Hűséges és szenvedélyes partner
Szöveges ítélet
Első motornak kisebbett szerettem volna. A 250-es nagyon kicsi, a 400-asok belpiacosok, ami ugye problémás, úgyhogy rajöttem hogy 600-as kell. Erre a típusra rátalálva viszont végem volt, így 750-es lett.
A kezdeti időkben nagyon óvatosan húztam a gázt, azóta sem volt olyan jó a fogyasztásom (4.8 körül).
Aztán ahogy megszoktam, nekibátorodtam, bár eleinte olyan érzés volt erősebb gázt húzni, mint mikor a Millenium Falcon fénysebességre kapcsol, egyszerűen elhúzott mellettem a világ, én meg csak vigyorogtam a sisakban mint a tejbetök :D
Eleinte szívesebben mentem utassal, mert úgy valamivel szelídebben viselkedik, mostanra már megszoktam, így néha már egyedül is keveslem a 100 lovat (azért így is sokkal több erő van benne, mint ami közútra/autópályára kell).
Rosszat nem nagyon tudok mondani róla. Szemnek nagyon szép, naaagy - egy mai aprócska hatszázason nem is érzem jól magam, megszoktam hogy körbeölel a motorom. A hangja egészen egyedi, az a visítós-hörgős prüszkölés amit a fogaskerekes vezérlésű V4 blokk motorféken produkál, felülmúlhatatlan! A teljesítményről már írtam. A kényelemre sem lehet panasz, rendszeresen megteszek 2-3 órákat rajta egy fenékkel. Ehhez a 22 literes tank is partner, kicsit odafigyelve 400 km-re is elég. A fogyasztás normális használat mellett 5 és 6 liter között szabályozható a jobb csuklóval. Sportosra véve a figurát azért megissza a 6 litert.
Szerpentinezés, szájtépős vadulás, tengerparti nyaralás, mindegyikben tökéletes, hű partner. Soha, semmi baja nem volt, nem hagy cserben sem rekkenő hőségben, sem órákon át tartó, zuhogó esőben. Azért a hátsó gumi rossz úton nagy néha meglephet egy-egy pillanatnyi leblokkolással vagy kipörgéssel, de a remek kezelhetőségének köszönhetően ez inkább csak figyelmeztetés, nem kell küzdeni vele.
A Viffer tökéletes példa arra hogy az "ami mindenre jó, az semmire sem jó igazán" szabály alól bizony vannak kivételek - bár városban, 20-30 km/h alatt azért nem érzi igazán jól magát, ő tényleg száguldásra született!
Hibalista
- Soha, semmi nem romlott el rajta!
Ide hordtam szervizbe
Somogyi Péter, AjkaÜgyes, korrekt, jó áron dolgozó szerelő, bár az időpontegyeztetés nem mindig zökkenőmentes :)
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 58000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | valószínűleg VFR 800 VTEC |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |