Jolly Joker
Szöveges ítélet
Egy bő évtized motorozás - de főleg rengeteg szerelés - után úgy döntöttem végre elég a többé kevésbé megbízható használt nyugati és szoci gépekből, a munkába járáshoz (napi 80km) szükségem van egy igazán megbízható társra. Azóta eltelt bő 4 év során a kis Honda kifogástalan partnernek bizonyult, sőt, teljesítményét a külföldi túrák során sem éreztem kevésnek.
A motort rendkívül robusztusra tervezték, a francia CB 500 tulajok honlapja szerint 200e fölötti futásteljesítményre is képes. Elhiszem.
Mivel nem kifejezetten hobbi célból vettem, így viszonylag sok módosítást hajtottam rajta végre:
- kicsit formáztam az ülésszivacson, hogy az utas ne csússzon állandóan a nyakamba, a lábtartóját is lejjebb, előrébb helyeztem. Ezek után hosszú túrán is kényelmes 2 személynek.
- az első teleszkóp keményebb olajat kapott, mert előfordult hogy felkoppant
- a csúszófelületeket egy sima ETZ gumiharmónika védi a szennyeződéstől
- a kormányt Katana csutkákra cseréltem, így nekem hosszú úton is rendkívül kényelmes (a gyári nekem kicsit nőimotoros-jellegű volt)
- a szélvédelem érdekében megkapta a Hornet gyári plexijét, ez nagyon sokat számított
- csakúgy IGEN fontos módosítás volt a végáttétel drasztikus hosszabbítása, meg vagyok róla győződve hogy a 3,2l-es nagyátlag-fogyasztást jórészt ennek köszönhetem. A váltó a gyárihoz képest így gyakorlatilag 4 + 2 fokozatú. Az erő bőven elég így is 150-ig 6.-ban, utánna vissza kell kapcsolni, na bumm. Óra szerint 190 volt a maximum amit mentem vele (itt nem a teljesítmény hanem a forgalom szabott korlátot), ez pedig nem rossz egy ilyen kis motortól.
Két negatívumot tudok említeni, az egyik hogy a motor alacsony fordulaton hajlamos a rángatásra, lánccsapkodásra. Nos ez nem egyedi eset a kéthengeresek között és igazából együtt lehet vele élni.
A másik dolog elképzelhető, hogy jórészt a tőlem kapott kemény (éghajlati) bánásmód eredménye: a téli sós utak kissé kikezdték a hátsó rugóstagok krómozását valamint az alumínium alkatrészek helyenként hólyagozva dobták le magukról a festéket. A dolog nem katasztrófa, valószínűleg rendszeresebben kellett volna takarítani.
A kopóalkatrészek árai egyáltalán nem csillagászatiak, nálam a leginkább a Mitas H13 és H08 gumik váltak be igen hosszú futásteljesítményükkel, rossz időben is !! jó tapadással, és nagyon kedvező árukkal (talán 16eFt volt a 2!, szvsz. a gyári Dunlop sokkal roszabbul tapad, nem is vártam meg hogy elkopjon...).
Olajat még soha nem kellett utántölteni benne, egy idő után le is szoktam a szintnézegetésről.
Mindent összevetve az 1.3mFt-os vételárért sikerült egy olyan takarékos, strapabíró gépet beszerezni, amely a minden körülmények között megállja a helyét, igazi jolly joker! Nem is igen tervezem hogy eladnám...
Hibalista
- Feszültségszabályzó, túltöltött és garanciában cserélték az akkumulátorral együtt.
Ide hordtam szervizbe
Adventure Motorsport, garanciaidőben, korrektek voltak végig.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Magam szervizeltem
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |