Jóindulatú óriás
Szöveges ítélet
Város
Bár súlya miatt városi használatra nehézkesnek tűnhet, mégis kellemes meglepetést okoz ebben a környezetben. Mivel kormánya magasabban helyezkedik el a személygépkocsik tükreinél, ezért egész szűk helyeken is el lehet vele férni. Méreteit meghazudtolóan lehet vele manőverezni, és a nagyranőtt termete egyben biztonságosabbá is teszi a motorozást ebben a környezetben (ezzel észrevesznek, illetve remekül ellátok a kocsisorok fölött is). Nagy nyomatékának köszönhetően alacsony fordulaton, kényelmesen használható a lassú forgalomban.
Ami mégis ellene szól, az a városi (budapesti) utak állapota, amit futóműve nagyon nem szeret, így a rendszeres időközönkénti felújítása elkerülhetetlen.
Országút
Ez az igazi közeg ennek a motornak, ahol tökéletesen kihasználhatóak pozitív tulajdonságai. Kényelme révén hosszú távolságok megtétele is könnyű, akár két személlyel is. Némi utánajárással sikerült megoldani egy komplett GIVI rendszer felszerelését, így a pakolhatósága kitűnő, és a két oldalsó, egyenként 40 literes doboz is csak 1 cm-el nyúlik túl a kormányhoz képest, tehát a városi használhatóság sem szenved elviselhetetlen csorbát. Kérdezzétek csak meg az olasz motorosokat, akik mögém sorolva közlekedtek a saját hazájukban... :)
Autópálya
Ha nem akarsz nagy sebességgel tartósan haladni, akkor semmi problémát nem fog okozni, cserébe egy igazán unalmas utazásban lesz részed. Ellenben tartós 120-as tempó felett garantált a nyaki izomláz. Vagy elcsúfíthatod egy utángyártott túraplexivel.
Ja igen, és a legmagasabb fogyasztás értékeket is az utópályán sikerült vele elérnem, tartós 140-150 km/h-ás utazással; Velence - Budapest között 860 km autópálya, 9,5 óra alatt; átlagfogyasztás: 7,5 liter 100 km-enként.
Terep
Na ez az, ami nem neki való. Száraz földesúton még csak-csak el lehet vele óvatoskodni, de mély kavicson, vagy felázott talajon felejtsd el, hogy egy üresen 250 kilós vasat terelgess.
Pozitívumok
- kényelmes akár két személynek is
- jóindulatú, kisebb vezetési "hibákat" még hajlandó megbocsátani
- megbízható (ld. hibalista)
- nagy nyomaték
Negatívumok
- nagy méret (nekem éppenséggel nem gond, de 180 cm testmagasság alatt ellenjavallott)
- egyes alkatrészek nehézkes beszerezhetősége (japán belpiacos)
- szélvédelem teljes hiánya (így jár az, aki a funkciót feláldozza a szépség oltárán)
Műszaki adatok: http://www.motorbikes.be/en/Honda/1999/CB%201300%20Super%20Four/
Hibalista
- beégett a főbiztosíték - helyszínen egy darab gemkapoccsal javítva
Ide hordtam szervizbe
Motorpark - szakmai szinten jók, de nem ártana odafigyelni az ügyfélre, és annak valós igényeire.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Kawaszati (Budapest, XIV. Rátót u.18-20.; nemsokára lesz kawaszati.hu is, addig türelelem! :) - szerintem mindent elárul, hogy bennük megtaláltam a számomra legjobb szerelőműhelyt.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 37000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |