A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Vtr 1000 Sp-2 2006 (999)

Vtr 1000 Sp-2 2006 (999) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Kétkerekű örömforrás

Szöveges ítélet

Sziasztok….kezdem ott, hogy valamikor 15 éve volt egy Simsonom, azóta nem volt saját motorom. Haveri körben volt mindig pár nagymotor amire olykor felültem, szóval azért foglalkoztatott a dolog, de a megvalósításig 2005-ig kellett várnom. ( az első nagymotor amit vezettem úgy 12 éve egy Kawa Gpz 750 turbos volt, ilyen volt az egyik haveromnak akkoriban, érdekes jószág volt, mikor megjött 4000 körül a turbonyomás le akart dobni magáról a makrancos dög ) Ekkor fajult odáig a dolog, hogy eldöntöttem kell nekem is valami nagy sportmotor. Illetve ez így nem teljesen igaz, mert a naked gépek felé is kacsingattam. Amiben biztos voltam az, hogy egy V2es gép kell. Unokatestvéremnek még 2000-ben volt egy TL 1000Rje Akra csövekkel és meg voltam örülve a hangjától teljesen.

Szóval ami biztos volt, hogy V2 és valami nagy, tehát 1000-es….Elolvastam a fellelhető sajtót, illetve internetes anyagokat, teszteket. Természetesen tanácsot kaptam bőven a haveroktól, miszerint az SP ilyen-olyan kényelmetlen lesz, meg rázni fog, meg nem is való utcára stb. Unokatestvérem meg azt mondta, vedd meg nyugodtan ha az tetszik, nem ültél még hosszabb távon Gold Wingen, szóval majd ehhez szoksz hozzá és kész. Ezzel kb. egyet is értettem, plusz nem terveztem hosszú túrázásokat a motorral. Őszintén megmondom olasz bringákkal nem nagyon szemezgettem, japánból meg nincs nagy választék. Az Aprilia 1000es burkoltját nézegettem, de hála istennek, hogy nem vettem meg, éppen a mostani Superbike magazinban árulják újan a drágábbik Factory verziót 2380 E ftért, képzelem mennyit érne az én akkor megvett mostanra 4 éves egyszerűbb – Öhlins cuccokat nélkülöző - gépem. Az SV1000es még tetszett is volna, de megmutattam képen a csajomnak, ő meg kinevetett, hogy mit akarok ezzel, ez esetleg a bátyámhoz illene, (aki 10 évvel idősebb nálam) én valami burkolt sportmotort vegyek. Na mondom jól van, akkor marad az SP. Úgy indultam neki, hogy maximum 20 000 km legyen benne és csak tényleg szép állapotú érdekelt persze reális áron.

Az első amit megnéztünk egy 2000-es évjáratú SP1es volt 17000 km-el az órájában, jól nézett ki könnyen indult hidegen is, csak éppen a felni le volt ütve meg a burkolatok alá nézve látszott hogy volt már törve… engedni se akart a gazdija az árból úgyhogy le is léptünk. Volt ugyanekkor egy 2004es 5000kmerrel de azért már majdnem az új árat kérték, annyiért nem érdekelt. Végül a neten találtam egy 2003as SP2est Szegeden. Be is ültünk azonnal kocsiba, és elmentünk megnézni. Tetszett, egy Suzuki kereskedésben állt, állítólag a tulaj haverjáé volt, ezért árulták. Szóval jól nézett ki szinte karcmentes volt 9000 km-el ami hihetőnek tűnt, szinte karcmentes volt. Aki keresett már hazsnált motort az tudja, hogy ez nagy szó, sokszor ugy néznek ki egyes keveset futott példányok, mintha egy auto után kötötték volna őket, és drotkötéllel meghúzták volna a betonon.... Amikor meg beindította a kereskedő meg is jöttem  Gyárinak néz ki a dob rajta de szerintem vagy nem az vagy ki van herélve, mindenesetre szépen csattog.. Én a Simsonos múltammal nem erőltettem a próbát hanem unokatestvérem küldtem el vele egy körre. Visszajött azt mondta szerinte rendben van. Amíg ő gurult beszélgettem az eladóval, aki meghallva, hogy SV-ben is gondolkoztam, megpróbált mindenféle engedményekkel eladni nekem egy új SV-t, egy árban lett volna a Hondával, de addigra nekem már lement a roló, mondhatott akármit nekem az SP kellett. Próbáltam persze alkudni, de a kereskedő haverját kellett felhívnom, vagyis a tulajt. Végül némi alkudozás után megvettem, Még ott mielőtt elhoztam kapott egy olajcserét, amiről később kiderült, hogy nem kellett volna, jobb lett volna tavasszal. Mindez ugyanis 2005 októberében volt. Bátyámmal teherautóval hoztuk el. Azonnal be a fűtött garázsba és pihi. Gondolhatjátok, hogy vártam a tavaszt  Közben meg letettem télen az elméleti vizsgát, mivel jogsim nem volt. Tavasszal az első napsugarakkal igyekeztem letudni a gyakorlati vizsgát is. A tesztpályán képtelenség lett volna végigmenni az Spvel de a városi vezetést már azzal abszolváltam, ahogyan a vizsgát is.

Ebből már gondolhatjátok, hogy a tesztekben olykor emlegetett lefulladási hajlam, meg nehézkes gázkezelés nálam valamilyen okból nem jelentkezett. Szóval azt hiszem megszokás kérdése a dolog, én jól elboldogultam városban is vele, persze tudom hogy nem oda tervezték. Igazi elemében nyilván pályán lenne, de oda nem mentem vele és nem is szándékozom. Helyette sűrűn megyünk haverokkal a Mecsekbe. Az a kedvencem. A futómű gyári középállásban van, nem tekergette el se az előző tulaj sem én, és az én 75 kg-ra tökéletesen bevált. Dunlop 208 as gumik vannak elöl hátul és ezekkel a sport-túra gumikkal simán leteszem lapra a motort a simsonos múltammal, úgy, hogy a hátsó gumin a majrécsík nincs fél ujjnyi. Ez pedig nem az én érdemem, nem én vagyok hu de nagy motoros tehetség, hanem az SP futóműve van úgy eltalálva, hogy gyerekjáték vele gurulni. Eddig egyszer sem akart kitörni, nem volt vele gondom, nagyon könnyen motorozható, simán lehet szűk egymást követő kanyarokban jobbra-balra dönteni. A szélvédelem nekem megfelelő, bár én 173 cm vagyok és több tesztben olvastam, hogy 180 cm felett már kényelmetlen a motor. Erről nem tudok nyilatkozni, nekem egy Puig szélvédő van fent, ezzel vettem, nekem ezzel nincs gondom. A hátsó ülés viszont tényleg jelzés értékű, csajom egyszer ült fel 40 kilométerre azóta többet nem kívánt velem andalogni az Spn  A motortól nyilván vannak erősebb, könnyebb gépek, egy mai 600as sornégyes sportmotor elhiszem hogy jobb stb, de egyénisége a szememben nincs akkora. Mondjuk igaz, hogy az üres tömege az Sp-nek úgy 30 kiloval több mint egy mai 600asnak de a hátsó keréken mért lovak egy Superbike teszt szerint 130 körül voltak, míg a mostani 600asok inkább 100-105 LE körül vannak hátsó keréken, nem beszélve a nyomatékról. A V2essel a nyitott csövekkel igazán jó móka gurulni és amikor a V2 felpörög 8000 fölé az érdekes hanggal jár. Egyébként a motor 5000 felett kezd élni aztán 7000 től még jobban megy, de én 4000-7000 között használom főleg, ritkán hajtom efölé. Nyomaték azért van ugye, úgyhogy van ereje, nem kell mindig visszakapcsolgatni ha nem akarok. A magas fogyasztásról annyit, hogy haverokkal motoroztunk Szegedre, és Baján tankoltuk tele, Szegeden a következő tankoláskor nekem is decire ugyanannyi ment bele mint haveromnak a ZX9-esébe (bár tény hogy ő két személlyel ment mert a csaját is vitte én meg egyedül) és ez 140-150es tempóval gurulva 6,2 litert jelentett 100 km-erre. Tehát ha nem nyelezem nem eszik vészesen. A Nissin fékek állítólag jónak számítanak, igaz, hogy nem radiálisak, de a tesztekben jókat írtak róla, nekem nincs összehasonlítási alapom, meg nem is nagyon használom őket, kivéve persze a Mecsekben… Az általam ismert területeken átlagosan motorozva nem sok olyan helyzet van ahol nem elég a motorfék, simán elengedem a gázt és visszateszem, aminek következményeként némi durrogás ( imádom mikor visszadurrog) kíséretében rendesen lassul a motor, egy sornégyestől némileg erősebb a motorfékem. Ezt többször a haverok is szóvá tették, nem szeretnek utánam jönni, mert nem látják mikor lassítok, és ahol nekem még elég a motorfék ott ők már kénytelenek féket is használni. A váltóval kapcsolatban annyit, hogy a ZX9esről átülő haverom a csere után azt nyilatkozta, hogy a váltóra irigykedik. A hátsó ülés alatt meglepően sok hely van legalábbis sportmotorhoz képest, a haveri körben nincsenek ugyan túramotorok, de a teszteléshez használt dobozos sörből messze az Sp-be fért e legtöbb. Gondom még nem volt a motorral de azt hiszem ez elvárható egy ilyen idős ennyit futott példánytól.

Tehát összefoglalásként a motorral kellemesen lehet haladni, a V2 hangja egyedülálló, én nagyon szeretem… Aki netalán ilyen típuson gondolkozik annak bátran tudom ajánlani, bár tény, hogy nem a leggyorsabb/legerősebb/legkönyebb.. de mindenképpen jól motorozható szerethető kétkerekű


Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Motorvilág Szeged

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 9000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.