HONDA TRANSALP ADVENTURE
Szöveges ítélet
Sziasztok!
2015-ben vettem egy olaszból hozott 2006-os évjáratú XL650V-t. Az előző olasz tulajjal levelezve megtudtam pár dolgot róla, nagy probléma nem volt vele.
A vásárlás előtt bennem is megvolt a V-Strom vs Transalp dilemma, de mivel korábbi suzukim miatt kicsit kiábrándultam, a Honda lett a nyerő. Nem bántam meg! Később próbáltam a DL-t is, de csak megerősített a Transalp melletti jó választásban.
Magas, kényelmes, menet közben is fel tudok rajta állni, így tudom pihentetni a fenekem hosszú út során.
- Az első 2 évben 26.000 km-t mentünk vele párommal. Naszút, belföld, külföld, Ausztria, Olaszország, Horvátország, Erdély! Két személlyel sem érzem annyira gyengének, lendületes tempós haladásra bőven elég a teljesítménye, a hegyekben, szerpentinen még kevésbé jön ki az alacsonyabb teljesítmény miatti különbség. Nagyon könnyen lehet terelgetni, kanyarogni. Simán lehet vele tartani a nagyokkal a tempót csak meg kell tanulni motorozni. Nem attól leszel, gyors, hogy erős motort veszel. Az egyenesben mindenki tud gyorsan menni!
- Soha, de soha nem romlik el úgy, hogy ne vinne haza!
Ésszerűen karbantartottam, hiszen egy mostmár 10 év feletti motorról van szó sok kilóméterrel. Nem vártam meg, hogy elfossa magát egy teleszkóp, vagy meghaljon egy szakadt karbimembrán miatt (megjegyzem már volt rajta szakadás), mert fontos az üzembiztos jármű, mivan ha azt éppen otthontól 3.000 km-re teszi meg. Ezeken kívül csak olajcsere és kopó alkatrészeket kellett cserélni. Minden szervízt vezetek egy füzetben.
Egyszer kaptam defektet, ami miatt szívtam egy kicsit, még jó, hogy közel volt az otthon. Ezután vettem a szerelővasat és a középasztendert.
Fogyasztása átlag 5,5 liter, az olajat egy cseppet sem fogyasztja pedig több mint 80.000-t mutat már az órája.
- Mindenkinek ajánlom, hogy regisztráljon a Transalp.hu oldalra. Nagyon jó társaság, rengeteget segítenek, alkatrészbeszerzésben és ragyogó túrákat szerveznek, amikre szinte kötelező elmenni. Imádom!
- Általuk belekóstoltam a terepezésbe, ami nagyon tetszik. Ügyesen lehet terelgetni ezt a 217 kg-os motort ha ráérezel. Mindenen átmegy, aszfalton nincsenek úthibák, offroad pedig tökéletes a nagy kereke, hasmagassága, rugóútja miatt.
Időközben felszereltem minden jóval: nagy plexi, bukócső, középsztender, haspáncél, lámpák, láncolajzó, ülésfűtés, markolatfűtés, alukofferek.
Tudni kell rólam, hogy az én motorom mindig csili-vili. Nagyon vigyázok rá, tisztán van tartva. Először sajnáltam terepre vinni, de az élmény annyit adott, hogy mostmár hozzá tartozik ez is egy jó túrához. Hál istennek eddig csak egy nagyobb karcot sikerült összeszednem a bal oldalán (Nagy Bihar). Azon kívül még mindig csili-vili.
Igazi ADVENTURE motor ez ha megfelelően használja az ember!
Ugyancsak Transalp.hu-val bejártuk a Balkán félszigetet, bőven offroad betétekkel.
- Na akkor, hogy rosszat is mondjak:
Egyedüli hátránya, hogy nincs benne 6. sebességi fokozat. Nem autópályára való motor, de mivel messzire vagyunk mindentől a gyors utazás érdekében muszáj néha azt is igénybevenni. Ott pedig már nekem hiányzik a 6.
Hibalista
- Km meghajtó műanyag csigát már kétszer cserélnem kellett.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Mad Fighters Performance. Nádasi Csaba, Szeged. Maximálisan elégedett vagyok vele!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 39000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Burgman AN400 | Következő motorja? | AfricaTwin vagy T700 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |