A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

CB500F 

Az ítélet értékelése
4,7(7 db)

Honda CB500F avagy korrodáló szerelem

Szöveges ítélet

Hadd kezdjem azzal, hogy nem vagyok nagy Honda fan... Sőt, kifejezetten szerettem lenéző beszólásaimmal idegesíteni a Hondás haverjaimat, mígnem egy korántsem szép napon én is egy Honda nyergébe kényszerültem.
Na jó azért nem kell sajnálni... Végülis annyira nem sanyargok rajta, de azért mégis csak egy Honda...
Szóval kezdjük ott, hogy volt nekem egy 125ös YZF-R Yamahám, amit sikeresen tönkretettem, nem teljesen önhibámból, de a cinikus ismerőseim szerint én gyilkoltam le... lehet van benne némi igazság, ebbe most ne menjünk bele.
Tehát ezután szükségesnek láttam egy motorkerékpár beszerzését... Hát mi legyen, mi legyen, legyen hát valami igényeimhez jobban illő. Na itt kellett, hogy ráeszméljek, hogy az én igényeimnek megfelelő motor még nem készült, ugyanis ezek a következők: legyen sportos, legyen gyors és erős, legyen megbízható és tartós, legyen olcsó, legyen kényelmes és lehessen vele sokezer kilométeres túrákat szervezni, legyen olcsó a fenntartása,(legyen tánc) és férjen bele az A2-es kategóriába... Na valahol, valamilyen szinten minden motor elbukott... Így maradt a Honda, ugyanis ő kínálta az egyetlen olyan motort, ami az igényeimnek megfelelt mind motorikusan, mind kényelemben, árban és megbízhatóságban.
A CBR500R valahogy sehogy sem akart tetszeni nekem, az X meg nem az én stílusom, így maradt az F...
A vásárlást nem bántam meg, egészen az első párezer kilométerig, mikor is az első villahíd elkezdett rozsdásodni.... Majd párezer kilométerrel később már az alváz és a kuplung mozgatóizéje is (fura, de nem tudom hogy hívják ezt a láthatólag emberi kézzel összetaknyolva hegesztett alkatrészt)amibe a kuplungbowden befut. Na ebben a pillanatban úgy voltam vele, hogy visszaviszem, és otthagyom nekik, ne alattam rohadjon szét. Aztán elhatároztam, hogy mivel a blokk alumínium, így az nem rohad, azt majd szépen átépítem, ha itt lesz az ideje egy másik motor alvázába. És akkor hadd említsem meg, hogy a lámpa, számomra és a gyártó számára is érthetetlen módon megolvasztotta a fejidomot, amit szerencsére garanciálisan kicseréltek. Ezen felül garanciálisan cseréltek benne himbatengelycsavart. Azt hiszem a rossz tulajdonságait elmondtam.
Szóval akkor térjünk rá a menettulajdonságokra: A gázreflexe valami iszonyatosan szörnyű... ha az ember egy igazán jót szeretne gyorsítani, akkor a gázmarkolat csutkára húzása és a tényleges gyorsulás között ugorjon be egy kávéra valamelyik benzinkútra, vagy esetleg nézzen meg egy Totalcar részt, vagy ha úgy tetszik, akkor egy egész évadot, ugyanis érezhetően legalább 0.5 másodpercet késik a "gigantikus tolóerő".
Amúgy a motor hétköznapi használatra tökéletes, mind városban, mind azon kívül. Könnyen kezelhető, jól bírja a 140km/h-s utazótempót és egészen jól gyorsul már alacsony fordulatról is.
A versenypályán is meglepően jól teljesít, 600-as, 750-es sportmotorok méltó ellenfele is tud lenni, ha épp nem a lábtartón furdul meg vele az ember, ugyanis az hamarabb leér, mint gondolnánk...
Alapvetően a motor nem rossz, csak elkeserítő, hogy az embernek nem teljes 1 évi használat és 18 ezer km után szembe kell néznie az úgynevezett "szándékos rontás" tényével, és azt kell látnia, hogy motorja a saját szeme láttára oxidálódik össze vissza.
De a Honda legalább korán felkészít arra, hogy semmi sem tart örökké, így első sorból nézhetjük végig, ahogy féltve őrzött kincsünk szétkorhad.(persze le lehet kezelni a rozsdásodó felületeket, de akkor készüljön fel az ember, mert ez Almási Kristóf szavaival élve: "EMBER MÉRETŰ" feladat lesz)
A motor jó tulajdonságait gyarapítja, hogy a vibrációkat ilyen szépen kiszűrték még magas fordulaton is, valamit a motor is szép halkan jár (még sajna a sportkipufogó sem dob túl nagyot a hangzásán)
Egyszóval megbízható motor,többé kevésbé kényelmes is (leszámítva a menetszelet, de végül is mit vár az ember egy nakedbiketól), tehát egészen élvezhető, csak tipikus Honda, nincs benne semmi plusz...
Azóta sokszor megkaptam már külső szemlélőktől, hogy nem a magamhoz megfelelő stílusú motort vettem, talán igazuk van, de A2-ben nincs ennél optimálisabb választás, ha a fogyasztást és az egyéb hasonló költségeket nézzük.

Hibalista

- Lámpa megolvasztotta a fejidomot
- Himbatengely csavarja
- Rozsdásodik
-
-

Ide hordtam szervizbe

A motoromat a Honda márkakereskedésben (Wilker) szervizeltem a 12 ezer kilométeres kötelező szervizig.
Ami a munkájukat illeti, hát arról ne nagyon beszéljünk.... Szétszedték a motort, hogy szelephézagot állítsanak, ehhez ki kellett kötni a kuplung bowdent, majd visszakötötték, de elfelejtették beállítani, és én meg néztem furcsán, hogy itt akkor most mivan?? Miért nem fog a kuplung semmit sem???
Mindegy, a srácok tesznek róla, hogy az ember ne unatkozzon.
Azt tudni kell, hogy én nem vagyok szarrágó, de ami sok, az sok...
Szóval kezdjük ott, hogy az óradíj az 6500 forint... Hát igen, én is itt szeretnék dolgozni, csak kár, hogy a hátrahagyott munkáért, (amit ők elfelejtettek leellenőrizni, illetve beállítani a kötelező szervizen, és én magam oldottam meg otthon) nekem nem fizet senki sem 6500ft-os órabért...
Akkor folytassuk azzal, hogy egy noname olajszűrő 4000ft (a Kékhold motornál a Hiflo Filtro ami azért egy fokkal márkásabb 2000ft...)
A Castrol olaj, melynek litere kiskeráron is max. 2400ft, itt 4000ft/liter, ráadásul felszámolnak 3 litert, mikor max 2,7 megy bele a motorba, viszont persze ők sosem a maximumig töltik, előfordult, hogy épp csak felülről súrolta a minimum értéket a kémablakon... ez így számolva mindjárt csak 2,4 liter :)
Akkor felszámolnak még párezer forint értékben ezt azt, hogy az embert még inkább lehúzzák és légy boldog...
12 ezer kilométeres szerviznél a fékolajtartályban már nem volt csak pár csepp... megkértem nézzenek rá, ezt valószínűleg megtették, de az már nem jutott el az agyukig, hogy arra rá töltsenek... Minek is az, végülis a b**inak nem kell fék... Amúgy az én hibám volt... nem azt kellett volna mondjam, hogy nézzenek rá, hanem, hogy töltsenek utána... De gondoltam, ezt csak nem kell külön kiemelni.. Hát ezek szerint mégis...
Szóval többnyire szerviz után otthon be kell állítanom a láncfeszességet, ugyanis egyszer beállították, de a kerék valahogy ferdén került be a helyére... És úgy általánosságban nem árt leellenőrizni mindent a motoron... ki tudja alapon, hátha megvicceltek a fiúk, hogy ezt azt nem cseréltek ki rajta...

Jaaa és mindezt úgy, hogy a legolcsóbb szervizdíjam 23ezer forint volt :)

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

A 18 ezer kilométeres szervizt már jómagam végeztem. Hát nyilván mindig én vagyok a legjobb, így magamat 10-esre osztályozom. Na jó viccet félretéve, a motor olajcseréje a legdrágább Motul olajjal és K&N olajszűrővel is csak 14500 ft-ba került.
Egyelőre tünetmentes, szóval akkor csak nem rontottam el rajta semmit, nem mintha nagyon el lehetne rontani bármit is egy olajcserén, bár ki tudja...

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 18200
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? YZF-R125 Következő motorja? GSX-R 600
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.