Hűséges igásló, városba, ingázni tökéletes megoldás
Szöveges ítélet
Röviden összefoglalva nagyon szeretem! Budakeszi-Újpest vonalon ingázom, így a csodálatos budapesti dugókban ülve irigyeltem meg a sorok között cikázó motorosokat/robogósokat. A kiválasztás során szempont volt, hogy nagy kereke legyen (Újpesten még most is sok a macskakő), olcsó a fenntartása és kicsi a fogyasztása, illetve a hidakon 70-nél ne toljanak le az autók. Végiglapoztam egy motorkatalógust, és ez tetszett meg (közben megszereztem az A-s jogsit is hozzá).
Sokáig keresgéltem a használtak között. Ennek a motornak még használtan is elég jó ára van, és elég sok szemetet hoznak be délről, így sok példányt megnéztem, mire megtaláltam az enyémet. Azok a 2005 utániak (injektorosak), amik belefértek a keretbe (a gépre magára 300k-nál nem akartam többet költeni) vagy nem voltak lepapírozva, vagy nagyon romosak voltak, így a 2004-es 2005-ös karburátorosokat nézegettem. Ez a példányt a srác akitől vettem, Németországból szerezte. Látszott rajta, hogy többet futott, mint amit az óra mutat, de a motorja szépen járt, rendben volt tartva, és úgy gondoltam, első motornak, amit lehet, hogy 1-2x el fogok dobni, jó vétel.
A vásárlás utáni szervizen ki kellett cserélni a hátsó gumit, mert volt egy lassú defektje (ami ugye nem derül ki a próba során), a kormánycsapágyat kellett kicserélni, olaj, levegőszűrő, stb., illetve mondta a mester, hogy pár ezer km még van a fékekbe, de az is hamarosan esedékes lesz (fél szezont húzott még).
Ezt a gépet városi közlekedésre találták ki, pont arra, amire nekem kell. 3-3,5 között fogyaszt, attól függően, hogy mennyire húzom, kényelmesen lehet piros lámpáknál a kocsisorok között előre surranni, elég fordulékony, és a kátyús/macskaköves utakkal is megbirkózik. Nem okoz neki gondot a Budakeszi úton felfele megelőzni egy slattyogó 22-es buszt (egy korábban kipróbált Aprilia SR50 (70?) DiTech emiatt esett ki a versenyből), egyszer sem hagyott cserben. Benzinmutató van rajta, de nem villog, ha fogytán van a nafta, így egyszer már megtörtént, hogy szárazra használtam. A szélvédelme elég jó, egy vastag kesztyűvel és egy Tucanoval 0 fokig használom. Alkatrészt könnyű szerezni hozzá, de eddig még nem nagyon kellett. Nincs nagy tapasztalatom egyéb motorokkal, de nagyon szeretem, a közlekedéssel töltött időmet megfelezte, a benzinköltségről nem is beszélve, így jó döntés volt átnyergelni két kerékre, és a típust is szeretem továbbra is. Amióta kipróbáltam egy új SH125i-t, azóta kicsit sajnálom, hogy ennél az évjáratnál még dobfék van hátul, de más hibát nem tudok felróni neki. Az ülés alatti dobozba nem fér el sok minden (főleg nem zárt sisak), de mivel van egy dobozom, ez nem probléma. Ha gyakran szedi le az első borítást az ember (hűtővíz ellenőrzés pl), akkor a műanyag fülek, illetve azok a részek, amibe a csavar megy bele, könnyen letörnek, erre nagyon oda kell figyelni.
Hibalista
- A sebességmérő spirált az órába rögzítő perem törött le. A többi meghibásodás esésből, vagy egyéb, nem rendeltetésszerű használatból eredt.
Ide hordtam szervizbe
Dobos Zoltán, Pesthidegkút
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |