Kanyarvadász
Szöveges ítélet
10 éve a főiskoláról hazajövet 3 buszt késtem le, mert láttam egy VTR-t egy parkoloban. Addig nem mozdultam, míg oda nem ért a tulaja és el nem indította. Az első japán motorom egy VT 250 FII volt. Akkor szerettem bele a V2 motorba. Utána vettem egy FZR 250-et, mert úgy irigyeltem a visítást a sor4-esekből. Hiba volt. Aki egyszer megérezte a V2 ízét, az nem tud szabadulni. 2009-ben lett lehetőségem, hogy vegyek egy újat. Sajnos már nem gyártják.
Ezt a motort csak szeretni lehet. Engem nem zavar, hogy karburátoros. Élvezem én kezelni a szivatot, úgy járatni hidegen, hogy ne fájjon.
60°C os viz alatt nem érdemes elindulni vele. Tíltakozik.
3000 fordulat alatt rángat. De utána elindul. De hogy. Vigyorgok minden egyes alkalommal a sisakban. A gyári gumik vannak rajt, amik állítolag nem túl jok. Ennek ellenére van vagy 2-3 mm majrécsík. Úgy megy bele a kanyarba, mint egy álom. De úgy is jön ki belöle. Biztosan vannak ennél jobb motorok. De nem nekem. Ezt én nem adom el.
Hibái? Aki szereti közvetlen érezni a motort, magát a gépet, annak ez hibátlan. Zsibbadt a csuklóm az elején. Ráz. Vibrál. De mit csináljon egy V2? Aki nem szereti, ne vegyen. A 10 literes fogyasztást én nem értem. 7 nél többet még nem evett nekem. Persze nem pályázok, de a gyorsulásait gyakran kipróbálom. Az utasülés megfelelő. Ez szerintem elsősorban sportmotor. Ha nagyon szőrözni akarnék, a benzinszintmérő lehetne lineárisabb. Meg a fényszórója erősebb. De én még simsonon tanultam motorozni, elnézem.
Semmit nem akarok változtatni rajt. Így szeretem. Nem kell erősebb, nagyobb hang, fém fékcső. Egy scottoilert raktam fel rá, mert nem szeretem a láncsprayt. Ragad minden. Így csak olajos minden. Azt könnyebb lemosni.
Egy kormánylengéscsillapítót akarok még, de nem azért, mert rossz a futóműve. Vacakok az utak, azért.
A tudatlanok azt mondják: huuu, ezrest venni? Donormotor, meghalsz vele. Egy VTR barátságos. Arra azért kell vigyázni, hogy nyomaték az van. Körül sem nézel, azt mész mint a meszes. Nem érezni a sebességet, mert nem vísít. Én bátran ajánlom megfontolt kezdőknek.
Nem futurisztikus a formája, "csak" 106 lóerő, nem kerűl 4 millába, szoval nem arra való, hogy papucsba meg polóban csajozzon vele az ember.
Ez örömet okoz. Hétvégén, esténként a szerpeninen. Nyomatékból kigyorsulni a kanyarból, kanyar közepén ráhúzni a gázt és tudni, nem fog cserbenhagyni. Úgy gyorsul, ahogy én akarom. Nem jobban. Nem kevésbbé.
Torque and thunder.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Good Motors Szombathely
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5900 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | FZR 250 | Következő motorja? | Nem lesz más. VTR örökké. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |