A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Cbr125r 2004 (125)

Cbr125r 2004 (125) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hondácska

Szöveges ítélet

Honda hétvégén próbáltam ki elsőként ezt a kis köbcentis motort. Szándékosan nem szerettem volna 13 év kihagyás után egy ezressel kezdeni. Kellemes meglepetés ért (no, meg nem égtem be a kölykök előtt), egy kezes kismotorra ülhettünk. Városban nem tűnt fel az, hogy majd "kint", az országúton nem lesz elég a 13 LE. De a kölyöknek annyira megtetszett, hogy következő nap már intéztük is a papírokat. Alapvetően azt a feladatot szántuk neki, hogy az elöl robogóval haladó nagyobbik gyerkőc után pöfögjek, míg a kisebbik gyerkőc mögöttem kuksol. De még erre is várni kellett, mert még az (M)jogsi is csak útban volt. A másik feladat az volt, mikor csak ketten mentünk, ekkor "szabadon" mehetett a saját korlátai által határolva.
Az őszi vásárlással sikerült a reg. adót megúszni. Októberben beletettünk 1300 km-t. Max. - ez elég vicces volt - 75km/h-val mehettünk (ez 6.-ban 6000 ford/perc) a bejáratás alatt, ezért lehetőleg kis forgalmú utakon próbáltunk a forgalmat akadályozni. Ez többször sikerült is. Tavasszal , mikor újra kitoltuk a garázsból, már fokozatosan növelhettük volna a sebességet, ha a kisgép erre vevő lett volna. Azért valamelyest gyorsítottunk, de a 90-net önerőből nem sokszor tudtuk átlépni. Egy hosszú lejtőn (2/A, Váctól délre) 108 km/h-t sikerült elérnünk. Akik itt felhördülnek, próbálják ki 2 személlyel, kb. 150kg terheléssel. Nem fog többet menni. Viszont, az M-es jogsi letétele után remekül követtük az 50-es robeszt vele, 50-60 km/h-val. Így - szinte hihetetlen - de 4 szomszédos országba is elmerészkedtünk Budapestről. Szlovákia (Zólyom) 1 napos túra volt, de Zalában megszállva Horvátország, és két nyugati szomszédunk is meghódításra került, Sátoraljaújhelyről Kassa volt elérhető. Ezt 2 szezonon keresztül így csináltuk. A csomagokkal volt bőven gondunk, mert erre a motorra alapból semmi sem pakolható. Magunkból csináltunk karácsonyfát, hogy kettönk cuccait el tudjuk vinni.
De eljött az idő, a kis 125-ös tanulómotor lett. Az eredményes vizsga után az idén már csekély súly terhelte, mert lekerültem a motorkáról (Már megint újabb beruházás:( ) . Most vidáman szalad, megkönnyebbülten, akár 110km/h-val is. Azért meghagytam a gyereknek - üzemeltetési tanácsként - hogy 80 fölött már ne nagyon kezdjen előzésbe, 4.-be kb. 95 után már vége, 5.-be meg már gyenge.
Mindent összevetve, egy nagyon tisztességesen megcsinált, a fiatalságnak tetsző kinézésű motorral állunk szemben, ami nagyfokú üzembiztonságával, alacsony fogyasztásával vívta ki elismerésemet. Meglepő módon az első teleszkópok (mindkettő, szinte egyidőben) elkezdtek folyni. Ezt garanciába megcsinálták. Az akkumulátor tavaszra végképp megadta magát. 24900 helyett a Babó MotorS-nál 6500 Ft-ért vettünk egyet, ami végig remekül működött. Sajnos az olcsó kis kínai akksi tavasszal már nem indított, így - immáron 7500 Ft-ért - vettem bele a következőt, ugyanott. Más gondunk nem volt, a dupla refibe az izzókat 3000 körül cserélték ki.
Azt viszont mindenképp tudomásul kell vennünk, hogy ez a gép a motorozás irányába "csak" egy lépcsőfok. Nem ad nagy motoros élményt ( a gyerek is panaszkodik, hogy "gyengécske a Hondácska".). Mindazonáltal érdekes saját tapasztalat, hogy az autósok rendszeresen nagy motornak nézték, és "utat csináltak" nekem. Valószínűleg csodálkoztak, mikor a felkínált lehetőséggel több száz méteren keresztül küzdöttem. Nem nagyon értem, hogy a hazai hatóságok mit tüttyögnek az Unióban talán sosemvolt szabállyal, miszerint ez már nagy motor, és külön kategóriának számít. Úgy tudom, hogy számos országban vezethető a B-s jogsival is.

Hibalista

- Első teleszkóp tömítőgyűrűk, Akkumulátor, akkumulátor mégegyszer

Ide hordtam szervizbe

Honda Szallerbeck, az akku csere nem ment gariba, ezért a 9. Egyébként gyorsak, és hozzáértők, vevőcentrikusak. Többször is betérek hozzájuk, mert baráti a légkör, ami a vásárlót fogadja.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (3) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20750
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.