Imádnivaló, könnyed
Szöveges ítélet
Első motorom volt. Mindig szívesen fogok visszagondolni rá, biztos, hogy soha sem fogom elfelejteni.
IMÁDTAM!
Kezdő motornak vettem, főleg városi használatra, időnként némi túrázgatás. Tökéletesen bevált a feladatra! Megjegyezném: pár napra kipróbáltam egy 2012-es gyártású Honda CBR 250R-et (akkori értéke: 1 millió Ft), öröm volt visszaülni róla a jó öreg Xelvisre (akkori értéke: 250000 Ft)! Kényelmesebb üléspozíció, puhább kuplung, a V2-es motorról nem is beszélve az 1 hengeres röfögő borzalomhoz képest
Na de beszéljünk ismét inkább a Xelvisről: Budapesten 5-10 fokban 4,4 l-el eljárt, nyáron Budapesten belül 3,9l, országúton sebességfüggő, 3,5-4,2 között változik. (utóbbi 120-as utazó és gyorsulásoknál 10000rpm fölé forgatós stílusban)
A motorblokkot lényében változatlanul 1990-től pár évvel ezelőttig változatlanul gyártották. (csak az utolsó pár évben kapott egy injektort, lásd: VTR250) Ez már elmond egyet s mást a kiforrottságáról és a megbízhatóságáról. A karakterisztikája is igen kiváló: nagyon alacsony vibráció, 4000-től már húz, 8000 és 13000 között pedig senki sem hiszi el, hogy ez csak egy 250-es...
Az üléspozíció nekem tetszett, nagyon alacsonyan van, 177-es magassággal teljesen leért a talpam, talán még a lábam sem volt teljesen nyújtva.
A végsebessége 140-150 között van valahol, de 110 felett tartósan már nem szeret menni, egyébként 120-tól jelentkezik a lábtartón egy elég idegesítő vibráció, bár ez lehet, hogy csak nálam volt a laza lánc miatt.
Ugyan a motor belpiacos, de ha az ember tudja, hogy a blokk a VTR250-é, a váz és az idomok pedig a CB500S-é, akkor innentől kezdve minden alkatrész egyszerűen beszerezhető hozzá. (azért az idomot nem érdemes nagyon lezúzni...)
2 hete adtam el a drágámat, visszasírom, de azért 23 évesen az ember többre vágyik harmincpár lóerőnél, így átvette a helyét egy VFR, mivel már nem használom városban, csak túrázásra.
Egy tuti tipp: Vegyetek rá sportdobot! A gyári kipufogóval lepkefing hangja van, sportdobbal pedig... nos, igen: V2 az V2 ;)
Hibalista
- - a gyári plexit 21 éves korban cseréltem le egy MRA Touringra
- - hátsó indexpár csere (belement a víz és megzabálta a rozsda)
- - idomban levő tárolórekesz hiányzott, rendeltem egy gyárit (13000 Ft+posta, Hollandiából)
Ide hordtam szervizbe
Bori Attila, Szigetszentmiklós.
Hondások ajánlották, nem csalódtam benne, olcsón és nagyon-nagyon lelkiismeretesen dolgozik, csak ajánlani tudom. A következő motoromat is hozzá viszem szerelni.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Red Service, Régi Fóti út. 13.
CSAK rosszat tudok róluk mondani!
Megvásárlás után sokat állt első motoromat hozzájuk vittem, én naiv, mondtam, hogy nem értek hozzá, csak csinálják meg rendesen, tegyék rendbe.
Jól ki is használták a helyzetet: POFÁTLANUL magas árakkal lehúztak, a szervizlapon (amit alig bírtam kikönyörögni, mert számlát, blokkot, tehát semmilyen számviteli bizonylatot amúgy nem adtak) teljesen értetlen, ám igen magas összegű tételek szerepeltek. Ja, a karbit a szinkron után még rosszul is rakták össze, mint később kiderült, emiatt durrogott a kipufogó, gyenge volt a motor, nagy volt a fogyasztás. Azt mondták, ez amiatt van, mert régi a motor, fel kellene újítani, vigyen vissza, 50ezer Forintért megcsinálják szívesen. Később kiderült, hogy egyszerűen nem raktak vissza egy csavart a karburátorba. Ennyi infó elég lesz róluk?
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | VFR750 RC36I |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |