra, mint a kéthengeres ötszázasok vagy 125/250-es pöcsköszörűk, amikből legalább féltucatot kipróbáltam, de kis túlzással mindegyiket rühelltem. Legyen szó közútról vagy akadálypályáról, de ez a helyzet. Négyhengeressel egyszerűbb, stresszmentesebb a kezdő élete, ami tekintve a baleseti statisztikákat (friss jogsi után első 6 hónapban van a legmagasabb esélyed arra, hogy megdöglesz), nem elhanyagolható szempont.
A CBF600SA-ról (a Honda Hornet "kiherélt", 70+ lovas változata) szinte csak jót olvastam a teszteken és a Népítéletekben és a motor átvétele után sem csalódtam. Rendkívül jóindulatú, kezesen viselkedő, megbocsátó masina, ami azért tartogat bőven meglepetést és adrenalint, ha egy idő után bátrabban nyúlunk a gázkarhoz. Hajtottam télvíz idején -9 fokban, havas úton és nyáron 38 fokos kánikulában szédelegve, közelharcoltam vele naponta városi csúcsforgalomban, nyúztam pályanapokon fél üleppel lelógva az ülésről. Végtelenel türelemmel kezelte a bénázásaimat, mindenhonnét hazahozott, incidens nélkül.
Kezelőszervekkel teljesen elégedett voltam, teljesítménnyel dettó, autópályán, 6-os fokozatban is bőségesen elég a sárga csekkel díjazott dinamikus helyzetváltoztatáshoz :-)) vagy egy gyors előzéshez. Statikusan közlekedve és kanyarokba bedöntögetve is jól viselkedik, a fékerő jól adagolható. Az ülés alatt meglepően sok a férőhely és az idomok zugaiban még egy rakás cucc elfér. A gyári ülést csak kb. 4 óra folyamatos motorozás után kezdtem kényelmetlennek érezni. Az üléspozíció kényelmes, természetes. A tank alatti műanyag idomok tapintásra csúszósnak tűnhetnek, valójában térddel jól meg lehet kapaszkodni bennük.
Gyári kipufogóval zavarbaejtően csendes, én azonnal cseréltem egy zajosabb darabra, ami városi ingázáshoz bölcs döntésnek bizonyult.
Szóval, ideális motor kezdőknek? Nem, de közel járhat hozzá.
Köszi CBF!
Hibalista
- -Vízcső bilincse elpattant (tesztpadon)
- -Tripmeter (napi/segéd km számláló) nullázódott a motor leállítása után(nem volt javítható, öregedésből eredő típushiba)
- -Világítás időnként elment (éjjel kibírtam röhögés nélkül), helyben könnyen orvosolható volt, kopásból eredő típushiba
Ide hordtam szervizbe
Red Baron, Törökbálint.
Nem olcsók, de a kiszolgálásra sem lehetett panasz. Csak a náluk vásárolt motorokat szervizelik.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 24000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | VFR 800 VTEC |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |