Imádott kis vadócom
Szöveges ítélet
Nos, nekem ez az első motorom. Igazából nem is motoroztam korábban, max a nagypapi öreg Rigáját kergettem 40 km/h fölé - természetesen lejtőn lefelé, hátszélben.. De mindig is vonzott a két kerék, és egyszer utasként elvittek egy körre egy nagy vassal (adrenalinmérgezés), illetve alaposan körülnéztem egy Honda szalonban, ezután goromba iramban letettem a jogsit, és megvettem a CBF600-at.
Nagy dilemma volt, hogy fejidomos, vagy fejidom nélküli legyen, de aztán a fejidom nélküli mellett döntöttem, mert szerintem sokkal szebb.
Klasszikus forma, szép vonalvezetés, és mégis árad belőle az erő, és a dinamizmus. Nekem fekete színben van ezüst díszcsíkkal a tankon és a farokidomon, illetve ezüst színű 5 küllős kerekeken gurul. Szerintem ebben a legszebb, a többi, egyszínű festéssel olyan semmilyen.
A 78 lóerő uralható, még friss jogsival is, hiszen az első 1000 km-en úgysem pörgettem 5000-es fordulat fölé. Addig meg hozzá lehet szokni, bár igaz, hogy amikor először húzattam ki 11000-ig, akkor azért megijedtem, hogy mekkora erő van benne. De ha ésszel motorozol, akkor meg lehet szokni, legalábbis én finoman összeszoktam a motorral, és ma már teljes mértékben uralom az erejét.
Ami fontos, hogy a nyomaték már alacsony fordulaton is elegendő, 6. fokozatban el lehet közlekedni vele 40 km/h-val, annélkül, hogy rángatna.
Nagyon könnyen motorozható, bár túl sok gépet nem próbáltam ki, de szerintem nagyon jól kanyarog, városi közlekedésben, és a szerpentineken is jól vizsgázott. Univerzális motor, mert munkába is elmehetsz vele, ráadásul Budapesten ezzel rengeteg időt spórolsz meg, de egy kiadós veretésre is maximálisan alkalmas. Túrázni is tudsz vele, mert egyenes háttal ülhetsz a motoron, és két személlyel is hasít, továbbá az utasok ódákat zengenek az ülésről és az oldalra szerelt kapaszkodóról.
Valahol 200 km/h körül lehet a vége, fölé még nem mentem. Az áttételei nem túl hosszúak, egyesben kb 60-at megy, kettesben 110 körül, 3-asban pedig 150 környékén van a vége. Olyan 5-6000 környékéről kezd el igazán húzni.
Én nagyon meg vagyok elégedve vele, szeretem, és alig várom, hogy felülhessek rá. Nem is tudom elképzelni, hogy mit fogok csinálni télen. Rossz belegondolni is.
Nagyon tudom ajánlani minden kezdőnek, és azoknak is, akik tényleg meg akarnak tanulni motorozni, úgy, hogy közben maximálisan élvezik is. Emellett szerintem az ára nagyon baráti, éppen felette van a másfél milliónak.
Széles utat!
Hibalista
- Egyelőre semmi, de gondolom 4000 km után nem is szabadna.
Ide hordtam szervizbe
Honda Dream
Korrektek, baráságosak, és lelkiismeretesek. Igaz, vétettek egy aprócska bakit, de helyrehozták villámgyorsan, úgyhogy én csak ajánlani tudom.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |