Kacsa - de nem pekingi
Szöveges ítélet
"A kacsa: szeretnivaló madár, tud úszni (bár a hal gyorsabb nála), tud repülni (bár a sas gyorsabb nála), tud futni (bár a nyúl gyorsabb nála)..."
Kényelmes, világjárásra alkalmas motort szerettem volna. Megbízhatót, elfogadható áron fenntarthatót, kezelhetőt, zúzott köves ösvényekre és autópályákra is alkalmasat.
Több motort is kipróbáltam előtte (KTM ADventure 890, Triumph Tiger 850, Kawasaki Versys 650, Suzuki DE800). Egy-egy dologban jobbak voltak, de a Honda volt a legerősebb összesítettben. Hát akkor - duck off - megvettem!
Villámgyors bejáratás, 1 hetem volt a toszkánai túra előtt. 1000-es szervíz után irány a világ! Gyári gyorsváltóval, paliexpresszről kínai aludobozzal, és egy 50 literes Louisos vízálló hengerzsákkal, előre lefoglalt szállások és megtervezett útvonalak nélkül. Legyen egy kis kaland. Végül 3200 km lett...és volt minden, millió kanyar, autópálya és apróköves út...és a motor mindig tudta, hogyan segítsen.
Hosszú távon is kényelmes. Az üléspozíció is. Az úthibákat úgy kivasalja, mint nagymama a farmernadrágot.
130 km/h-ig jó a szélvédelem a kis gyári plexivel.
A fogyasztása mesés: 3,8-4,5l/100km.
Az üzemmódoknak van értelme és jól működnek (sport, standard, eső, aprókő és user).
A motor kezdettől fogva bizalmat ébreszt:"-Oldjuk meg ezt is együtt!".
186cm-vel két oldalt teli talp leér. Könnyű vele előzni, de nem izgága. A gyári doboz konzol elvileg 20 kg-t bír, ránézésre 2x annyit.
A gyorsváltó remekül működik fel-le.
Kanyarban kiszámíthatóan viselkedik, nem zavarja, hogy közben kisebb gödör jön.
Állva is kényelmes a pozíció.
Gyárilag nincs teleaggatva mindennel (haspáncél, kézvédő, stb...), így kedvezőbb az ára, mint a hasonló vetélytársaké.
Azért nem tetszett minden. A világítás gyenge (nekem a lámpa formája sem jön be annyira). Az erő eloszlása is érdekes: ehhez a motorhoz jobban passzolna egy alsó-középtartományos nyomaték csúcs. A gáz visszahúzó rugó kifejezetten erős, ha egész nap húzni kell. Tubeless felninek is jobban örültem volna.
És a végére egy kis kacsázás:
- a KTM erősebb és gyönyörően kezeli a rossz utakat, DE sokkal drágább, kényelmetlen, szélzajos és a kínai vezérműtengely könnyen elkopik az írások szerint.
- a Yamaha Ténéré 700 jobb terepen, DE kényelmetlenebb és gyengébb aszfalton.
- a Suzuki VSTROM 800DE drága és nehéz.
- a Kawasaki Versys 650 kényelmes, nyomatékos és olcsó, DE nincs apróköves útra felkészítve és aszfalton kicsit lehetne erősebb
- A Yamaha Tracer 7 nekem kicsi.
Szóval: ezúttal nem a sas győzött és nem a szarvas. A kacsa. Imádom!
Hibalista
- Egyelőre semmi nem romlott el.
Ide hordtam szervizbe
TS Integral, Cegléd
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2024 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4100 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Z650 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |