Hűséges Fekete
Szöveges ítélet
2011 Áprilisában vettem meg a mocit 7 év vágyakozás és rengeteg óra internetes hirdetés böngészése után. Suli után, amire meglett a jogsi és az anyagi háttér akkor nekifogtam komolyabban is keresgélni. Mivel 186 centi vagyok mindenki Transalpot meg Africa Twint ajánlott az ismerősi körből, én viszont kezdő fejjel nagyoknak találtam, meg nem mellékesen az áruk is duplája meg triplája volt! Valami olyan gépet akartam amiben egy olcsó, megbízható, könnyed társra találok és elmehetek rövidebb 50-200 kilométeres túrákra akár utassal is. Mivel kevés időm van motorozni olyan kellet hogy megbízható is legyen, ne kelljen a drága időt szívással töltenem. Nakedet akartam mert nagyon tetszenek! így esett a választás A CB500R és a Gs500E - re.
Mivel volt lehetőségem mindkét motort próbálni a CB-re esett a választás, amit azótta sem bánok. A CB a szép alakjával kacsingatott, a GS hátul is tárcsafékes kerekjével csábítgatott, a GS léghütéses, de miért vegyem azt ha a CB vizhűtéses ? :-)Az én szememben sokkal szebb a CB, jobb formái vannak, erősebb( 58 loerő, a GS 45 ) és most kövezenek meg a suzukisok de mégiscsak HONDA! 5 betű csak de az az 5 betü mindent elmond :-) És most a Vasról bővebben; 96-os kiadás, hátul még dobfékes, azótta volt szerencsém menni egy 97 -es hátul is tárcsafékessel, és meg tudnám szokni az én motoromon is azt a fékhatást amit produkált az elől hátul tárcsafék. :-) Az ülléspozició kényelmes, egyenes háttal üllök, az üllés picit kemény, kényelmetlen, hoszabb ut után de ez CB500 sajátosság ahogy a márkatársaktól hallom, van aki lecseréli de nekem tetszik a formája így a motornak nem akarom megbontani az összképet. a lábtartó lehetne picit lentebb, a hosszú lábaim elviselnék 100 km után, de hát ez ilyen, néha megállok egyet nyújtózok és nyomom tovább! a Futómű minden igényemet kielégíti, hátul 5 fokozatban állíthatóak a klaszikus kétoldali teleszkópok, a gyári szerszámkészletben van egy kulcs amivel percek alatt korrigálni tudunk vágyainknak megfelelően. A fékhatás mint már írtam lehetne jobb, de ez csak annak furcsa aki átül egy elöl duplatárcsás sportmotorról. A szélvédelem szinte 0 de engem nem zavar, van ugyan egy kicsi plexi ami utólag lett rátéve de nem sokat ér az én magasságommal. De legalább a nagy menetszél természetes visszatartó erő lehet, ami ugye nem baj ha a radaros rendőrökre gondolunk :-) Pakolhatóság szempontjából nagyon jó, van hova aggatni a gumipókot, nyeregtáska választásnál mindenképen fel kell tenni a motorra, mert van olyan formájú amelyik rámegy az utas lábtartójára, nekem egy Giwi nyeregtáskám van nagyon jó formával. Teljesítménye az én tempómhz elég. Olajat Motul 5100, 10W40-est tettem bele ezt ajánlottak a fórumon és tényleg nagyon jó, finomabb vele a váltó mint a Castrolal. Összességében ez egy nagyon jól eltalált, megbízható olcsó de mégis nagymotor, sokoldalú felhasználhatósággal, mindenkinek merem ajánlani, aki most kezd motorozni, aki ingázni akar, kis termetűeknek, nőknek és azoknak akik logikusan gondolkodnak.
Hibalista
- kuplung bowden
- első fékolaj tartálynak a szimeringje
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelő, rendben volt minden, előttem cserélte a szimeringet.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 41517 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8741 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Transalp |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |