Izomdarázs
Szöveges ítélet
Kezdjük az elején. 1 hónapja vettem át a motort, és közel 2000 km-t mentem vele. Minthogy a használati utasítás igen szűkszavúan ír a bejáratásról, ezért ezügyben inkább a 919hornet.hu oldalon leírtak szerint jártam el azzal a különbséggel, hogy a piros tartományig nem húzattam ki, csak az 1000-es szervíz után. Eltelt lassan a bejáratás időszaka is, tehát autópályán kipróbáltam, hogy mit bír a gép. Végre 235 km/h-t ment, 220-on pedig nagyon gyorsan ott termett, mindezt úgy, hogy a gép végig nagyon stabil maradt. Elkezdtem mosolyogni, mert ez tetszett. A 220-at persze utassal is tudja bármikor.
Hihetetlen finom a motor járása, folyamatosan adja le az erejét és éppen ezért veszélyes, mert naked bike létére szinte észrevétlenül 180-on vagy. Elképesztő!! Előző gépemen, az SV-n mindig érezetem, ha már 150 felett jártam, de ezen a 200 is viszonylag stresszmentes.
Az utast szinte meg sem érzi (52 kg), menetdinamikája ettől még ugyanolyan. Hondáéknál gondoltak a hátul ülőkre is: megfelelően széles, bár kissé kemény az üléspárnázata, térdszög rendben, lábtartó gumírozva, szóval mehet a móka.
Extraként felszereltem rá egy gyári plexit, amely hasznossága mellett még jól is mutat, középállványt, bukócsövet és hátsó koffert. Ezek számomra mind fontos és hasznos kiegészítők, sajnálom, hogy szériában legalább a középállvány nem jár hozzá.
A nyomatékáról is ejtenék néhány szót. Egyik barátomnak XJR 1300-asa van, ez köztudottan egy nyomatékos erőgép. Legfelső fokozatban gyorsultunk 50-ről kb 130-140-ig többször, és bizony jobban jött ki belőle a Hornet. Ezen igen elcsodálkoztam, mert nem lettem volna meglepve, ha kikapok (hozzáteszem, hogy a srác kb. 30 kilóval nehezebb nálam).
Hatodikban egyébként rángatásmentesen lehet vele 30-cal gurulni és akár gyorsítani is. Király!! A fokozatok kiosztása az első 4 sebességben a következőképpen alakul (mindannyiszor a piros tartományig, tehát 9500-ig forgattam): 1-es 110; 2-es 140; 3-as 170; 4-es 210. A leszabályozás egyébként 10500-as fordulaton következik be. Hasznos infóként elmondanám továbbá, hogy hatodikban 5000-es fordulaton 130-at mutat a kilométeróra, 6000-nél 155-öt, 7000-nél 180-at, 9000-nél 230-at.
Fogyasztás: átlagban 6 literrel számolhatunk, de mértem már 5,2-t és 6,9-et is, utóbbinál azért megjegyzem, hogy 160 alatt nem nagyon mentem, és nagyokat gyorsítottam.
Hogy valami negatívumot is említsek, az ülés alatti pakolhatóság gyakorlatilag nulla. Belefér a tárcsazáram, aztán szevasz. Eü csomagot, izzókészletet, normál láncsprayt felejtsd el! Emellett 4500-5000-es fordulat között egész enyhe vibrálást érezni a markolaton és a vázon, de mivel minden négyhengeresnek van valahol egy rezonáns tartománya, ezt nem rónám föl neki.
Összefoglalva: én megtaláltam azt a motort, amelyik 100%-osan kielégít, mert túrázára alkalmas, a sportos, befecskendezős erőforrásnak köszönhetően pedig gond nélkül lehet vele gyorsan, dinamikusan haladni. Azok, akik a régi CBR vadságát keresik benne, meglehet csalódni fognak, de ettől függetlenül piszok gyorsan szedi a lábát, ha arra van szükség. És mindezt feleannyi kapcsolgatással.
------------
Kicsit több tapasztalat birtokában újra írok.
Igazából csak kiegészítő információkat osztanék meg veletek, ugyanis az első részben minden lényeges benne van, azt hiszem.
Most, hogy már a váltó is bejáródott, elmondhatom, hogy nagyon finoman, könnyen kapcsolható, amolyan Hondásan. A blokkon érezni, hogy megérkezett az összes paci, ugyanis jobban gyorsul, nyomatékosabbnak is tűnik, valamint a végsebessége 243 km/h-ra emelkedett (nem, nem a hátszél miatt, ugyanis többször is mértem oda-vissza különböző napokon).
Időközben kipróbáltam egy szintén 2006-os modellt, amire nem aggattak fel semmilyen extrát, és sajnos azt kell mondanom, hogy érezhetően könnyedebb volt a másik gép. Ezzel együtt mintha rosszabbul ment volna 1 paraszthajszállal. Szóval a sok vas "ártott" a kicsikémnek, de nem tudok tőlük eltekinteni.
Utazósebessége 140, ilyenkor annyira nyugodtan duruzsol, hogy képes elhitetni velem, hogy nem is megyünk gyorsan. Lazán kirázza a kisujjából. Ha sietek, akkor 170-180 a tempó. Teljesen rezgésmentes a váz és a markolat, a szél jelentősen felerősödik, de hosszú távon még így is kibírható. Ha pedig állatkodni akarok, 200+. Ritkán.
A 6 literes átlag 1-2 decivel kevesebb lett a bejáratás után, de ez nem számottevő. A minimumrekord 5 lityó brenya/100 km.
Egyik alkalommal leálltam egy 2005-ös R1-el gyorsulni. 150-ig tartottam vele a tempót, aztán fokozatosan ellépett, 200 fölött pedig már esélyem sem volt. Hát igen, szélvédelem nélkül, nagyobb súllyal, kisebb teljesítménnyel ez azt hiszem normális.
A kipufogónak kicsit komolyabb hangja lett, természetesen egy nyitott cső hangjától nagyon messze van. Apropó kippány: az utasülést enyhén melegíti (nem zavaró, de érezhető), a vezetőülést viszont egyáltalán nem.
Most úgy gondolom mindent leírtam. Aztán nehogy megjelenjen véletlenül az Izomdarázs III. :-)))
Hibalista
- Még mindig semmi :-))
Ide hordtam szervizbe
Lehr Motor Balatonföldvár
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4300 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |