Igényes igénytelen - A Sárga Csótányroppantó
Szöveges ítélet
4km-re lakom a munkahelyemtől. Gyalogolni sok (illetve inkább csak sokáig tart), autóval elindulni értelmetlen, tömegközlekedni helyi szinten rühellek. Kellett valami, ami vezethető úrvezetőként és megbízható annyira, hogy a mindennapi munkábajárásom múlhasson rajta.
Honda-buzi vagyok és bár néztem más típusokat is, de a hurkapálcikákra húzott csilli-villi műanyaghalmokat nem tudom értékelni, 2005-ben azért egy robogó már ne húzzon kék füstcsíkot amerre jár és a motor üzemi hőmérsékletét lehetőleg ne a -20 és +50 fok közti környezeti hőmérséklet határozza meg. Az 50ccm-s határ azért eléggé lekorlátozta a lehetőségeket, az európai piacon ez az egyetlen lehetőség a márkán belül...
Nem szépítem a dolgot: sznobizmusomnak hála megvettem a piacon kapható legdrágább, viszont cserébe leglassabb robogóját.
A dizájn pont ami nekem kell - látszik rajta, hogy városi túlélésre termett: nincsenek törhető műanyag idomok, könnyűfém kerekek, sportgumik, tárcsafék, műszerfal, szervó ,rezócső, gyorsulás, sebesség. Van viszont megbízhatóság, egyediség, vidámság és olyan műszaki tartalom, hogy nincs 50ccm-s, ami ne egy gyalulatlan faéknek tűnne mellette.
A motor gyárilag nincs fojtva (minek? 4LE...), a sebesség úgy van lekorlátozva, hogy a variátor nem nyit ki annyira, hogy maximális fordulatszámon 43km/h-nál gyorsabban tudjon menni. Persze variátorcserével sem lesz egy tüzes paripa (a Polini-nek van hozzá hangolt szettje), viszont mivel a nagy nehezen elért utazósebességnél még nem pörgi szét magát (ööööö... 8000rpm a max), valamivel jobban is fogyaszt és annyival azért gyorsabb a gyári állapotnál, hogy legalább egy csuklósbusz ne akarjon mindenáron leelőzni...
2005 decembere óta van meg (na ja´h, én is jókor vettem robogót), azóta két olyan nap volt, hogy nem ezzel mentem dolgozni, úgyhogy tényleg kap szegény hideget-meleget. Soha nem volt vele semmilyen problémám, egész nap a -15-ben parkolva is pöccre indult (elsőre egyébként döbbenetes, hogy az AGC starter-nak semmi hangja: megnyomom a gombot és pöfög a motor).
Havonta 150-160km a munkábajárás, ez nagyjából 4l benzinbe fáj, ami tipikusan 1000-1100Ft költség (a 12-es sűrítési viszonyra tekintettel rászoktam a Tesco-s 98-asra). Ha ezt megduplázom, akkor már a márkaszervíz és a biztosítási díj is belefér és még mindíg a helyi bérlet árának a felénél-harmadánál vagyok, miközben akkor indulok, amikor akarok - nekem megéri...
Hibalista
- ...talán még ideje nem volt?
Ide hordtam szervizbe
Motorcenter - Székesfehérvár
Hozzáértő, lelkiismeretes szervízvezető, el lehet vele trécselni a technika csodáiról meló közben...
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2100 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |