Igazi túramotor
Szöveges ítélet
2003-ban vettem a gépet. Nagyon megtetszett, hogy teljesen le van burkolva és hogy meglehetősen nagydarab motor. Minden évben jártam vele 1500-2000km-es túrákra. Igazából ez a motor erre van kitalálva. Tanktáskával, nyeregtáskával és oldaltáskákkal felmálházva is kényelmesen elférni rajta. Autopályán és országúton nagyon megállja a helyét. A 270kg-os saját tömeg + a teljes burrkolat miatt nem nagyon foglalkoztatja az oldalszél. Szerpentineken is lehet vele haladni, de azért ekkora tömeg nem dől át magától egyik oldalról a másikra. Az ülés elég alacsony, ezért mélyebb növésű pilóták is bátran vásárolhatják a vasat, ha kis sebességnél és állóhelyben meg tudnak birkózni a 270kg-mal. Az üléspozíció jól eltalált. Az utasnak is kényelmes helye van a nagy fotelben, aminek kicsit puha a tömése. Gyári plexivel a szélvédelem kb 160-170-ig tökéletes.
Elég kopottas volt a festése mikor megvettem. A második nálam töltött évben én is koptattam még egy kicsit (a Mátrában csúsztam egyet). Ezután kapott egy friss fényezést + lecseréltem a gyári, rozsdás agyonfoltozott dobokat 1 pár rozsdamentesre. Utána sokan nem hitték el, hogy 17 éves.
A blokk: gyakorlatilag alapjárattól egyenletesen, rángatásmentesen húz. Erre manapság a sportmotorok nem képesek. GSX-R 750, SV1000, R1 3000-es fordulat alatt remegnek (mondjuk az SV-t megértem). Nem szeretik a kis fordulatokat. Persze följebb sokkal jobban mennek, de érdekes, hogy extrém kis fordulaton egy ilyen öreg vas simábban jár. Igazából 4000-től indul meg, 6 körül rátesz még egy lapáttal. A fogyasztás 5,5-től 7,5-ig változott, de leggyakrabban 6,5 körül volt. A szervízintervallum 12000km. Azért ezt egy kicsit sokalltam. 6-7000 ezer km után el is kezdte csipegetni az olajat, úgyhogy én 8000km után mindig lecseréltem. Ezzel egyidőben mindig kapott egy szelephézag állítást is.
A törődés ellenére hidegben nehezen indult (5°C alatt). A karbiszinkron sem segített. Ez tavasszal és ősszel kellemetlen volt, de azért mindig elkapta. Nyáron pöccre indult.
A váltóval határozottan kell bánni. Ha nem húzzuk elég erősen a kart vagy kuplung nélkül váltunk, több helyen találhatunk lyukat a fokozatok között. Hosszú a végáttétel. 6-ban kicsivel 6000-es fordulat fölött 200-zal megyünk. Egy mai 600-as 12000 körül forog 200-nál, de egy ezres is 8000 fölött. Talán emiatt is van, hogy ésszel használva, a blokkot nem lehet megölni.
A fék a korához képest megfelelő. Az öreg gumifékcsöveket lecseréltem fémhálósra, új betétet és új fékfolyadékot kapott. Mindezek eredményeképpen megfelelővé vált a megvételkor elég gyenge fékhatás.
Futómű: az eleje nem állítható, de a gyári beállítás megfelelő 1 személynek. Teljes terhelésnél túl puha. Valószínű, hogy újkorában sokkal jobb lehetett, 15 év alatt biztos kapott eleget. A vásárlást követően szétszedtem az első telókat. Mindenkinek javaslom, aki idősebb motort vesz. Minden volt benne csak olaj nem. Átmostam őket és kicseréltem az olajat. A csillapítás sokat javult. A Hátulján állítható az előfeszétés és a csillapítás is, de ugyanaz igaz rá mint az elejére. Nagyobb terhelésnél nem áll a helyzet magaslatán, de 1 személynek OK.
Összességében nagyon szerettem ezt a motor. Nagy előrelépés volt a GPZ 750 után minden téren. 4 év alatt egszer sem hagyott cserben, ami nem rossz egy majdnem 20 éves motortól, de eljárt felette az idő. Fájó szívvel váltam meg tőle, de van ami kárpótoljon: R1.
Hibalista
- Igazából semmi, csak a kopóalkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Magam bütyköltem.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 41000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |