Hi-end ratbike
Szöveges ítélet
A Helix mellé kerestem egy kisebb, modern városi játekszert. Követelmény volt részemről a vízhűtés, a négyütem és az injektoros technika (ne bohóckodjunk már karbival 2000 után). Gyakorlatilag ennek a japán belpiacos Dio, a Yamaha XF50 illetve a Zoomer felelt meg. A ratbike design egyertelmű instant get érzést keltett, es így lett a Zoomer a nyerő. A magyar használtpiac szánalmas állapotú Zoomerjei után Németországból hoztam az enyémet, a lent említett hibákkal. Hibajavítás és olajcserék után kapott egy polini variátort, így egy kicsit fickósabb (kb. 60km/h a vége sík terepen), de nem egy erőgép, noha 50-es 4 üteműtől nem is vártam többet. Igazi kis vidám jószág, a hangtalan önindító/generator combo és az óraműként jaró motor teljesen hi-end erzést kelt. A 2 dobfék elengedő a motor teljesítményéhez. A ratbike kialakítás miatt a szél és esővédelem gyakorlatilag teljesen hiányzik, ezért megfelelő öltözet szükséges. 5 hónap alatt raktam bele 2700 km-t, mindig elsőre indult, tökéletesen működött, bejártam vele Szlovéniát, az Őrséget. A ballonos gumik miatt a magyar utakon is jól használható, közepes terepen (hegyi földút) is jól boldogul. Gyárilag nincs rajta semmiféle zárható tárolórekesz, ezért raktam ra egy Givi doboztartó konzolt es egy designhoz illeszkedő mattfekete dobozt. Fogyasztási átlaga 2.4L/100 km. Mindenképpen megtartom, nagyon szeretem, sokszor megyek vele cél nélkül, főleg kevesbé forgalmas utakon vagy könnyű terepen.
Hibalista
- gázpedál (vagyis itt gázkar) pozíció jeladó (TPS) - ezzel a hibával vettem, a jelenség az volt, hogy teljes gázon rántott egyet, és világitani kezdett a sebességmérőben lévő motordiagnosztika visszajelzője. Vészüzembe kapcsolt, de így is működött, csak kisebb lett egy picivel a végsebesség. Kimérés utan egyértelmű volt a hiba - segített, hogy a motordiagnosztika visszajelő a menet közben fellépett új hiba kódját alacsony motorfordulaton (értsd járó motorral álló helyben) elvillogja. Bontott, de újszerű alkatrész került bele (137 EUR, német ebayről). - bal első teleszkóp lógott, az első dobfék rögzítése miatt ez idővel így jár (ajánlott figyelni a baloldali teleszkóp porvédőjét, akkor elkerülhető a nagyobb baj). Helyi hondából vettem hozzá alkatrészeket (kb. 10.000 Ft körüli összeg). - sebességmérő óra háttérvilágítás izzó kábeltörése, forrasztással/zsugorcsövezéssel javítva
Ide hordtam szervizbe
Magam szereltem, a volt tulaj odaadta hozzá a teljes gyári szervízdokumentációt CDn.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 15550 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2700 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | CN 250 Helix - megmaradt az is, csak kellett egy kisebb vidám jármű is | Következő motorja? | Nightrod |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |