Gyalogkakukk
Szöveges ítélet
A motor új konstrukció, de mégsem az. A VFR 800 vázát és motorját kapta, de magasabb üléssel és teljesen egyenes üléspozícióval kialakítva. Az utas helye széles, jól támasztja a combot, hátul vízszintes ( nem csúszik a nyakamba folyton ) ülésen jól elférnénk akár hárman is. A vezető szemszögéből az ülés elég széles, de 175 centimmel is leér a lábam, tehát nem vészes. A tank mellett lévő idomzat elég szélességet ad, hogy térdben jól fogható legyen a gép és így nagyon közvetlen a kapcsolat a motor és a vezető közt.
Fékek: CBS és ABS keresztezéséből jött elektronikus C-ABS.... brutál! Nagyon durván lehet vele fékezni mindennemű csúszás nélkül. Kanyarban is akár be merem húzni az első féket, mert nem akar mindenáron kicsúszni.
Motor: V4, kicsit csökkent a teljesítmény, de ezt ember nem érzi meg csak papíros adat! 2000-től húz egészen a csillagos égig ami a leszabályzás lenne. Simán bírja a 200 feletti tempót csak az idomzat mögött kicsi a hely! Utassal utazóban kb 130-150 közötti tempó még kényelmes.
Futómű: Kellemesen dönthető a földig, nagyon stabil. A gumik tapadása az egyetlen ami gátat szabhat az élvezkedésnek. Minden buckát kisimít, de nem egy földút kergető motor, a 240 kiló kissé durva tud lenni ha küzdeni kell a buckákkal.
Ajánlott felszerelés: DOBOZSZETT!!!!! AZONNAL! Ugyanis ezzel túrázni kell és kanyarokat kergetni az Alpokban.
Nem ártana egy nagyobb szélvédő plexi rá, mert az alap kicsit kevéske. ( 37.000 HUF a gyári magasított)
Nagyon finom járású a gép, semmi durva reakció, azt csinálja amit szeretnél. A hangja finoman surrogós és van benne egy adag dögség :) Amikor a VTEC bekapcsol az erősen érezhető, de mindennemű pletykák ellenére semmi rossz érzés nem társul hozzá. Rendesen elkezd tolni.
Elötte sok VFR volt a kezemben, de ez a leginkább kiforrottnak nevezhető. Nem sportmotor, ez nyugis, kellemes városban is jól használható, könnyen dönthető motor. Nem kell birkózni vele és a nyakam sem fájdult meg hosszú távon.
Üléspozícióban elsőre furcsa, hogy a térdek nagyon behajlítva kell legyenek a pedálokhoz. Furcsa, de kényelmes.... megszokás kérdése szerintem. Első 300 kilométeren furcsa volt, most már imádom ! :)
Bátran merem ajánlani azoknak akik örömmotort szeretnének, de olykor dolgozni kell menni vele és hétvégén kicsit túráznának is.
Nem ajánlom pályázásra, szétpörgetésre és gyorsasági versenyzésre. Nem egy kezdő motor, mert amennyire kezez pont annyira vad is egyben. Vigyázni kell vele, mert azért 100 lóerő az nem kezdőknek való.
Kellemetlenségek:
- a műszerfal "lebeg" két kis konzolon, ami macskakövön beremeg és olyan mintha mentem leszakadna...nem fog, de rossz nézni
- a V4 hátsó két hengere kevés menetszelet kap, nem tud rendesen hűlni, ezért hamar bemelegszik. A vázon pont a térd magasságában tud távozni a meleg.... mindez kánikulában igencsak kellemes :)
Hibalista
- ..eddig semmi...remélem nem is fog.
Ide hordtam szervizbe
Honda Szallerbeck
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1200 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | TDM 900 | Következő motorja? | VFR X |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |