Kettő helyett... egy mindenes.
Szöveges ítélet
Egy barátom(Zacsi, nyugodjon békében...) tette a fülembe a bogarat, miután kipróbálta és áradozott róla, hogy milyen jó. Az adatait olvasva csak a súlyával volt bajom, mivel elképzelhetetlennek tartottam, hogy 270 kilóval a hátsóm alatt élvezeteset lehet motorozni, akár sportosan is a kanyarokban. Tudta, hogy nem fog meggyőzni. Térjünk vissza rá, ha kipróbáltad, mondta.
Két moci leste otthon a hangulatomat, melyikre ülök fel. Célszerűség vagy élvezet?(VFR 800,GSX-R 750) Nem akartam váltani. De a kisördög már bennem bujkált.... Próbáljuk ki, az még ingyen van.
Párom véleménye fontos volt, mivel sokat megyünk hosszú távon csomagokkal. Együtt mentünk véleményezni.
Nem kellett volna...Megint agyalhattam a pénz előteremtésén...
Külső:
Mikor először megláttam rögtön a BMW-k jutottak eszembe, de talán nem véletlen. Mind a versenypályák eredményei(lassan mindenhol BMW fölény), mind a egyik legnagyobb felvevőpiac(német)igényei szerint kellett motort tervezni. Egyszóval, nekem a 800-as szebb, de ezt sem nehéz megszokni. (Főleg, hogy minden nap látom)
Kényelem:
Viszonylag alacsony üléspozíció vezetőnek, utasnak is, ami külön öröm, mert így már a 8 éves fiam is szabályosan utazhat velem. Minden kézre esik, bár kis megszokást igényel, mivel ez is a BMW-k kezelőszerveihez lett igazítva. Lassú, nézelődős tempónál fárasztóbb vele motorozni, mint a 800-al. Az utasnak viszont kényelmesebb, mint az. Ami szintén hihetetlen volt: 2 személlyel,3 dobozzal, 200 fölött is tökéletes futás csapkodás, himbálódzás nélkül. És nem szaggatja le a menetszél a fejed. De még csak nem is tépi az utasét sem.(174 cm vagyok)
Motor:
173 Le, 130 NM nyomaték. Nem hiszem, hogy sokat kellene róla beszélni. Nem idegbeteg, valóban használható. A 800-as 110 pacija is elég volt általában, csak meleg helyzetben 2-t kellett vissza dugni. Ennél max. 1-et, de rendszerint csak egy nagyobb csuklómozdulat.
Futómű:
Ami a tökéletes nagy sebességű motorozást lehetővé teszi(hosszabb tengelytáv)az a szűk fordulóknál észrevehető, de nem zavaró. Kanyargós utakon is nagyon jól kezelhető, jól beállítható futóművet kapott. És nem veszed észre a súlyát. A kipörgésgátló még nem nagyon hiányzott száraz úton.
Kardán:Menet közben észrevehetetlen és egyenlőre hangja sincs és ami fontos:gyakorlatilag KEZELÉSMENTES. Ezt imádom.
Fékek:
Kicsit más, mint a dual, de az ABS tudja a dolgát és erős fékezésnél sem zavaró a súly. Ez is kellemesen érintett.
"Feketeleves":
Egyedül a dobozok pakolhatóságába tudok "komolyabban" belekötni:Az oldalsó dobozok minimálisan lehetnének nagyobbak. Nem minden sisak fér bele(a bal oldali a kardán miatt még kisebb is), ellentétben az előddel. A hátsó nagyon dizájnos, igényesen nyitható, de nekem konkrétan kicsi(szeretek "sok" cuccot magunkkal vinni), cserés lesz.
Még a túrásabb gumikat is viszonylag gyorsan eszi meg.
Összességében nekem a tökéletes választás volt. Ahogy DR. Csernus mondaná:"Ezt akartad, megkaptad." Minimális kompromisszumokkal tudja egymaga, amit az előző kettő együtt tudott. És a hangja az Akrapovic csővel hibátlan. Ráadásul a furulyával, mármint kivételével, ezt még fokozni is lehet. Észrevesznek... Imádom. Miért nem automata váltós? Mert autóban sem szeretem. És mindig így maradjon, de még tudom mozgatni a bal lábam...
Hogy miért nem kapott mindenre 10-t? Mert mindig jön 1 jobb és akkor mit írnék arra.?
Visszatérve a bevezetőhöz, sajnos nem volt időm beismerni barátom igazát. De a mocival szerzett élményeim mind "azzal" a beszélgetéssel kezdődtek, ezen két keréken, Ő mindig velünk jön. Köszi Zacsi!
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Koncz Antal 20/4144-039
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | VFR 800, GSX-R 750 | Következő motorja? | Egyenlőre VFR marad...Ha nyerek a lottón:BMW? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |