Jóindulatú japán mentor
Szöveges ítélet
Alapvetően a véleményem 10000km után sem változott. "Felhasználóbarát", megbízható társra leltem benne, kellő méretekkel, kényelmes üléspozícióval és megfelelő, erősödő gyorsulással. Néha ábrándozok 1000-es gépekről, de aztán a következő motorozás utáni jóérzés mindig meggyőz arról, hogy néhány évig még elég lesz ez nekem, elvégre első nagymotorom.
Még mindig újnak néz ki és úgy is viselkedik. A gumik/fékek szerintem még ugyanennyit kibírnak.
Elvitathatatlan előnye, hogy büntetlenül lehet vele vagánykodni, "ésszerű" száguldozást tesz lehetővé, családos emberként nem hátrány ;) 140-160-al bármikor készségesen, erőlködés nélkül halad, annál több pedig miért kellene, főleg, ha autópályán csak kényszerűségből megyünk. Enyhe jóindulattal a pályamotorozás is élvezhető.
Extrák, amiket mindenképp érdemes tenni rá:
1. túrák miatt a) legalább egy 46l-es (kétbukós) hátsó doboz, és/vagy két oldaldoboz b) túraplexi
2. mivel megtankolva majdnem 220kg a moci, páran már döntötték (én még nem szerencsére, feleannyi kilósan sikerült még megtartanom ;) ezért jó ötlet a bukócső (azt a 20-30e-t mindenképp megéri)
3. gyári hang kicsit villanymotoros (ez kellemes precizitás érzést ad, no de mégis), sportdob ajánlott (EU papíros, ha nyugatra mész)
4. A nagyobb láthatóság kedvéért Xenon + ledes helyzetjelzők
5. ha nem csak hobbira használod és télen is kiviszed, markolatfűtés
Ezek eddig kb 220-250eFt, aztán lehet még navigáció, optika: sárvédő, oldal/hasidom/tankbőr/ülés és egyéb nyalánkságok. Érdemes rákeresni a neten, szép egyedi példányok vannak. Azért érdemes kalkulálni a szervízek/ kopóalkatrész/gumicserék árával is 10-20e km-ént.
***
Még friss nagymotoros vagyok, de eddig bírtam megállni, hogy ne írjam le a véleményemet. Két hete, aug közepén, vettem át a motort. Ennek van egy kis története, a lényeg, hogy június közepén egy szürkeimportos márkafüggetlen kereskedőnél próbálkoztam, aki 1 hónap hallgatás után kiborított és az előleget elhozva végül elhoztam egy márkakereskedésből egy hét átadási határidővel (Dream). Fiatal, lendületes, szimpatikus csapat.
Több mint 10 éve még középiskolába jártam Simson robogóval, azóta csak kocsi. Most megkattantam, szerelem első látásra. Ha motor, csak Honda. Egyelőre legalábbis így gondolom, nem akarok később sem sokat bajlódni vele, nem hogy új korában. Szép fekete, földöntúli élmény volt újonnan hazagurulni vele és az első 1000 km alatt remekül összebarátkoztunk. Persze van még mit tanulni, de ez a motor egyszerűen megtanít nagymotorozni. Ma hoztam el az 1000-es szervízből, a kivezetőn felküldtem 140-ig (a jútubon van egy video ahol 230-ig tolják), felugrott szépen. Persze nincs gyorsasági motoros tapasztalatom, de nekem ez a gyorsulás főleg 6000 felett több mint megfelelő. Gyönyörű hangja van, szivatózni persze kell, bár jövő évtől már injektorral gyártják. A hátsó fék kicsit gyenge szerintem, de józan motorozással a motorfék elég mindenhol (ez persze lehet, hogy változni fog) Az ülés kényelmes, szerintem az az én autóhoz szokott hátsóm hibája, hogy 100 km után már percenként mocorgok, pozíciót váltok egyenes hát és fenék hátra mellkas tankra relációban. Moto Guzzi Breva 850-es barátom ment vele a múltkor és mondta milyen finom kis gép. Tényleg, talán az egyetlen baj vele, hogy szinte repíti az embert, nincs egy brutális, hangos tehetetlen tömeg alattad, lehet, hogy ez némelyeknél hozzátartozik a motorozáshoz. De rendkívül stabil, csak megy és mivel soros négyhengeres, szépen fokozatosan húz felfelé, már 3-4000-től elfogadható módon. Az ABS is kellőképpen avatkozik be. A fejidom valamit véd a széltől (bár teljesen csupasz motorral kapcsolatos élményem nincs), de 80 fölött egyenes háttal már ezen is érződik. 120 felett enyhén rángat a szél, érdemes bebújni a szélvédő mögé.
Szóval az első tapasztalatok nagyon jók. Ha kicsit jobban motorozok majd, akkor csak 6000 felett használom, jól fog az gyorsulni (8000 felett különösen). Akinek nem elég és bízik a magyar közlekedéskultúrában, vegyen Hayabusát. Mondjuk egy VFR majd kéne később.
A fogyasztás bejáratós (4000 alatt) időszakra vonatkozik, a pakolhatóság dobozok nélkül. A váltó kattan, de a megfelelő fordulatszámnál észrevétlenül kapcsol.
Néhány ezer km után újból írok.
Hibalista
- eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Dream
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |