Honda egyhangúság
Szöveges ítélet
Legális motoros pályafutásomat CBF 500-as motorral kezdtem, mivel ez volt az oktatómotor.
Rendkvül kezes volt, és az oktató elmondása alapján rendkivül megbízható.
Előtte évekig illegalitásba vonulva hajtottam egy ETZ 250-est.Már akkor éreztem, hogy bizony az MZ-vel új hobbym is lett. Ez pedig a szerelés. Emelett egy nyomatékszegény, benzinzabáló fostalicskát ismertem meg az MZ-ben. Köszönöm annak az embernek az üzletet, aki megvette tőlem.
Szóval ilyen tapasztalattal az alábbi szempontok szerint választottam:
- legyen szép /relatív/
- ne értsek a szereléséhez / ez alapján számomra csak a japán márkák maradtak/
- feleljen meg a motoros tudásomnak /Hayabusha kilőve/
- legyen értéktartó /már csak a Honda maradt a kosárban/
- ha megyek a 6-oson a kurvák integessenek
- egyszerű technika legyen /pl.: karbis/
Ilyen elvárásokkal felvértezve bújtam az intenetet. Első körben meg kelett állapítanom, hogy a magyarországi használtmotor internetes hirdetési lehetőségek, hogy úgy mondjam kőkoriak, kb: 3 hirdetési portálon van esélyed motor eladásra, vagy vételre.
Több eladót felhívtam próbáltam alkudozni, de valahogy nem hajlottak a dologra / a motorokat azóta is hirdetik/
Végül találtam egyet, aki olyan CBF 600- ast árul leírás szerint, melyet maga Isten tervezett a 7 napon, amikor megpihent kicsit, és maradt egy csomó korábbi típusból kinyert Honda alkatrésze.
Állapot tökéletes, oldaldoboz, sebring kipuffancs, miegymás...
Elmentem megnéztem: SZÉÉÉP volt. Fekete volt. Örömteli volt.
Átnéztem a paripát ahogy tudtam, szervízkönyv, alkukdozás, vétel.
Hazafelé /250km/ első tapasztalat: Ha betartod a 90-et még a lovaskocsi is megelőz. /6-os/ Ha tartani akarod az "ütemet", az kb.: 115-120 km/h.
Végül egy kalandos út után /félretankoltam, lábtartóval indultam /persze a motor leállt/ hazaértem.
Mivel 2 éve nem volt olajcsere ezt elvégeztettem./utolsó olajcsere óta 2000 km hajtott bele szervizkönyv szerint a tulaj/
Azóta mentem vele egy keveset.
Negatív tapasztalat:
- érzés szerint elég hamar kinővi az ember, egy idő után nyomatékszegény a megitélés.
- végtelenül unalmas gép / kiszámítható, semmi kaland. Ez lehet jó is, nekem hiányzik az adrenalin/
- naggggyon nehéz /remélem egyszer sem fogok lerobbani, vagy eldőlni/
- made in ITALY
- a szivató elég szivató
- nekem unalmas konzolfelület
. pörgetni kell / sor 4 sajátosság/
Pozitív:
- MEGBÍZHATÓ
- nagyon jó alkatrész elátottság
- a szerelőd nem lesz a haverod /annyit nem látjátok egymást/
- rengeteg kiegészítő
- könnyű kezelhetőség
- szééép /relatív/
Összeségében ajánlom annak, aki:
- már túl van a kamaszkori korszakon /megnyugodotál, és már tudod, hogy nem vagy Van Disel/
- hirtelen relatív nagyobb öszeghez jutott, de tudja, hogy ez nem lesz rendszeres, és egy értékálló vasat szeretne
- szereti a kényelmet, és a gurulósabb hosszabb utakat
- aki gazdag /mivel a CBF mellé én vennék egy kicsit izgalmasabb erősebb sportgépet is/
Gondolom ezen sorok olvasása után sokan nem szeretnek /plána CBF tulcsik/, de leszögezem, hogy ez a jármű a leírtak ellenére /vagy éppen pont ezért, egy nagyon nagyon jó motor.
Ha ilyen motort akarsz venni használtan, szerintem nagyot nem nyúlhatsz mellé.
Egy mondatba foglalva motor olyan, mintha a szomszédok című teleregényt egy high-tech tv-n néznéd.Élvezhető unalom.
2010.07.
Még mindig semmi hiba, csak a gurulás, és gurulás.
Azt hiszem kezdem kinőni, de egyszerűen nem tudom eladni....nem viszik
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Megamotors. A szerelő jó, készséges. /azt nem tudom, hogy ért-e hozzá, mert csak olajcsere volt/ A probléma: A motort 10 órára vittem oda egy sima olajcsere ürügyén, és 15 órakkor hoztam el, egy sima olajcserével.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | etz 250 | Következő motorja? | cb900f |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |