Honda Giorno, az álruhás Tact
Szöveges ítélet
Ez tulajdonképp egy AF-24-es Tact retro ruhában.
A III. kerületben vettem az Aquaman boltjában. Egy Apriot akartam venni, de megtetszett a Giorno egyedisége. Végülis ezt vettem, bár technikailag lehet, hogy az Aprio jobb motor, fene tudja. Nekem nagyon bejön, szép stabilan fut, elég kényelmes az ülése és az úthiba elnyelő képessége is tetszik, a dobfékei is meglepően jól lassítanak, szerintem ehhez a teljesítményhez elég ez is. A kormányzása is kellemes, és minden működik rajta.
Japán belpiacos motor, japánul vannak rajta a feliratok is, és ez is lelkesen villogtatja a LED-jét 35 fölött. Amúgy óra szerint 58-at tud, szerintem sokat nem csalhat az órája, mert sokszor volt már, hogy ennyivel mentem az Andrássyn, és az autók mögötten nem nagyon akartak megelőzni, így valszeg 58-nál a valós 50 megvan azért, de tavasszal lemérem majd GPS-szel, mert kíváncsi vagyok. A gyorsulása nagyon tuti, fojtással rendelkező újabb robogókat és pizzafutár Suzuki robogókat gyorsultam már le vele 40-ig. A kellemes utazósebessége 50 km/h egyébként. A motor önindítóval pöccre indult a garázsban 1 hónap állás után is. Bemelegedve látható füstje sincs, és kb. 800 km-t elmegy 1 liter olajjal.
Egy negatívuma van: Alattam nagyon sokat eszik. 72 kiló vagyok pedig csak, +10 fok alatt nem használom, mégis 4-4,5 litert eszik. Egy tank benzinnel a teli állástól a minimum jelzésig 80 km-t tud megtenni általában, és megtankolva 3,5 liter bele is megy ilyenkor. Az akksija és a gyertyája új, a légszűrőt még nem néztem. Ugyan full gázzal gyorsítok lámpától elindulásnál és maximum közeli sebességgel közlekedek, de akkor is kicsit soknak tartom ezt a fogyasztást.
Előnye még a jó szélfogó műanyag, ami nálam egy kicsit alacsonyabb embernek (176 vagyok pedig csak) tökéletesen védi a térdét. Nekem kicsit fölé lóg, így nagyobb hidegben fázik azért. Kár, hogy sehol nem árulnak hozzá szélvédő plexit, pedig nagyobb hidegben jól jönne.
Sisaktartója egész jó, a sisak befér, amikor meg rajtam van, egy nagy lánc és egy U lakat belefér egy hastáska kíséretében.
Összességében viszont nagyon megszerettem ezt a kis motort, van stílusa, jól is megy, egyelőre megbízható is, így úgy érzem, hogy nem vertek át az eladásnál.
Hibalista
- Egyelőre semmi. Ha esemény lesz, bővítem a listát:)
Ide hordtam szervizbe
Aquaman Bt.
Kicsit féltem, mert olvastam róla rosszakat, de velem korrekt volt. Előttem cserélte a gyertyát, kaptam olajat és új akksit. A motor nem volt ugyan annyira olcsó (120e-ért vettem, és látszik, hogy néhány elem cserélve van rajta és hevenyészetten le van fújva, egyiken látszik, hogy eredetileg bordó volt, így a makulátlan külsőtől messze van, de az összbenyomás nem rossz), de mivel még épp szezonban vettem, így annyira nem is volt vészes.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |