Igásló öltönyben
Szöveges ítélet
Sajna a listában nem találtam HONDA NTV 650 REVERE-t,ezért jelöltem be a DEAUVIL-t!
2008 tavaszán vettem meg a kiszemelt HONDA NTV 650 REVERE tipusu motort 37500km.rel. Volt már előtte jópár motorom,előző gépem egy HONDA CBR 1000 F volt,annál lentébb nem akartam adni,úgyhogy magas volt a mérce.Előtte tájékozódtam,sok gépet megnéztem,de igen szép tetszetős külseje,nyomatékos V2-es vízhűtéses takarékos motorja, igen látványos egyoldali hátsókerékfelfüggesztése,rövid pufogóval, kardánhajtása miatt akadt meg a szemem a Reverén.Sokat megnéztem,mire kiválasztottam a legmegfelelőbbet,ugyanis évjáratbeli külömbségük igen jelentős!1988-ban kezdték el gyártani az NTV 650 REVERE tipust,jó gép,bár igen nagyok a teherváltási reakciói,volt mit finomítani rajta.Ezt 1989-re meg is tették a Honda mérnökei,módosultak az áttételek. Majd a gépet még jobbá,kényelmesebbé tették 1990re,itt már az ülésén is módosítottak.S az így elkészített remekművet 1993-ig gyártották.Ha valaki ilyen gépet szeretne venni,akkor csak ajánlani tudom az 1989-1993 közt készült példányokat. A sok kilométer és az évjárat senkit ne riasszon vissza,mert állt már mellém NTV 90000km-rel,s ugyanolyan szépen tisztán dohogott,mint az én mostmár 43000km-rel rendelkező példányom. A később készült NTV- k is jók,csak némi változáson estek keresztül. 1994-től már nem NTV 650 REVERE,hanem csak NTV 650 néven készültek.Az áruk ebben az évben jelentősen csökkent,s ez vonzotta magával az alábbi változásokat. 1994-től a motorról már elmaradt a szép metálfény,a mutatós alu kormánycsutkákat felváltotta egy egyszerű csőkormány,a zaj és emisszióértékek szigorítása miatt hosszabb kipufogót kapot a gép,eltakarva ezzel a szép egyoldali hátsókerékfelfüggesztést, változtatták a műszerfalat,valamint elmaradt a gépről a középsztendely is. Változott a karbi fúvókamérete is,így a teljesítmény az addigi 57lóerőről 51lóerőre esett vissza.Mindezeket figyelembe véve kerestem én még a változás előtti,1993as példányt.Szép metálpiros fényezésével,s hófehér felnieivel,gyönyörű hangjával mindenhol hamar magára vonja a figyelmet a gép.S mindemellett nagyon jól motorozható,nagyon kényelmes,jók a fékei,jó a futóműve,két személyel is öröm vele a túrázás,egy személyel még sportosabb közlekedésre is alkalmas,bár ehez első telói kissé puhák,de ez sportrugókkal könnyen orvosolható s akkor egy igazi kanyarvadász válik belőle!A fogyasztása kedvező, 110-120as túratempónál 4-4,5liter még két személyel is,egyszer sikerült kissé 5liter fölé vinnem a fogyasztást,autópályán 2személyel felmálházva tartós 140es tempónál. Összességében nagyon meg vagyok vele elégedve,ez egy rendkívül megbízható alacsony fenntartási költségekkel járó jó motor.Cseréjét nem tervezem az elkövetkezendő pár évben,mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a tipust.S vásárláskor figyeljetek a fennt leírtakra,így tudjátok kiszűrni,hogy a motor tipustiszta-e! Egyébként az NTV 1996ig készült,de az eladások miatt előfordul olyan dolog,hogy a forgalmi engedélyben 1997szerepel.Ezután felváltotta az NTV-t a Deauvill.
Jó motorozást mindenkinek! Széles utat,benzin kutat!
Fecó
Hibalista
- Nekem még csak egy első gumit kellett cserélnem,de azt meg kaptam ajándékba a motor volt gazdájától,mikor vettem. Javításra még egy fillért sem kellett rá költenem.
Ide hordtam szervizbe
még csak a gumisnál voltam vele
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 37500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |