Kellemes használati eszköz
Szöveges ítélet
Egy Yamaha YBR125C-ről pattantam át az NC700XD-re, majdnem friss motoros jogsival és nagyon kevés motoros tapasztalattal. Fontos volt a megbízhatóság, kényelem, alacsony vibráció és az alacsony üzemeltetési költség és ezeket nagyjából teljesíti is.
Az ülése az első próbák során kényelmetlennek tűnt, de ma már állíthatom, hogy simán el lehet lenni a nyergében napi 6-7 órát, legfeljebb csak az első ülés hátsó részénél lévő kemény perem nyomja kicsit a fenekemet.
A fogyasztása - az összes tankolást írva - eddig 3.46-ra jött ki, pedig jól meg van pakolva: túraplexi, középállvány, bukócső, hátsó doboz, én is több mint 100kg vagyok és sokat megyek vele utassal. A sebesség általában a megengedett sebesség + 10km/h.
Egy tankolással 350km-t simán el lehet vele menni, de azért jobban örültem volna egy 16-17 literes tanknak.
A DCT váltót nagyon szeretem. Általában azt teszi amit kell, bár néha kissé túl alacsony fordulaton tartja a motort és ha manuálisan beleavatkozok, akkor túl hamar visszatér a saját döntéséhez. Remélem nem lesz vele sok gond, nem kell majd állandóan cserélni benne a kopó alkatrészeket, mert picit sem sírom vissza a manuális váltót. Sőt a DCT igen csak nagy meglepetést szokott okozni a nagyrobogósoknak. Bejönnek mellém a lámpánál és elképzelik, hogy mire berakom a sebességet, addigra ők már 10 méterrel előrébb vannak. Ehelyett megrántom a gázt és szépen otthagyom őket. A következő pirosnál már nem is próbálkoznak. Némelyiknek néha feltűnik a váltó és a kuplungkar hiánya és néznek is furán.
Az első doboz a tank szokásos helyén nagyon praktikus, bár nyáron néha eléggé felmelegszik, amikor amúgy is meleg van és még motor alá is fűt, de télen meg pont langyosan tartja a palack teát :-). Amitől rettegek, hogy egyszer belecsukom a motor kulcsot, mert nem olyan mint a GIVI doboz, hogy csak akkor lehet lezárni, ha a kulcs a zárban van, hanem a kulcs nélkül is le lehet zárni. Erre persze figyelmeztet a használati utasítás, de azért okosabban is meg lehetett volna oldani.
A vibrációk 3000 rpm-ig nem zavaróak, és ha nem tépkedem a gázkart, akkor 100 km/h-ig nem is megy a fordulat 3000 rpm felé. 3000 rpm felett szépen kezd erősödni a vibráció, de akkor sem vészes.
Amikor 125-ösel mentem, akkor azt gondoltam, hogy minek erősebb motor egy 250-esnél, mikor egy 125-össel is majdnem lehet tartani az országúti forgalom a tempóját. Most már tudom, hogy mást dolog autóval közlekedni és más dolog motorozni. Most már el tudnék képzelni egy ennél is erősebb motort, mert minden órában van 20-30 másodperc amikor jó lenne a nagyobb teljesítmény, de ekkor már bőven túl vagyok a KRESZ szabályokon. A KRESZ szabályokon belüli közlekedésre bőségesen elegendő a teljesítménye még két személlyel megpakolva is. Egykerekezni nem lehet vele, és stoppie-zni sem lehet vele, mivel a hátsó kerékre adott nyomaték is kevés ehhez és az első fék is kevés, plusz a súlypontja is nagyon lent van és a súlyelosztása is egyenletes. Így az ABS-el együtt egy viszonylag bolondbiztos motor. Kipörgésgátló nincs benne, de száraz aszfalton nem is kell, nem pörgeti el a hátsó kereket teljes gáznál sem. Esőben már nem szabad teljesen odahúzni neki alacsony fokozatban.
Vezetni nagyon kellemes, mondjuk nem olyan mint egy új CB500F, ahol csak gondolnod kell, hogy mit akarsz és arra megy, ennél néha tekerni is kell a kormányt, főleg az alacsony sebességű élesebb kanyarokban kell a kormány tartani, mert picit szeretne aláfordulni, de normális sebességgel enyhe íveknél simán el lehet vele menni úgy is, hogy nem fogod a kormányt. Mondjuk 60 km/h-nál van egy pici szitálási hajlama, de hát nem arra találták ki, hogy kéz nélkül vezessük. Utast szállítani viszont nagyon jó vele. A tengelytáv nagy, a súlypont lent van és így nem könnyül el az eleje, ezért nagyon stabil marad utassal is a motor.
Sajnos az első futóművet nem lehet állítani és a hátsón is csak az előfeszítést és azt is nagyon macera, mert kell venni egy körmös kulcsot és azzal kell lehetetlen helyekre nyúlkálva állítani. Ez nekem picit kellemetlen, de aki nem visz sűrűn utast azt nem fogja zavarni.
A másik hibája már sokkal bosszantóbb sőt baleset veszélyes. Az első lámpa magasságát iszonyat macera állítani, és csak a motorról leszállva egy csavarhúzóval lehet. Ha valaki sokat motorozik éjszaka és hol egyedül hol utassal, akkor ez nagyon megkeseríti az életét, mint ahogy nekem is. Mert vagy lefele állítom, és ha egyedül megyek nem világítja be rendesen az utat. Vagy pedig feljebb állítom a lámpát, akkor meg ha utassal megyek, vakítja a szembejövőket akik persze villogtatnak. Én nem is adtam volna meg így ezeknek a motoroknak közúti közlekedésre az engedélyt, főleg, hogy a VFR1200X-ben ott a tökéletes megoldás: egy a motoron ülve balkézzel elérhető állító kerék formájában. Nem ezen kellett volna a Hondának spórolni.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | YBR125C | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |