A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Cbr 1000f 1989 (998)

Cbr 1000f 1989 (998) 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Igazi túramotor

Szöveges ítélet

2003-ban vettem a gépet. Nagyon megtetszett, hogy teljesen le van burkolva és hogy meglehetősen nagydarab motor. Minden évben jártam vele 1500-2000km-es túrákra. Igazából ez a motor erre van kitalálva. Tanktáskával, nyeregtáskával és oldaltáskákkal felmálházva is kényelmesen elférni rajta. Autopályán és országúton nagyon megállja a helyét. A 270kg-os saját tömeg + a teljes burrkolat miatt nem nagyon foglalkoztatja az oldalszél. Szerpentineken is lehet vele haladni, de azért ekkora tömeg nem dől át magától egyik oldalról a másikra. Az ülés elég alacsony, ezért mélyebb növésű pilóták is bátran vásárolhatják a vasat, ha kis sebességnél és állóhelyben meg tudnak birkózni a 270kg-mal. Az üléspozíció jól eltalált. Az utasnak is kényelmes helye van a nagy fotelben, aminek kicsit puha a tömése. Gyári plexivel a szélvédelem kb 160-170-ig tökéletes.
Elég kopottas volt a festése mikor megvettem. A második nálam töltött évben én is koptattam még egy kicsit (a Mátrában csúsztam egyet). Ezután kapott egy friss fényezést + lecseréltem a gyári, rozsdás agyonfoltozott dobokat 1 pár rozsdamentesre. Utána sokan nem hitték el, hogy 17 éves.

A blokk: gyakorlatilag alapjárattól egyenletesen, rángatásmentesen húz. Erre manapság a sportmotorok nem képesek. GSX-R 750, SV1000, R1 3000-es fordulat alatt remegnek (mondjuk az SV-t megértem). Nem szeretik a kis fordulatokat. Persze följebb sokkal jobban mennek, de érdekes, hogy extrém kis fordulaton egy ilyen öreg vas simábban jár. Igazából 4000-től indul meg, 6 körül rátesz még egy lapáttal. A fogyasztás 5,5-től 7,5-ig változott, de leggyakrabban 6,5 körül volt. A szervízintervallum 12000km. Azért ezt egy kicsit sokalltam. 6-7000 ezer km után el is kezdte csipegetni az olajat, úgyhogy én 8000km után mindig lecseréltem. Ezzel egyidőben mindig kapott egy szelephézag állítást is.
A törődés ellenére hidegben nehezen indult (5°C alatt). A karbiszinkron sem segített. Ez tavasszal és ősszel kellemetlen volt, de azért mindig elkapta. Nyáron pöccre indult.

A váltóval határozottan kell bánni. Ha nem húzzuk elég erősen a kart vagy kuplung nélkül váltunk, több helyen találhatunk lyukat a fokozatok között. Hosszú a végáttétel. 6-ban kicsivel 6000-es fordulat fölött 200-zal megyünk. Egy mai 600-as 12000 körül forog 200-nál, de egy ezres is 8000 fölött. Talán emiatt is van, hogy ésszel használva, a blokkot nem lehet megölni.

A fék a korához képest megfelelő. Az öreg gumifékcsöveket lecseréltem fémhálósra, új betétet és új fékfolyadékot kapott. Mindezek eredményeképpen megfelelővé vált a megvételkor elég gyenge fékhatás.

Futómű: az eleje nem állítható, de a gyári beállítás megfelelő 1 személynek. Teljes terhelésnél túl puha. Valószínű, hogy újkorában sokkal jobb lehetett, 15 év alatt biztos kapott eleget. A vásárlást követően szétszedtem az első telókat. Mindenkinek javaslom, aki idősebb motort vesz. Minden volt benne csak olaj nem. Átmostam őket és kicseréltem az olajat. A csillapítás sokat javult. A Hátulján állítható az előfeszétés és a csillapítás is, de ugyanaz igaz rá mint az elejére. Nagyobb terhelésnél nem áll a helyzet magaslatán, de 1 személynek OK.

Összességében nagyon szerettem ezt a motor. Nagy előrelépés volt a GPZ 750 után minden téren. 4 év alatt egszer sem hagyott cserben, ami nem rossz egy majdnem 20 éves motortól, de eljárt felette az idő. Fájó szívvel váltam meg tőle, de van ami kárpótoljon: R1.

Hibalista

- Igazából semmi, csak a kopóalkatrészek.

Ide hordtam szervizbe

Magam bütyköltem.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1989
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 41000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.